Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 1301 ggr
Random789
2014-05-23 22:05

rädd

hej! jag har tänk att berätta för er att jag har verkligen försökt hålla mig hos de ljusa. men sanningen är att jag vet inte varför men har försökt kontakta min skyddsängel onder går inte. har varit rädd mot ljuset och det kanske beror på att jag e inte redo än. har varit lite hos de mörka då och då… hur kan jag bli redo? hur får jag kontakt med ängeln? känns som dom ignorerar mig!

Annons:
[Bettanbop]
2014-05-23 23:36
#1

Kära Random 🤗 

Jätte bra att du försöker vara i ljuset. Det är där man känner kärleken till sig själv och sina medmänniskor. Det är där vi känner lycka och harmoni.

Jag tror det är så att du inte lärt dig känna hur det ska kännas när du har änglarna nära dig. De är nära dig hela tiden men det känner man inte. Men de är där utan tvekan. De kommer att bli tydligare med tiden om du är redo och känner att du verkligen vill.

Har du lärt dig att meditera än? om inte så gör det. Det finns massor av olika meditationer på Youtube, men välj en för nybörjare om du inte är van.

I en meditation så kan du be din skyddsängel att komma dig nära, in i ditt auriska fält. Be om ett tecken t.ex att de ska peta dig på höger eller vänster över arm. Ansträng dig inte för att känna när den petar, låt det bara hända.

Rädd behöver du inte vara över huvud taget. I ljuset finns bara positiv energi och kärlek, inget att vara rädd för.

Vill du så är det bara att vända ryggen åt det mörka. Blås bort det. Säg åt det att försvinna ur din närhet, föreställ dig att du har en inre lampa som du tänder. En lampa av glad positiv skyddande ljus som gör dig stark.

Kontakten med änglarna finns där redan, du kommer att känna dem. Lita på dig själv och tillåt dig att känna.

🤗 Bettan

Random789
2014-05-24 10:03
#2

åh så dom är där hos mig i denna sekunden? fast jag bad om ett tecken men fick inte.

Random789
2014-05-24 10:14
#3

och hur lär man sig

Zamizen
2014-05-24 10:25
#4

Ja dom är med dig i denna sekund och i nästa. Som hon sa, meditera så blir du mer och mer öppen och lugn. Sedan så kommer dom visa sig för dig när tiden är inne.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-05-24 14:04
#5

Du fick ditt tecken men du lyckades inte uppfatta det bara.

Random789
2014-05-24 14:45
#6

Tack! hört att flesta har fått drömmar men hur får man det?

Annons:
Zamizen
2014-05-24 14:51
#7

Meditera innan du ska sova, och be om att få en dröm.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Twinflamewolf
2014-05-26 17:35
#8

Hej Random789 !

Du skriver i din trådstart att du kanske inte är redo ännu och att du vart rädd mot ljuset men jag vill säga så här,självklart är du redo för ljuset för annars hade du inte startat den här tråden kan jag garantera dig 🌺

Många gånger så är det vår egen inre balans som kan få oss att tro vi har med mörka makter att göra men jag vill du ska veta en sak som är oerhört viktig och det är att det är väldigt ovanligt att vi kommer i kontakt med mörker och det kommer ur min egen erfarenhet efter många många år som Shaman och då jobbar jag med just den biten att avlägsna negativa väsen men kan säga det är sällan vi ändå stöter på dom och det vill oerhört mycket till.

Att vi kan känna oss som om vi dras mot mörker handlar oftast om att vi själva bär på en inre obalans.

Låt mig ta något enkelt exempel.Om en människa inte mår bra av olika orsaker då får vi en naturlig reaktion att vi kanske blir arga och irriterade,vi kanske svär och slänger saker omkring oss.Vi orkar inte med andra som vi skulle vilja utan känner oss mörka och onda inombords men att det skulle handla om mörker är oerhört långsökt eftersom vi är bara människor med olika känslor och reaktioner.

Jag tar ett exempel ur mitt eget liv på den tiden jag var utbränd och mitt jobb tog all min kraft vilket ledde till att jag i min tur blev väldigt bitter på min omgivning vilket var en helt naturlig reaktion hos mig eftersom jag inte orkade med andra just då så blev jag istället mörk i mitt eget sinne.

Nu vet jag inte hur det ser ut för dig och varför du känner att du går mot mörker och är rädd för ljuset,visst kan vi få med oss väsen som påverkar oss negativt men det handlar oftast om våra egna känslor och tankar i så mycket och det vill till enormt mycket för att man ska få med sig mörka väsen.

Du har tagit ett stort steg bara genom den här tråden,dina änglar och guider dom sviker dig aldrig men vi själva kan vara experter på att svika oss med orden att änglarna inte hör eller guiderna inte bryr sig men det gör dom oavsett var vi befinner oss i livet och dom dömer oss aldrig för att vi är människor med känslor men vi själva kan tro att vi står ensam mot hela världen många gånger men dom finns där oavsett vi känner dom eller ej det är något vi alltid kan lita på.

Du har fått så många kloka råd och tankar i tråden och mitt tips är om du vill få svar i en dröm,be änglarna eller guiderna att ge dig svar och budskap genom dröm.

Be varje dag om ljusets beskydd att det ska få omge dig med den absolut fullaste kraft.Be att allt som känns negativt ska lämna ditt sinne och skicka ut det negativa till universum att ta hand om som sen förvandlar det till ljus.

Jag får absolut ingen som helst mörk känsla med dig Random tvärtom men en rädsla över att du har det med dig men jag tror det handlar mycket om vad du själv sänder till dig i dina tankar.

Även om du inte får direkta tecken så hör änglar och guiderna oss alltid men genom egna tankar och funderingar skapar vi lätt blockeringar som i sin tur gör att vi inte ser svaren eller tecken dom ger.

Många tror också att tecken dom ska komma med buller och bång,dom ska synas höras och störas men oftast handlar det om enkelhet och saker vi kan känna igen inga konstigheter eller att slå på den stora trumman för andevärlden är så enkel och så naturlig så dom kommer med enkla underbara naturliga svar till oss.

Allt gott i ljus till dig Random och en sak till innan jag avslutar,du behöver aldrig någonsin vara rädd för ljuset för det är där den äkta sanna  kärleken finns och den räcker till för oss alla och mer därtill ❤️

[Bettanbop]
2014-05-26 21:36
#9

Tack goaste TW för din utomordentliga förklaring 👍

Du är som vanlit en pärla på att förklara så man begriper 😃

Twinflamewolf
2014-05-27 08:05
#10

Tack själv fina Bettan,du är en pärla du också ska du veta 😘

--Rose--
2014-05-27 08:09
#11

Tack Bettan och Twinflamewolf, jag skrev ned era svar och ska
läsa dem när jag också känner mig rädd. ❤️

[Bettanbop]
2014-05-27 15:44
#12

🙂

Upp till toppen
Annons: