Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 2790 ggr
GiraffTunga
2014-06-19 15:48

Ärkeänglar.

Hej! Jag ska ge er fakta om Ärkeänglar och all dessa fakta är från mina egna ord.

ÄRKEÄNGELN GABRIEL  Gabriel är en av dem 4 ärkeänglarna som är populär. Gabriel nämns 2 gånger i nya testamentet & gamla testamentet. Gabriel jobbar mest med Mikael. Namnet " Gabriel " Betyder " Gud är min styrka. " Han är budbärare och han är Måndagens ängel. Jadu om du föddes på en måndag så är Gabriel din speciella ängel. Jag föddes på måndag så Gabriel är min speciella ängel. Jag har speciell kontakt med honom och han är alltid där för mig. Gabriels ljus är vit. Gabriel kommer när någon behöver andlig vägledning, hitta och förverkliga sin livsuppgift, ge glädje, lycka och uppfyllelse av dina önskningar. Gabriel har lika hög rang som Mikael, Raphael & Uriel.

ÄRKEÄNGELN MIKAEL  Mikael är också en av dem 4 ärkeänglarna som är populär. Mikael nämns 2 gånger i nya & gamla testamentet. Han jobbar med Gabriel mest. Namnet "Mikael"  betyder " Han som är lik Gud " Mikael är den ärkeängeln som skyddar dem som är troende. Mikaels dag är Söndag så om du är född på en söndag så är han din speciella ängel. Ni har speciell kontakt. Mikaels ljus är blå. Mikael kommer när du behöver hjälp med att rensa bort dåliga energier hos dig, skyddning, när du är hos folk du inte litar på osv. Mikael har lika hög rang som Gabriel, Raphael & Uriel.

ÄRKEÄNGELN CHAMUEL.  Chamuel är inte lika populär som Gabriel, Mikael, Raphael & Uriel. Men han är en ärkeängel. " Chamuel " Betyder "Ängeln av kärlek."   Chamuels dag är Tisdag. Han är en beskyddare både i stort och smått. För Moder Jord och i ditt personliga liv. Chamuel lyser i färgen rosa

ÄRKEÄNGELN RAPHAEL. Raphael är en av dem kända Ärkeänglarna. "Raphael"  Betyder "Guds healing. " Raphael jobbar mest med Uriel. Han har lika hög rang som de andra 3 ärkeänglarna. Raphael lyser i grönt och hans dag är onsdag. Raphael varnade Adam att inte ta ett bit från äpplet som var förbjudet. Raphael är bara skyddsängel för Livets träd. Raphaels dag är Tisdag.   

ÄRKEÄNGELN METATRON. Metatron är inte lika känd som dom andra 4 ärkeänglarna. "Metatron" betyder " Han som satt på en tron vid Gud"  Metatrons dag är Torsdag. Metatron lyser i violett.

ÄRKEÄNGELN URIEL. Uriel är en av dem 3 kända ärkeänglarna. Uriel lyser i vinröd & guld. Uriels dag är fredag. Uriel ger inre frid, lugn för själen och ger nytt hopp. Han hjälper till att hela problem i relationer och det förflutna. Uriel hjälper dig att bränna bort det du inte längre vill ha i ditt liv. Uriel jobbar mest med Raphael. Namnet " Uriel " Betyder " Elden av Gud"

ÄRKEÄNGELN CASSIEL. Cassiel är inte heller en känd ärkeängel. Cassiel lyser i rödbrun. Cassiels dag är Lördag. Cassiel betyder " Enheten av Gud"

OBS. Deras dag är typ exemple. Gabriel är skyddsängeln till Måndag osv..

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Upp till toppen
Annons: