Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 861 ggr
[Bettanbop]
7/1/14, 12:51 PM

Är du säker

Här kommer några rader till, inspirerade av en en annan vän på en annan sajt.

När jag läser artiklar och inlägg, mina egna gamla eller andras, så har jag ibland stannat upp och funderat "HUR tänkta jag eller du där?" Om man tar ett steg tillbaka och verkligen funderar och begrundar vad man skrivit så kan uppfattningen NU vara en helt annan.  

Är du helt säker på din sak, säker på din uppfattning om saker och ting utan att ha rannsakat dig själv? Är det okej att vara säker då?  Det behöver nödvändigtvis inte handla om andlig tro.

Det kan vara bra att rannsaka sig själv ibland. Vad tror jag,  hur tror jag och varför tror jag så här

Jag kan förstå att andra kan höja på ögonbrynen och fundera på vad jag menar egentligen och var allt det där kommer ifrån egentligen. 

Det finns ingenting som säger att det jag tror eller upplever är det rätta för någon annan, eller att förstå att något som är självklart för mig, inte behöver vara det för någon annan. Det handlar om förståelse.

Men om jag på vägen ser att jag hade fel då är jag villigt att erkänner att jag haft fel. Man måste kunna både ge och ta och erkänna både sina fel och brister.

Ibland möter man saker där man tror sig ha rätt men så rannsakar man sig och kan upptäcka att där hade jag verkligen fel och då måste man kunna erkänna det för både sig själv och andra.

Det finns så många som bara vill köra över andra, men är man däremot helsäker oavsett vad det handlar om då ska man inte bara ge med sig för att behålla husfriden utan våga stå upp just då.

Vi alla kan behöva ta och  rannsaka oss själva ibland Hjärta

Annons:
Moonwing
7/2/14, 9:29 PM
#1

Mmm….❤️vad fint skrivet, satt precis och uttryckte mig på ett liknande sätt på Filosofi. Är olustigt att vi är så snabba att fördöma och så långsamma att visa fördragsamhet med varandra!😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[Bettanbop]
7/3/14, 7:16 PM
#2

Eller hur Moonwing vist är det så.

Moonwing
7/3/14, 10:14 PM
#3

Jomen, kan du tänka..jag satt återigen nyss..på samma ställe och skrev …nästan samma sak..😃 Nå, det är inte lätt att ha "andlig växtvärk", jag lider fortfarande av det..😉❤️

Nåja, det är ju tur att man inser det i alla fall..🤪..alltid en början!😃

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Upp till toppen
Annons: