Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1030 ggr
[NeferNefer]
5/30/14, 5:25 PM

Ängel i mänsklig form?

Apropå tråden om änglamänniskor, är inte Bienvenido Flores en sådan? Läs artikeln och döm själva :-)

http://www.dn.se/sthlm/bienvenido-flores-det-var-som-att-hitta-hem/

Annons:
maribell
5/30/14, 9:34 PM
#1

Vilka Fantastiskt människor det finns 🤔Han har verkligen fyllt sitt liv med medmänsklighet och upplevelser.

[NeferNefer]
5/31/14, 9:29 AM
#2

Eller hur? Och han har själv gått igenom svåra saker, vilket fick mig att minnas en sak jag hörde en vis kvinna berätta om. En man kom fram till henne en dag efter ett föredrag och frågade varför han blev så illa behandlad av alla. Hon förstod det inte alls till en början, för den här mannen utstrålade bara den renaste kärlek och godhet. Men han blev ständigt attackerad av rasister (han var svart) och andra otrevliga människor. Sen plötsligt fick hon svaret: han låg i träning för att bli en skyddsängel! När hon hade berättat det för honom slappnade han av och sa att då kan han leva med hatet, då är det värt det :-)

maribell
6/1/14, 11:23 AM
#3

wooow 😎

Det är faktiskt synd om rasister, de har inte förstått att det är innehållet i människor som är viktigt, inte yt skiktet och dessutom så har vi (iallafall vad jag tror) levt förut och troligen också haft olika yt färg och kön. 

Det finns också olika arter av alla våra djur, fiskar, däggdjur, insekter m.m men har vi någonsin hört någon, till exempel en Angora get mobba en Bergs get? kanske dåligt exempel men jag kom inte på något annat just nu.

Vad beror det på? Ja, jag tror det beror på, att vi människor har lite för höga tankar om vår egen enskilda betydelse och att vi tänker mer på oss själva istället för Hela männskligheten. Alltså vårt EGO. Eller vad tror ni?

Upp till toppen
Annons: