Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1029 ggr
[Bettanbop]
2014-06-27 23:39

Var är respekten

Med inspiration av vår kära Twinflamewolfs artikel så tänkte jag "skriva av hennes"

Artikeln handlar om respekt. Hur vi respekterar andra personer, levande eller döda. Många gånger ser och läser man/jag andra artiklar som handlar om olika händelser, och jag "hör" hur stor respektlösheten är gent mot varandra. Många säger att de inte får den respekt de förtjänar, men det är ju faktisk så att vill man ha respekt så måste man också kunna visa respekt.

Det handlar inte bara om oss levande att vi ska respektera varandra. Även de döda förtjänar vår respekt. Med denna ökande nyfikenhet av det andliga så söker sig många till platser där det sägs att det spökar för att känna av deras energier, försöka styra andarna, driva dem hit och dit osv.  Andar som finns kvar på olika ställen och platser är ju där av en anledning, av en orsak. De behöver antagligen hjälp att komma över till ljuset. 

Men då i brist av respekt till anden så ska man "leka" med dem och tjäna pengar. Snacka om respektlöst.

Är det det våra gåvor och förmågor ska användas till!     NEJ!!

Tänk er in i situationen själva…… Om ni skulle bli kvar hemma som ande och massa människor kommer och ska titta på dig och fixa och tricksa, hur skulle du känna det då?

Alla dessa tv program om det andliga som ska blotta anden så mycket. Inte skulle jag vilja att någon berättar allt om mig på tv. Nä hjälp dem över istället lugnt och fridfullt utan ståhej. För de har nog ingen lust att tvingas vara med i något offentligt media program. 

Vist är det spännande när man är nybörjare eller börjar få uppmärksamhet om sina kunskaper. men man får inte glömma respekten för de döda, för de har ju faktiskt fortfarande känslor. Skulle du vilja att någon vägra hjälpa dig över till ljuset bara för att den skulle kunna tjäna massa pengar på dig först? Inte jag iallafall. 

Vi måste visa respekt och vi måste om vi har kunskapen att föra dem över till ljuset och sluta se spänning och dramatik i förlorade själars vardag,  för vänder vi på't så skulle vi inte agera så med en fysisk person som mår dåligt.

Annons:
Moonwing
2014-06-28 00:10
#1

❤️

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[NeferNefer]
2014-06-28 18:44
#2

Håller med ❤️

[ghostdoggy]
2014-06-28 20:24
#3

håller åxå med ❤️

Twinflamewolf
2014-07-01 07:16
#4

Tack goa Bettan som tar upp det här ❤️

Ju fler vi är som sprider detta utnyttjande ju fler får upp ögonen för hur mycket lek det har blivit vilket jag ser en stor tragik i och en enorm avsaknad av respekt.

Här kan ni läsa artikeln i sin helhet och jag blev så glad när jag såg den här tråden för det är så viktigt att det förs fram så alla får en förståelse för att även anden känner,lever och har ett medvetande.

Kramen på dig Bettan 🌺

[Bettanbop]
2014-07-01 11:22
#5

Tack själv goa T-Wolf ❤️ ja jag tycker också att det behöver spridas och skrivas om. Respekten mellan oss som är på den här sidan och till dem på andra sidan är så viktig. Många pratar om att de vill ha respekt av andra men glömmer att visa den själv.

Om du inte misstycker så kan vi ta dig som ett exempel. Många har respekt för dig på ett bra och positivt sett för din vänlighet och ditt stora kunnande, det är en respekt du förtjänar på ett positivt sett. Men de som inte förstår ditt liv och hur du tänker respekterar dig inte, de hugger dig gärna i ……

Det är de sistnämnde som har missuppfattat vad respekt är, tycker jag.  Det är de som inte har fattat att men inte kan skrämma sig till respekt. för det är inte respekt man får då, då får man något helt annat.

Kram Bettan

Upp till toppen
Annons: