Annons:
Etikettmeditation
Läst 865 ggr
anonymous.
2014-05-11 14:55

hjälp

jag vet inte hur man sitter när man mediterar och när jag försöker meditera så kommer skyddsängeln upp men om jag vill att hon säger hej så säger hon det så det är väl inte min skyddsängel på riktigt då? hur ska jag meditera så hon dyker upp på riktigt? tack för svar!

Annons:
Zamizen
2014-05-11 15:30
#1

Bara sätt dig bekvämt i t.ex. en stol eller en soffa. Det finns ingen "rätt" sittställning. Varför skulle det inte kunna vara din skyddsängel? Din skyddsängel kan också säga hej?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

anonymous.
2014-05-11 16:42
#2

ja men hon säger det jag vill att hon ska säga. och då är väl det inte hon egentligen

[Bettanbop]
2014-05-11 21:20
#3

Hej anonymous 👋 Kul att du tittar in hit 👍

Att meditera kan du göra så som känns bäst för dig som Zamizen säger. Du kan sitta, ligga eller stå, avgör vad som känns bäst för dig och bekvämast.

Väljer du att stå upp så välj ett bra stöd runt dig. Väljer du att ligga ner så välj något plant bekvämt läge (risk du somnar). Väljer du att sitta så väljer du en bekväm sittplats.

I en meditation ska man helst kunna vara i samma ställning en stund. Man kan försöka tänka på att ryggrad nacke och huvud är i en rak linje.

Tyvärr kan jag inte säga om din skydds ängel är din skydds ängel eller ej, det kan bara du avgöra. Men fråga henne om något t.ex något som du inte vet men kan kolla upp lätt. Ta en blandad kortlek, välj ut ett kort som du inte tittar på, fråga vad det är för kort och kontrollera sedan.

Säger man hej till någon så säger den förmodligen hej tillbaka, det hör liksom till. Även djuren jag kommunaliserar med säger hej när jag hälsar på dem 🙂

anonymous.
2014-06-11 19:51
#4

tack! :)

Upp till toppen
Annons: