Annons:
Etikettövningar-tävlingar
Läst 1674 ggr
[Bettanbop]
6/5/14, 10:39 PM

Att se sin skyddsängel

===

![guardian-angel-300x415[1]](http://andliga.net/wpau/andligworkshop/files/2012/05/guardian-angel-300x4151.jpg)Har du någon gång funderat på hur din skyddsängel ser ut?

Egentligen borde vi kunna se skyddsänglarna, och spöken och annat andligt.. men vi ser inte det för vi vet inte vad vi ska se. Så hjärnan filtrerar bort informationen.

Det finns dock ett trick man kan göra för att lura fram en bild av skyddsängeln.

Visualisering

Börja med att visualisera en person du tycker om, kanske en kändis du beundrar eller vill möta. Ta en helt vanlig dödlig som du säkert sett tusentals gånger innan. Det är är lätt att visualisera en sådan person.

Blunda och försök att se personen framför dig. Först lär du se mest en rörig sörja som inte blir något vettigt, men fortsätt att tänka på personen du vill se. Försök att tänka dig personen i ditt inre. Tills du fått fram en bild av personen framför dig.

Jag vet att du gärna vill se skyddsängeln, men ha tålamod…

Försök nu att se detaljer hos personen, ögonen, näsan, kläderna, skorna, klockan, halsband.. alla tänkbara detaljer man kan se hos en person som står framför en. Ta den tid du behöver… Ju fler detaljer du kan visualisera fram, desto bättre. Det är enkelt, då du sett personen många gånger innan.

När du känner att du kan se detaljerna utan någon större ansträngning, titta ännu en gång på personens ansikte och tänk nu att du vill se din skyddsängel. Nu lägger vi till känslor också, du ska tro att din skyddsängel finns där.. du ska veta att ängeln är där..

Ängeln

Din visualisering av personen kommer nu att ändras till din skyddsängels avbild, egentligen har du sett din skyddsängel många gånger tidigare, men inte förstått vad du sett. Nu när du medvetet vill se ängeln, och du har redan ställt in hjärnan på att visualisera och acceptera saker som inte syns annars… då kommer du att se din ängel. Försök att känna ängelns kärlek för dig. Ta till dig av värmen den ger dig.

Bli inte rädd för det du ser, änglar är mäktiga varelser och man kan uppleva en känsla av överväldigande vid åsynen av dem.

Summan av kardemumman

Det är väldigt enkelt, det är bara en fråga att ställa in hjärnan på att se annat än bara med de fysiska ögonen. När du väl sett ängeln blir det lättare att se denne i action, då din hjärna vet nu vad den ska leta efter.

Gör om detta några gånger, tills du fått ordning på seendet…

Vad mer?

Tja när du väl kan visualisera fram din skyddsängel så kan prova med att försöka hålla kvar bilden av din skyddsängel och observera detaljer hos denne. Ögonen, vingarna, händerna osv.

När du klarar det, försök att prata med din skyddsängel…

(Artikel från: http://andliga.net/wpau/andligworkshop/)

Annons:
Zamizen
6/5/14, 10:46 PM
#1

tack!!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[NeferNefer]
6/11/14, 6:53 PM
#2

Intressant, det här ska jag prova :-)

[Bettanbop]
6/11/14, 7:06 PM
#3

Funkar inte för mig än, men men det kommer…… 🙂

Banonym
6/18/14, 10:36 AM
#4

När jag gör detta tänker jag först på en person jag tycker om sen försöker jag se min skyddsängel och får fram en tjej som är väldigt lik mig själv. Kan skyddsängeln vara lik mig själv utseende mässigt?

Zamizen
6/18/14, 11:36 AM
#5

Jadå :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: