Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 5442 ggr
[[fridaeugenia]]
5/30/14, 6:28 PM

Hur får man kontakt?

Det känns som att jag bara blivigt känsligare och mer "öppen" för energier och andar den senaste tiden, jag vet egentligen inte hur jag ska sätta ord på det. Men nu händer det småsaker lite överallt.

Jag vill ha kontakt med en ängel. Har försökt läsa lite om änglar och Rafael, Gabriel, Mikael. Men vad är det som skiljer dom åt? Och kommer dom verkligen om man ber eller behöver dom? Och hur gör jag? Och hur kommer dom till en? Är dom som "människor" som går upp till en på gatan, eller vad? Kan man se dom? Kan man prata med dom?

Kanske låter lite dum nu, men jag har ingen aning om hur jag ska göra. Jag vet att min gudmor alltid pratar om ängeln Gabriel, och hur han "hjälper" henne med svåra situationer.

I och med att jag blivigt så känslig och öppen för allting utan min vilja den senaste tiden så är jag snart färdig att betala en summa för ett medium. Jag behöver ha svar, och något sorts lugn. Men att betala summan känns ju inte så lovande.. Och om det skulle bli så, kan ni rekommendera något bra medium? Eller hur man skapar en kontakt med en ängel, om det nu ens går. 

🌺

Annons:
--Rose--
5/31/14, 7:20 AM
#1

De här blev för många ord, det var svårt att hoppa över
för mycke. Här kommer lite förslag.
Testa så här- sett dej ner och blunda och tänk på ljuset
och det tysta. Rena dina chakran i tanken och
gör dom rena, ett efter ett i dina tankar tills du känner lugnet
inom dej. Ta kontakt med Änglarnas vibrationer genom att du
tonar in på dom,tänk att du känner deras värme i ditt ansikte.
Tänk dej att du har en Ängel på vänster sida (tänk först ut
vilken Ängel som stämmer bäst med dina energier.)Ta in en
andligt och andas in genom näsan och känn hur du drar dej
till Ängeln på vänster sida.
Be nu bestämt med din tanke att en av dina skyddsänglar
ställer sig på hö sida. Känner du dej varmare  där eller
är de som vanlgit?Trivs och tyck om dej själv.😎 på ena
sidan eller kanske på båda ? Om inte så är allt lika bra
ändå.
Be nu en annan skyddsängel att ställa sig framför dej. Andas
lungt och se om du känner att kroppsvärmen stiger och
glöm allaproble
Be nu den sista skyddsängeln att ställa sig bakom dej.
Tänk att du andas in energin från skyddsängeln bakom din
rygg en stund.
Sitt nu en stund och bara njut av den läkande energin.
och riktigt gotta dej i lugnet och allt det tysta.
 Du kan känna värme eller kanske ser ett skimrande
sken. Eller inte, men allt är lika bra ändå.
När du har känt lära dina Änglar lite bättre  så kan du börja
småprata med dom som en mycket bra kompis.. Fråga om
du är fundersam över nåt och kanske att du kan få ditt svar
som en bild eller ord. Jag brukar se bilder.
Be dom att lämna dej ifred en stund och bara slappa och
ha det så gött😎

[Bettanbop]
5/31/14, 10:59 AM
#2

Haj Fridaeugenia 👋

Kul att du vill ha kontakt med änglarna. De små saker som händer om kring dig nu är tecken från dem. Se det som en förberedelse innan du får en större kontakt ned dem. Änglarna finns runt dig hela tiden. Lita på att de är där och känn lugnet i det så kommer du att få en närmare kontakt.

Som Rose säger, meditera. I meditationen finner du ditt inre lugn och utvecklar din andliga del. Det är i meditationen de flesta får träffa sin ängel första gångerna.

Här är korta beskrivningar om ärkeänglarna Raphael Michael Gabriel och  (inkopierat från min hemsida)

  Ärkeängeln Raphael hjälper gärna dig som vill jobba med healing. 

Raphaels namn betyder "Guds helare" och han hjälper till med all form av healing (fysisk, känslomässig, mental, rättar till obalanser, hem, djur, relationer, karriär mm)

Du kan be honom om hjälp med: 

  • Hitta själspartner
  • Ekonomi
  • Äta nyttigare
  • Börja träna
  • Blir frisk
  • Hela sjukdomar mm

Han hjälper alla som arbetar inom vården och de som jobbar med healing och de som vill jobba med healing.

När Raphael helar en person eller situation så omger han det med sitt smaragdgröna ljus.

Aurafärg: Smargdgrön.

Ärkeängeln Mickael är gärna din skyddsängel om du ber honom. Hans namn betyder "Han som är som Gud"eftersom han utgår från Skaparens/Guds otroliga egenskaper av kärlek, kraft, styrka och orubbliga tro.

När du kallar på Mikael uttrycks och förstärks även dina liknande egenskaper. Mikael sägs vara Guds högra hand och hans huvuduppgift är att inbringa "frid" på jorden genom att lösa upp rädsla och stress.

Du kan be honom om hjälp med:

  • Beskydd
  • Avlägsna lägre energier
  • Rena ditt hem, din bil, din arbetsplats, eller ett helt område.
  • Hjälpa ditt barn att sova gott på nätterna
  • Vägledning och skydd på resa och bilfärd.
  • Om du glömt låsa hemma och kommer på det när du redan åkt iväg - be Mikael skydda och vakta ditt hem medan du är borta.
  • Hjälpa dig få bra självförtroende. Bjud in honom i dina drömmar.
  • Han kan till och med laga din bil om du ber honom.

Mikaels energi är stark och kraftfull och han finns på plats omedelbart när du kallat på honom.

Aurafärg: Koboltblå med inslag av lila och guld.

Ärkeängeln Gabriel ”Guds styrka”  

Hon hjälper dig känna den gudomliga kraften,därav hennes namn ”Gud är min styrka"

Gabriel samarbetar med Mother Mary när det rör: adoptioner, graviditet,födslar, uppfostra barn osv

Gabriel hjälper lärare, rådgivare, författare, journalister, skådespelare, konstnärer.

Gabriel hjälper dig även med:

  • putsa dina förmågor
  • arbeta med det du älskar.
  • komma ut med ditt budskap i media: tv, tidningar osv.
  • publicera dina skrifter och öppnar nya dörrar för dig.
  • Hon försäkrar dig om att det är tryggt att vara kraftfull, och skyddar dig på alla sätt.
  • Hon löser upp blockeringar i halschakrat.

Om du ser kopparfärgade blixtar eller horn(trumpethorn) eller om du plötsligt drar till dig metallen koppar, så kan det vara ett tecken på att du arbetar med ärkeängeln Gabriel.

Kopparfärgad energi, koppartrumpet

Zamizen
6/1/14, 9:43 AM
#3

Men Gabriel är väll en kille?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
6/1/14, 10:52 AM
#4

Hoppsan då 😊

InreSeendet
6/1/14, 11:14 AM
#5

Kan ärkeänglar vara våra skyddsänglar? 

Jag fick namnet Azrael genom min son när han lyssnade inåt.

AngelicFriend
6/1/14, 7:02 PM
#6

Ärkeänglar kan vara skyddsänglar ja. Men inte Mikael, Gabriel, Raphael och Uriel. Tror jag! Det lämnar jag över till Bettan! 😉

Heej

Annons:
Zamizen
6/1/14, 7:33 PM
#7

Dom vanliga ärkeänglarna kan man inte ha som skyddsängel, men T.ex. Mikael och Gabriel kan ändå skydda en. Bara be om skydd så skyddar dom dig, så dom är ens skyddsängel på sätt och vis. Men dom är inte hos dig hela tiden som din riktiga skyddsängel

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
6/1/14, 8:59 PM
#8

#5 Lyssna på Zamizen. :)

Heej

[Bettanbop]
6/1/14, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Lysande Zamizen 👍

Jag gör inga mer tillägg 😃

Upp till toppen
Annons: