Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1376 ggr
[Bettanbop]
6/5/14, 9:20 PM

Modern Andlighet

Vad är modern andlighet andlighet för dig?

Modern andlighet fokuserar på det goda hos människan och på möjligheten att påverka och forma sitt liv.

Den tar fasta på allt som kan ge välbefinnande och ett gott liv.

Modern andlighet är ingen religion. 

Den är fri från dogmer (fastslagen sanning) och ritualer, saknar pekpinnar och regler. 

Samtidigt som den är öppen och respekterar allas rätt till en egen tro, religiöst eller icke religiöst 

Finns tron på en högre intelligens, som kan ha olika namn, som finns i allt skapat och som vi alla är del av.

Personlig utveckling, även på det andliga planet, syftar till självinsikt och psykiskt och fysiskt välbefinnande. 

Tankens och känslornas skapande kraft, liksom tacksamhet, kärlek  och goda relationer är centrala begrepp inom modern andlighet. Allt är energi och påverkas av energi.

I modern tid har tankens och känslans kraft länge varit underskattad, men på senare år har vi kunnat se tendenser i motsatt riktning. Talesättet ”jag tror det när jag ser det” har i många sammanhang tidigare varit förhärskande. Ändå finns det saker som vi accepterar fast vi inte kan se dem, känna eller ta på dem, som t ex våra tankar – hur vet vi att de finns? Även tankar består av energi.

Annons:
Skogshumblan
6/5/14, 9:23 PM
#1

Bra! Då är jag en sån! ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Zamizen
6/5/14, 10:39 PM
#2

Fint skrivit, som vanligt!🌺

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: