Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 2303 ggr
GiraffTunga
2014-06-22 12:46

Lucifer & vem?

Jag har ett litet problem.. Igår kväll 22 tiden så tänkte jag på Lucifer. Kändes som han var här tills idag.. Jag tänkte prata med honom inte via meditation men röst. Jag tänkte få hans energi komma hit för jag hade frågor men det verkade nog inte vara så smart för han försvinner inte direkt. Jag har aldrig trott att han är " djävulen/satan" finns bevis eftersom dom sa aldrig i bibeln att Lucifer är djävulen så jag blir arg när folk skriver att han är djävulen jag blir ganska arg och vet inte om jag är den enda som tror så för i latin Lucifer betyder ju ljusbärare/ljusbringare. Han har ju även varit Guds högra hand. Men återigen kändes som han var vid min sida och jag har inte ens sagt ett enda ord till honom. Inte än men inte bara de jag har inte bett någon annan komma till mig men det känns som att Lucifer är här med mig ja det är lugnt men känns som en annan kraftfull energi är med mig och vet inte vem. Inte skyddsängelns energi, ja hon är här men det är någon annan mer kraftfull och när jag tänkte skapa detta inlägg fick jag litet svagt huvudvärk och när jag satte på musiken i youtube så hackades den sen nu när jag håller på skriva så kändes det något i hjärtat och har ingen idé vad som händer…

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[varg74]
2014-06-22 13:08
#1

skall man följa bibeln var Luficer en ärkel ängel som gjorde uppror mot Gud. Han fråga sate handlingsfriheten o ville man skulle tillbe han

då uppstod en strid mellan han o gabrill som ledare.

Lyffcier tog en tredel av härskarona med sig

J-Artur-K
2014-06-22 13:08
#2

Lucifer är inte satan eller djävulen. Är misstolkat som du nämner. Man kan säga så här. Man ville veta med säkerhet vem det var sedan blev det att man tolkade det som Lucifer o sedan har det följt med i tiden som sanningen om vem satan var. 

Lucifer är fortfarande den han alltid varit en god ärkeängel. Jag själv har hjälp ifrån han. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 13:12
#3

Håller med dig, lucifer är inte djävulen, djävulen är en djinn (om du undrar var det är så sök upp det). Men sen kan jag säga att lucifer har ett rätt så stort temperament så han blir lätt arg på andra änglar. När jag precis frågade änglarna vem det var så var det faktiskt en vän till mig, han heter Narga, och är en av dom kraftfullaste änglarna i änglariket. Så du behöver inte oroa dig, du kanske fick huvudvärk pågrund av den kraftfulla energin.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-22 13:14
#4

Är glad att Lucifer kommer till mig men är orolig vem den andra är.

You can not judge me unless you know me.

J-Artur-K
2014-06-22 13:30
#5

Att djävulen är Djinn håller jag inte med om. Djinn och mycket annat används när man inte kan förklara något utförligt. (menar inte du men håller inte med om att man kan kalla djävulen en djinn) 

Som ex på djävulen blandar man ihop med helvetet men han är inte i helvetet. Han har sin egna mörka plats där han håller till. Är hades som har kontrollen i helvetet med andra (stark hearki ) hans son I:os är den som jag anser mest skrämmande av dom. Han får säkert djävulen själv att skita på sig. 🙂

Ny dag nya möjligheter

GiraffTunga
2014-06-22 14:21
#6

Vem är han då? För dom nämner inte hans namn i bibeln men vem är det då?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
J-Artur-K
2014-06-22 14:27
#7

Man ska nog inte spekulera det i öppet forum. En spekulation kan lätt bli helt fel. Sedan blir det samma tabbe som med Lucifer. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 14:32
#8

Vad anser du då att djävulen är då? En djinn är inget som man inte kan förklara utförligt, Gud skapade alla djinns av ökenvindens eld, och gav dom sedan en själ, så dom har fri vilja så det finns både onda och goda. Enligt gamla testamentet blev gud arg på djinnerna eftersom dom inte ville dyrka adam, så de klassades som fallna änglar enligt den kristna teologi (lixom morgonstjärnan som för övrigt också var skapad ur rökfri eld). Och för att dom inte vill dyrka adam, gud osv.. så kan dom också bli kallade demoner och djävlar.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-06-22 14:40
#9

Betydelse av djinn är ju andeväsen , ande , demon, 

Djävulen är ledaren över demoner men är inte att han är demon själv han är ledaren. Djävulen är inget som är av djinn betydelsen. Förutom att han själv är ledaren över demonerna men han är ingen demon själv. 

För förklara enkelt är Djävulen en av dom högre , högre makterna. Som inte kan förklaras med ett ord. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-06-22 14:44
#10

Djinn är ju något som nämns mycket inom iran. Där dom sänder djinner till folk dom inte gillar o så. (Iran har mycket andlig kultur mer mörk andlig kultur ) Fast är ju inte bara iran men som exempel där dom använder det mer ofta än i sverige.

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 14:46
#11

Hur kan du veta det DU säger är sanningen? Har du träffat han?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-06-22 14:51
#12

Jag har inte sagt att det måste vara sant det jag säger. Säger min åsikt. 🙂 Har träffat Djävulen och Gud. Så jag dubbel kollar saker med Gud att jag inte missuppfattar saker. 

Det där med Iran är för jag känner två andliga personer ifrån Iran så dom har berättat hur det är där. 

I min åsikt är inte  Djävulen en djinn i alla fall. 

Demoner har en färg på sig som visar deras rang. (Kan inte säga exakt vart den färgen ska vara men någon stans har dom en färg som kännetecknar deras rang)

Ny dag nya möjligheter

GiraffTunga
2014-06-22 14:52
#13

jag tror ju att djävulen har övernaturliga krafter men det finns säkert demoner som är djinn. men ja djävulen är ju ledaren och satan är sonen tror jag men hur kan sonen vara värren ledaren? ledaren är väl starkaren sonen? eller hur är det egentligen

You can not judge me unless you know me.

Annons:
GiraffTunga
2014-06-22 14:55
#14

sen är jag irriterad att folk tror att Lucifer är djävulen. kan inte klaga för det är deras tro.

You can not judge me unless you know me.

J-Artur-K
2014-06-22 15:03
#15

Att jag nämnde I:os har inget med satan o djävulen att göra. 

Hades är den som styr i helvetet och I:os är Hades son o mer skrämmande skrev jag. (Så inget missuppfattas) 

Är som ett företag. Kan inte en chef bli skrämd av en anställd bara för att chefen har högre rang ? 

Vi har fått mycket fel bild hur saker fungerar. Helvetet är en ondska som måste finnas. 

Djävulen och demoner har eget ställe är inte helvetet. 

I okunskap har människor sagt allt ont är ifrån helvetet. (Lättare när man vet att helvetet har ondska att sända allt annat ditt med som demoner o djävulen) 

Satan är inte sonen. Är en ärkeängel som det står i bibeln som blev utsparkad men man tog fel på ärkeängel vi människor. 

Det är människan som tagit den enkla vägen att tolka saker att det blir lättare att anta att det är djävulens son som är satan som med Gud att Jesus var Guds son (fast det stämmer ju men lätt att tänka lika dant om Djävulen o Satan) 

                                    Men är mina åsikter. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 15:05
#16

GriuafTunga, han sa att han är mest skrämmande ut och inte starkare, så han ser läskigare ut en sin fader :) #12 okej, då är det samma med demoner som med änglar med färg och rang, men jag personligen tycker det är intressant att prata med djävulen kanske låter sjukt men ja.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-22 15:06
#17

jaha oj då tänkte jag fel. men är Lucifer i helvetet eller vart är han?

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
2014-06-22 15:12
#18

hur gör du det

You can not judge me unless you know me.

J-Artur-K
2014-06-22 15:19
#19

#17 Lucifer är inte i helvetet. 

I:os kan säkert ta över rollen som den som har kontroll där eller vad man ska säga i framtiden (inte när vi lever, men tid där mot här är ju helt olikt i tid uppfattning) 

 I:os  har sjuk humor och starka energier.  Till o med Djävulen skiter säkert på sig av han. Så stark är han. (inte att han kan sänka djävulen men starka energier har han) 

En son kan ha större kraft än sin fader. Som ex Magnus samuelsson som var sveriges och världens starkaste man ett år (sveriges flera gånger tror jag) Han var ju starkare än sin fader. Samma med andra sidan, Sönerna kan bli starkare. 

Men I:os har respekt för fadern Hades. Men betyder ju inte att han inte kan ta över rollen senare som herren på täppan o helvetet. 

Jag har träffat både Hades o I:os . I:os var utan tvekan den mest skrämmande av dom alla o då menar jag Djävulen , Hades , Döden alla jag träffat som har någon slags roll. 

Till o med Demoner har respekt för I:os. 

I:os är nog den som är mest underskattat för han är inte ens känd för omvärlden. Om man tänker på alla andra man hört talas om.

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 15:22
#20

Han är inte i helvetet, han är i änglariket. Bara tillkallar honom. Men ber dig att inte göra det eftersom man måste veta vad man gör.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
J-Artur-K
2014-06-22 15:31
#21

Helvetet ska man inte ha någon kontakt med om man inte vet vad man håller på med. I då menar jag verkligen god kunskap och stort beskydd. Du kan få se saker som sätter sig i skalen o aldrig vill se igen men då har det redan satt sig i skallen. Är ingen vacker syn . Utan respekt för helvetet är man i djupt vatten.

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 15:42
#22

Har respekt för helvetet men inte för djävulen och hans ställe

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-22 15:46
#23

zamizen det är inget att oroa sig för. jag vet att det inte är bra att ropa på en som man inte känner till men jag känner till Lucifer. Han är inte farlig men man måste visa respekt. han har inte hjälpt mig ännu men han är kraftfull och krigare eftersom han är ärkeängel men annars är han snäll om man visar respekt. ja helvetet måste man respektera men det är synd att folk är inte smarta för dom gör saker som är inte bra eftersom dom inte vet vad dom gör. jo dom kallar på demoner osv och det stör mig för demoner är inte vänliga

You can not judge me unless you know me.

J-Artur-K
2014-06-22 15:47
#24

Att ha respkekt för Djävulen (samma med helvetet) betyder inte att man behöver vara  räd för det.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-06-22 15:50
#25

Man kan även ha respekt för sina fiender. Man gillar inte dom alls men har respekt för dom. Att inte ha respekt för något större visar i min åsikt svaghet. Att inte ha respekt är ingen styrka i min åsikt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 15:55
#26

GiraffTunga, jag mena inte Lucifer utan Djävulen ;) Varför måste man visa respekt? Och varför skulle det vara en svaghet?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-22 15:58
#27

Man ska alltid vara försiktig. Jag visar respekt för säkerhetskull.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
J-Artur-K
2014-06-22 16:04
#28

Vi kan göra en liknelse man träffar en person och man visar ingen respekt lyssnar inte o så. Blir svårt att få en bild av vad det är för slags person då. Har man ingen respekt för personen så tolkar man själv genom inre känslor vad det är för slags person. 

Men om man går in med respekt så man bättre bild. Man får mer sannings enlig bild om personen.

Respekt betyder inte att man gillar en person. Respekt är att man har inte tittar ner på en annan o bra attityd. Man tror inte att man står över någon helt enkelt. 

Om man tror man står över Djävulen och inte behöver visa någon respekt tror jag att man inte har den rätta bilden om Djävulen och man har blandat in egna känslor när man tolkat saker man fått till sig. 

Har man inte respekt så är det vanligt att man har mindre ödmjukhet i saker o då får man oftast sämre att tyda saker rätt i olika sammanhang. Ödmjuket är något som är viktigt inom det andliga. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 17:11
#29

Men visar Djävulen ödmjukhet till personerna han vill att någon besätter? När någon är så hemsk som honom så förtjänar dem ingen respekt, sedan  så kan han fortfarande inte göra något på mig. och nej jag fantiserar inte eller tror att inget kan hända, för det kan det inte! 

Man kan säga att jag är som ett ljus i mörkret, inget mörkt/ont kan komma till mig

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-22 17:19
#30

Är inte säker på detta men jag tror inte att mörkret har rätt att skada ljuset. Eller?

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
2014-06-22 17:40
#31

Men gillar Lucifer människor?

You can not judge me unless you know me.

J-Artur-K
2014-06-22 17:49
#32

Han lär ju inte göra något. Man hör på hur du skriver som att du missuppfattat hur jag menar 🙂

Finns ingen anledning för djävulen att göra något mot en. Vi är bara ett skämt för han om vi tror vi kan göra något. Tror vi att vi kan göra något mot han. Så har vi missuppfattat saker

Grunden i missuppfattning vi fattar inte hur saker fungerar som. Möjligtvis på grund av inte ha respekt för hur saker är. O vi tror vi har mer kraft än vi har. Vi tar allt vi får till oss som sanning samtidigt som vi missuppfattat saker vi får till oss. så vi ser inte vad som är sanning och osanning 

Det är  lätt att få till sig något sedan blandar man in egna känslor o tror att en sak är något som det inte är riktigt. Om man inte har full kontroll över det andliga. 

För uppnå stark andlighet måste man kunna inse brister man har och kunna bolla med andra hur saker kan vara utan utbrott när en annan förklarar saker. 

Jag har inte pekat på dig. Jag har bara förklarat hur saker kan vara 

Man får ju ta en tanke ställare om en annan person också träffat han men även andra på båda sidorna. Om det kan finnas sanning i det personen skriver. ? 

Jag har inte sagt det jag säger är så . Det är mina åsikter 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 17:50
#33

#31 ja Lucifer gillar människor. Mörkret får inte skada ljuset men det bryr dom sig inte om.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-22 17:51
#34

😉

You can not judge me unless you know me.

Annons:
J-Artur-K
2014-06-22 18:07
#35

🙂👍

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 18:34
#36

Men JK vilka gudar tror du på? Tror du på dom egyptiska också? Som Ra?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-06-22 21:44
#37

Jag är öppen  förnekar inte något bara för jag själv inte sett det. Men är grekiska gudar o gudinnor som är mest mitt intresse. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-06-22 23:07
#38

Okej :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: