Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1208 ggr
GiraffTunga
6/20/14, 5:12 PM

Besatt av änglar?

Möjligt? Enligt min tro.. Ja det är möjligt!

Jo jag fick ett PM av en person som frågade om en kunde bli besatt av en ängel.. Så jag tänkte göra ett inlägg. ( Detta är om min tro ) Jag är kristen men är inte döpt. Jag tror på fallna änglar & änglar. Fallna änglar rymmer från helvetet porten och dens själ är med någon annan som inte förtjänar att lida. Och som kallas besatt av  fallna änglar. Men dom besätter folk när dom vill, jag tror det är bara hög rang som kan möjligt rymma från helvetet till jorden där dom ej tillhör. Vanliga ärke/änglar besätter ENDAST när Gud säger att dom ska ta sig ner till jorden för ett uppdrag som Gud gav dem. Annars har dom INGEN rätt att besätta folk. Det finns människor som ber för att bli besatt av änglar, för sin tro..

Vad händer om någon blir besatt?

Jo det är såhär då tar ängeln över människans kropp. Människans själ är kvar hos ängeln men ängeln " kontrollerar " kroppen. Själen är skyddad tror jag eftersom jag tror inte att en ängel låter själen bli skadad. Gud väljer vilken människa som kan hantera att bli besatt. Själv kan människan ta över ängeln istället men då känns det som att något är fel jo man känner sig inte ensam. Ängelns vingar syns inte som en fågels vingar. Utan vi är inte redo att se änglarnas riktiga form / vingar.. Ingen idé om dom med öppen 3dje öga kan se vingarna. Men änglar kommer ner till jorden bara för Gud vill det och gav dem en uppdrag.

Har ni frågor om detta? PMa mig. Om du tror inte tror på detta så var vänligen att inte skriv.  :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Zamizen
6/20/14, 7:06 PM
#1

Menade personen en god ängel eller en demon? För såhär har jag upplevt det: 2 av mina kompisar har haft demoner i sig (jag tog bort dom) och då blir ju dom helt väck, och absolut inte sig själv. Sedan så kan min kusin bli "besatt" av änglar och då så kommer ängeln in i hans kropp och "puttar" bort hans själ, fast hans själ är alltid runt om sin kropp. Sedan så tar det ett tag innan ängeln vänjer sig med en mänsklig kropp, så i början kan den inte stå eller öppna ögonen elr prata, men det blir bättre sen och hen blir som en vanlig person, fast som är jätte vis.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Zamizen
6/20/14, 7:06 PM
#2

Menade personen en god ängel eller en demon? För såhär har jag upplevt det: 2 av mina kompisar har haft demoner i sig (jag tog bort dom) och då blir ju dom helt väck, och absolut inte sig själv. Sedan så kan min kusin bli "besatt" av änglar och då så kommer ängeln in i hans kropp och "puttar" bort hans själ, fast hans själ är alltid runt om sin kropp. Sedan så tar det ett tag innan ängeln vänjer sig med en mänsklig kropp, så i början kan den inte stå eller öppna ögonen elr prata, men det blir bättre sen och hen blir som en vanlig person, fast som är jätte vis.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
6/20/14, 7:15 PM
#3

Personen menade god ängel. Egentligen är demoner fallna änglar och dom vill komma upp på jorden. Bra att du tog bort dem för tillslut kan det bli så att man tappar kontrollen och ger upp och då vad händer jo då får man ett helvetet. Själen förtjänar inte dessa trams av fallna änglar. Nej efter att skickat bort demonernas själ till helvetet så känner man sig tom & man mår ju inte bra för vem vill ha en fallen ängel i sig.. Man måste prata ut sig om man har blivit besatt av en ängel / fallen ängel. Annars blir det så att man tappar kontrollen. Att bli besatt är inte så enkelt som folk tror. Ja dom puttar bort själen fast själen är kvar. Det är då ängeln tar över. Om det är så att din kusin blir besatt av en ängel eller ser en ängel och ängeln erkänner att hen är en ängel DÅ Är det 100% att dom har uppdrag för er. Som jag sa Änglar har ingen rätt och det är förbjudet att besätta folk utan Guds tillstånd. Om Gud vill att din kusin ska bli besatt av ängeln så är det att Gud vill någonting.

You can not judge me unless you know me.

Zamizen
6/20/14, 7:50 PM
#4

Som tur så ser han direkt om det är en ängel eller demon för han ser deras form, en demon ser inte ut som en god och ljus ängel utan den ser helt hemsk ut. Och sedan så är jag lite stolt över mig själv :) eftersom jag gjorde så gud ändrade en "ängel regel"

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
6/20/14, 8:05 PM
#5

Vilken regel?

You can not judge me unless you know me.

Zamizen
6/20/14, 8:14 PM
#6

Att om änglar säger något fel så måste dom dö.. jag tyckte den var så dum så han ändrade

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
GiraffTunga
6/20/14, 8:18 PM
#7

Oj det är ju inte så snällt av Gud att lägga sån regel mot änglarna men det var bra att du gjorde så Gud ändrade regeln.

You can not judge me unless you know me.

Zamizen
6/20/14, 8:44 PM
#8

Aa, bara så att oskyldiga änglar inte försvinner i onödan

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

komkoma
6/23/14, 3:43 PM
#9

så han ändrade sin regel för att du tyckte det…Ja en så dum grej va du säkert ensam om att tycka.

Zamizen
6/23/14, 3:59 PM
#10

Kan berätta varför jag tyckte den var dum och så att han fick ändra den. 

Såhär var det: en ängel hade gått in i min kusins kropp, så vi gick runt och pratade om allt mellan himmel och jord. Sedan så kom en till kompis, sedan kom vi in på mobiler och frågade då ängeln om han visste vad en mobil va, och jo det visste han. Sedan så sa ängeln att han visste vilken sorts mobil min kompis hade, och då sa han fel. 

Då sa han att han skulle förintas för att änglar inte får säga fel saker osv.. och då sa jag till gud att oskyldiga änglar som inte sa fel med mening inte borde dö för en sådan liten sak. Och då ändrade han det.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
6/24/14, 12:56 PM
#11

Så bra ni har förklarat och berättat, toppen 👍

Min uppfattning om "besatt" är ungefär lika men ändå lite annorlunda ;)

Ordet "Besatt" kan betyda olika saker. Man kan vara besatt av t.ex en idol, en överdriven idoldyrkan av en artist kan kallas för att man är besatt.

Besatt kan vi bli av att ett väsen tar plats i vår mänskliga kropp. Jag tror att vår själ finns kvar i vår kropp när vi får in ett väsen, vi samsas på något vis, men att väsenet tar över för att få fram sitt budskap. Jag har personligen aldrig varit med om det så jag vet inte hur det känns. Jag vill nog inte vara med om det heller.

Zamizen
6/24/14, 1:15 PM
#12

När en ängel gick in min kusins kropp så var hans själ inte kvar där längre, utan flög omkring runtom kroppen. Han minns t.o.m att han flög utanför kroppen. Men är kanske olika.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
6/24/14, 5:22 PM
#13

Din kusin har ju varit med om det, så han vet ju vad han varit med om :) jag har ju inte själv någon sådan erfarenhet.

Annons:
Twinflamewolf
6/24/14, 5:29 PM
#14

Besatt är nog inte rätta ordet med tanke på TS text utan där handlar det om att en ande kan låna ens kropp något jag jobbat med i många år,trancen som förekommer i olika sammanhang.Det kan vara allt från trance mediumskap till trumresor där jag försätter mig i trance och genom den kanaliserar fram olika budskap och information.

Bettan är inne på en bra förklaring om vad besatthet exempelvis kan innebära man blir besatt av en idol eller något annat,allt från människor till materiella ting men under trancen sker nåt helt annat och är så långt från besatthet man kan komma.

Zamizen.Här får du nog tänka i lite andra banor,när vi hör ordet död inom andlighet betyder det inte att vi verkligen dör utan det handlar om pånyttfödelse att få börja om med nya mål,nya kunskaper inte ordet dö i den bemärkelsen vi är vana vid utan rent av en omstart och en ängel eller någon annan varken fysisk människor själ kan ju aldrig någonsin dö,vi är eviga allihopa.

Sen att en ängel skulle gått in i din kusins kropp så hans egen själ inte var kvar sånt kan absolut inte ske utan då handlar det om någon form av trance där ängeln tillfälligt lånar hans kropp för har hans egen själ trätt ur kroppen hade din kusin fallit ner och fysiskt dött.Sånt utsätts vi aldrig för inte före den dagen vi verkligen är klara med våra jordeliv.Vår egen själ/ande finns alltid kvar i kroppen under trance arbetet.

Däremot kan din kusins ande ha företagit sig en astral resa men då är anden konstant bunden med kroppen genom det silversnöre som finns vid solar plexus på vår fysiska kropp men anden lämnar inte kroppen inte innan vi verkligen är klara med vårt jordeliv då först går det silversnöret av inte innan.

Jag kan säga så här det är fantastiskt fint när en ande "lånar" vår kropp för att förmedla sig,det finns inte ord att beskriva med vilken underbar styrka och kärlek där är och vilken fantastiskt djup information man kommer åt just genom trancen.Ett underbart och effektivt sätt att jobba med för att verkligen komma på djupet inte bara ytan utan verkligen in i visdomen den "vanliga" medium som inte jobbar med trancen kommer åt.Det här är nåt helt annat och ofattbart vackert på alla vis🌺

Zamizen
6/25/14, 9:35 AM
#15

Men varför såg han då allting? Han sa att han var 2-3m utanför kroppen, och kommer ihåg allt han såg. Men silversnöret är kanske så långt. Sedan så när han gör det så kan han stå upp och sen bara falla ner "död" på marken, fast han andas fortfarande såklart.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Twinflamewolf
6/25/14, 9:42 AM
#16

Silversnöret kan räcka hur långt som helst,det är tänjbart och man kan färdas astralt vart som helst i hela universum och eftersom han såg så var det helt klart en astral projektion.

Jag ser när jag lämnar kroppen och be din kusin om han gör det igen att ta en titt på solarplexus så ser han säkert silversnöret.Det är det som binder vår ande till kroppen och går inte av förrän den dagen vi verkligen ska över på andra sidan.

Zamizen
6/25/14, 9:56 AM
#17

Aa okej, sedan tycker jag det är kul att ibland så hoppas det in olika änglar. För en gång så var det först en ängel som var helt knäpp, den kastade allt runt om kring sig, men dom sa att han hade en förbannelse över sig. Sedan så hoppade det in en annan som städade upp allting igen haha

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: