Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 2425 ggr
Banonym
2014-06-18 10:52

Skyddsängel

Hur för jag kontakt med min skyddsängel? Vill känna att hon Finns här :) Tack i förhand:D Och en till fråga är en skyddsängel alltid en tjej? :)

Annons:
Zamizen
2014-06-18 11:37
#1

Ser att du redan har sett tråden där Bettanbop har skrivit hur man ser ens skyddsängel, och en skyddsängel kan både va kille och tjej :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-06-18 18:17
#2

Du kan få kontakt med skyddsängeln via drömmar, meditation & bön. Skyddsängeln har mänsklig form och hen kan besöka dig i drömmar OBS skyddsängeln kan vara en av dina nära vänner / familj.

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
2014-06-18 18:17
#3

Jadu, vill du känna av din skyddsängel som jag kan göra så ska du vara aktiv med din skyddsängel. Be, meditation osv. Tillslut kan du känna av hen att hen är där vid dig.

You can not judge me unless you know me.

[..$Dog$..]
2014-06-22 13:02
#4

hur ber man osv då?

GiraffTunga
2014-06-22 13:17
#5

Bön:

Man ber som man ber till Gud. Egentligen kan hen höra dig även om du inte ber. Man kan prata med hen som en person pratar med en annan person.

Meditation:

Man mediterar, slappnar av och blundar ögonen och ber att skyddsängeln ska komma.

Dröm:

Man kan alltid få kontakt med dom i drömmar. Men skyddsängeln kan vara exemple. Din bästa kompis men egentligen är det hen som pratar ( skyddsängeln )

You can not judge me unless you know me.

Banonym
2014-06-22 20:08
#6

Kan skyddsängeln se ut som mig själv?

Annons:
GiraffTunga
2014-06-22 20:13
#7

Tror inte det, kanske.

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-06-24 12:32
#8

En ängel är ett väsen, en ren energi och har alltså inte en fast kropp som t.ex vi har som människa. En ängel kan ta en form som passar för just dig för att du inte ska bli rädd om ängeln visar sig. Den kan anpassa sig efter vad du tror att den ska se ut. I en dröm kan de ta vilken form som helst, t.ex din bästa vän eller mamma eller ditt husdjur mm. För att upptäcka och förstå att det är någon annan än t.ex din mamma som pratar med dig i drömmen är att lyssna på vad hon säger. Pratar hon annorlunda en hon brukar, pratar på ett annorlunda sätt en vanligt så är det förmodligen din ängel som ger dig ett budskap eller vill lära dig något.

För att kontakta sin ängel behöver man inte anstränga sig så mycket egentligen. Allt hänger på dig själv. Du behöver egentligen inte vara helt övertygad på att de existerar. Det ända det handlar om är att vara öppen till sinnet och hjärtat och kunna ta till sig nya annorlunda intryck.

För att prata med och höra, känna, se mm sin ängels budskap eller svar på din fråga så ställer du frågan i din tanke som om du pratar med den i tanken. Du kan på så vis också be den komma till dig i din dröm, be den t.ex komma och dela en kopp te med dig (i drömmen) t.ex.

En ängel ser egentligen inte ut som en ängel vi ser på teckningar och bilder, så du måste vara öppen. Om du börjar föreställa dig hur den ska se ut så kommer den förmodligen att se ut så.

🤗 Bettanbop

[..$Dog$..]
2014-09-05 21:10
#9

Men, har alla en skyddsängel och kommer skyddsänglen komma till en om man mediterar? Och vad gör dom ens?

[Eleya]
2014-09-06 14:56
#10

#9 Alla har en skyddsängel som inte lämnar din sida. Den vägleder och hjälper dig även om du är omedveten om det. Det finaste är att den aldrig lämnar din sida och är din själs väktare. Dess energi är så välbekant för oss att vi känner igen dem, men deras budskap måste man vara öppen för att höra. Du kan vardagligt samtala med din ängel, be hen om hjälp eller stöd. Min ängel har varit otroligt hjälpsam den senaste tiden och det är häftigt när man börjar förstå vad hen gör för en.

[..$Dog$..]
2014-09-06 18:09
#11

#10 Pratar hen tillbaks? kan man typ önska sig saker och sen få det eller?

Medda
2014-09-06 22:14
#12

Hur menar du önska sig? Man kan önska sig slott, bilar men det är inte så det funkar. Man kan önska sig hjälp, stöttning och vägledning. De blandar sig inte i våra liv utan vårt tillåtelse. Jag brukar oftast få kontakt via meditation, och beroende på hur mitt liv ser ut så har jag olika många som finns runtomkring. Men en som alltid är där, och som jag alltid brukar se i meditationen. Det är en ganska ung kille, och ibland kan jag fråga honom under meditationen: varför är det så här? el varför blev det så där och få svar tillbaka.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

[..$Dog$..]
2014-09-07 13:50
#13

#12 att något ska bli bättre.. Men, blundar man bara och slappnar av när man mediterar?

Annons:
[Bettanbop]
2014-09-07 16:18
#14

Önska kan man ju göra, önska sig vad som helst. Men våra skydds änglar har inte makten att hjälpa oss med vad som helst.

Har du ont eller är sjuk på något sätt ber du till Healing änglarna att få hjälp. Behöver du hjälp med ett val t.ex så kan du be dina guider om hjälp och vägledning om vad du ska välja.  Om du ska på ett möte eller träffa någon du känner oro för, eller ska gå en väg du känner rädsla för kan du be din skydds ängel att vara med dig. 

Alla har kontakt med sina guider och änglar. Vissa går det lättare för andra tar det lite längre för. Det brukar vara våra hjälpare som avgör när man är mogen att få en tydligare kontakt.

Tips: Sätt dig i en meditation med syfte att prata med din ängel. Be denne att ge dig ett tecken på hens närvaro med att röra din vänstra överarm. Du kan välja själv vilket sorts tecken du vill ha, men var uppmärksam utan att spänna dig på beröringen för den kan vara jätte svag. Men jag råder dig till att inte be om någon örfil 😉

Om din önskan är att vinna t.ex pengar så handlar det mer om tankekraft och attraktions lagen, det hittar du mer om på http://lawofattraction.ifokus.se/

bodhisattva
2014-09-16 09:42
#15

svar till:

#13 av: ..$Dog$..

#12 att något ska bli bättre.. Men, blundar man bara och slappnar av när man mediterar?

Meditation är rätt svårt att syssla med, enligt mig ska man inte gå till någon lärare.  men att gå till t.ex ett tempel går ju bra eller bara va ute i naturen.

det finns olika meditationsformer: koncentration, att vara, att sitta, att gå, att visualisera (men bör inte göras i Västvärlden), att känna, att andas (djupt)(vilket Buddha slutade med), att ljuda.

bodhisattva
2014-09-16 09:46
#16

Önska sig

försöka att göra så någon får änglafjädrar till sig eller göra en önskning om pengar till mat, det bör nog va rimliga önskningar, man kanske inte blir rik, men lite grann får man.

Norman Bates
2014-09-27 23:44
#17

Jag tror inte man ber om bilar eller pengar när man är i den situationen att man ber på riktigt om hjälp av sin skyddsängel..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

H-lena
2014-09-29 10:54
#18

#17 Jag tror att det #16 menar är att man ska önska hjälp åt andra som behöver det.


Upp till toppen
Annons: