Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 3233 ggr
Zamizen
2014-05-10 14:34

Kraftdjur

Hej, just nu så vet jag 4 av mina kraftdjur och det är Örn, Leopard, Orm och Groda. men när jag läste på om leopard så står det att jag kan förflytta mig i skuggvärdar? vad är en "skuggvärld"?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
AngelicFriend
2014-05-10 15:02
#1

Ojojoj Örn är ett tungt totem djur och du är en ledare! Vad är ditt huvud kraftdjur? Mitt är räv ju och mina 3 andra är uggla, orm och katt. Jag har hört att skuggvärld är en mörk plats där det inte finns mycket ljus.

Heej

Zamizen
2014-05-10 15:57
#2

alla har 9 kraftdjur faktiskt. mitt huvud kraftdjur är örn 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
2014-05-10 16:53
#3

9, Det visste inte jag! Då har jag inte hittat alla mina kraftdjur! 😎

Heej

WhiteLight55
2014-05-10 16:53
#4

häst är mitt kraftdjur

Zamizen
2014-05-10 16:55
#5

#3 tydligen inte :) #4 vet du vad det betyder då? :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-05-10 17:50
#6

Hur vet ni det?

Jag tror mitt är en Brunbjörn, men jag vet inte egentligen.

Annons:
Zamizen
2014-05-10 18:04
#7

Hur vi vet vadå? Våran kraftdjur?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-05-10 18:19
#8

Nä…. hur man kokar spagetti 😂…..Förlåt, kunde inte låta bli 😊😉

Ja ……. hur vet ni att ert kraftdjur är just ert kraftdjur.

Twinflamewolf
2014-05-10 18:54
#9

Hur man kokar spagetti 😂❤️

Nä men det här med kraftdjuren och antalet vi kan ha med oss är så enormt individuellt lika individuellt som med antalet guider.

Jag har endast en guide Wolf men hans far Herro finns även han med i krokarna men är väldigt tillbakadragen och är egentligen inte min guide men ger råd om den andan faller på.Med andra ord så kommer han och går lite hur han vill men just idag fick jag faktiskt bassning av honom så han kan synas och märkas om han vill 😃

Lika med kraftdjuren så har jag två medan andra kan ha en eller flera.

Som svar på frågan i TS,skuggvärldar kan vara astralplan att förflytta sig i tid och rum.Det kan även vara andra sidan vilken är en "spegel" eller en "skugga av vår egen värld.

Skuggvärldar finns på flera platser i universum och jag kan tänka mig att du kan förflytta dig mellan dessa olika skuggvärldar Zamizen,rent av atralresa både medvetet och under sömn.

Vet inte men fick ett sånt sug på att koka lite spagetti nu 😉

[Bettanbop]
2014-05-10 19:59
#10

Zamizen du tog väl inte åt dig? du borde känna mina "ryck" vid det här laget 🤗 Ett spagetiskämt  från mig 😃

Vist är det gott med riktig spagetti med en god riven ost över 😇

Är lite avensjuk på din kontakt med Wolf. Jag vill också ha en sådan kontakt 😕😢 orättvist ju 😭

Nä 😉Hälsa och krama Wolfen från mig 🤗 Jag ska nog få veta namnat på min guide någon dag 👍

AngelicFriend
2014-05-10 20:17
#11

nu ska jag äta spagetti bara för det :)

Heej

Zamizen
2014-05-10 20:29
#12

Haha nej klart jag inte tar åt mig! Små skämt är alltid lika kul! #9 jag har för mig att det är världar som vi själv har skapat. Men fanns inte så mycket information om det.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Zamizen
2014-05-10 20:29
#13

Men jag har fått reda på det genom att frågat mina

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
[Bettanbop]
2014-05-10 21:26
#14

Oj va jag kan vara frågvis ibland 😉

Men hur då ….. "Hej är du mitt kraft djur"?

Nudu Z får du köra igång hjärncellerna 😉Vill ha ett MVG svar 👍

Angelic berätta du också 👍

Tror inte jag lagt in en sån artikel här 🙂

AngelicFriend
2014-05-10 22:07
#15

räv: är säker på att jag har räv för jag älskar att springa, jag har fått en dröm att en räv jagade mig. och jag var i rävens kropp. försöker meditera men funkar aldrig. engång när jag mediterar så kändes det som rot chakran irriterades. jag älskar att va uppe på natten, jag fryser aldrig osv. katt också för när jag brukar klia mig så river jag mig. jag ser bra i mörker och orm för jag älskade ormar som liten. men varför går det inte att meditera! blir ledsen och då blir det ingen spagetti.. :( ingen dyker upp i meditationen.

Heej

Zamizen
2014-05-10 22:35
#16

Jag frågade bara mina änglar så sa dom det till mig haha ;) och då frågar jag bara "vad är mitt/mina kraftdjur så får jag svar :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-05-10 23:11
#17

Bara så där, som om du snackade med polaren 😃 Liiite mer förklarat vill jag ha 😉 

Som ungdom drömde jag om ormar och spindlar. Blev jagad ibland, hittade dem under täcket i sängen ibland, när jag stannat upp efter flykt så har jag stått i en ormgrop eller spindelnäste. Är de mina kraftdjur då?

Ormarna har slutat dyka upp i drömmarna men det händer att någon spindel visar sig. Har drömt om "min" björn endast en gång och då var det lysande bläckfiskar med i drömmen också. Är de mina kraftdjur också då?

Hur kan man bli så säker?

Jo det har att göra med känslan (enligt mig). Hur du än får fram vem som är dit kraftdjur så är det din egen känsla du måste gå efter. 

Angelic du har ju förklarat så mycket och så bra. Du känner i hela din kropp att det är Räven som är din.

Zamizen du har ju också fått din känsla till 100%.

Sen är det som TW förklarar medans hon mumsar spagetti att antalet är helt individuellt.

Men jag är inte helt 100% säker på att Jossan (min björn) är mitt kraftdjur.

🤗 på er

Zamizen
2014-05-10 23:31
#18

Var du rädd för spindlar/ormarna? för vi har ett skuggkraftdjur, det är det djuret som du är rädd för. det hjälper en i meditation och i drömmar fast bara när du är mogen för det. Det kraftdjuret brukar kallas "det glimrade ögonen i det mörka buskaget".  

och om man blir vän med det kraftdjuret så kommer du märka av flera egenskaper som du just nu avfärdar eller skyggar undan för. Då kommer du tillåta dig själv att ta flera risker och att fatta beslut på stående fot. Detta förnekande totemdjur är en viktig och outforskad källa till potentiell energi och kraft.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
2014-05-10 23:43
#19

spindlar är jag rädd för.

Heej

Zamizen
2014-05-10 23:49
#20

Då är det förmodligen ditt "skuggkraftdjur"

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
AngelicFriend
2014-05-11 00:02
#21

hur kontaktar jag den då? hur ska jag exakt göra? :P

Heej

Zamizen
2014-05-11 00:19
#22

Vet inte direkt hur man gör, men försök meditera och tänk på det jätte

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-05-11 20:21
#23

Hallo TwinflameWolf 👋 

Hjälp oss nu. Ett skuggkraftdjur? Vad, var och hur?

AngelicFriend
2014-05-11 20:46
#24

twinflamewolf mumsar nog i sig spagetti ;)

Heej

[Bettanbop]
2014-05-11 21:21
#25

😃 Det gör hon säkert 😉

Zamizen
2014-05-11 22:28
#26

Bettan, vad vill du veta om det?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Twinflamewolf
2014-05-12 07:59
#27

Oj det är det är ett ord jag aldrig hört förut men tror du Zamizen har rätt i att det kan ha med våra rädslor att göra.Det låter ju logiskt om man tänker efter att skugg djuret skulle kunna hjälpa oss med olika blockeringar och rädslor.

Det här får jag forska vidare i,funderar också om det möjligen finns nåt annat ord också för det för just det här ordet har jag inte stött på vad jag kan minnas.Funderar så det knakar nu 😃

Nyfiken är jag för det där är intressant att få veta vad det verkligen är 😎

Annons:
Twinflamewolf
2014-05-12 08:53
#28

Nu blev jag så nyfiken så jag var tvungen att ringa Lance i Navajo fast kvällen är sen där och nu förstår jag vad det är ni pratar om men jag har lärt mig andra ord för som dark spirit animals och att dom djuren ingår i gruppen Shadow Spirits.

Det handlar om att möta sina egna olika rädslor,dessa ande djur och andar lär oss att konfrontera olika rädslor,rädslor vi inte själva vill ta itu med.Man kan säga dom är vår egen skugga,vårt eget mörker,vår egen rädsla helt enkelt.

Det här har vi pratat om mycket Lance och jag men just ordet skugg kraftdjur har jag inte stött på tidigare utan man har använt sig av orden dark spirit animals.

Det här gäller alla former av shadow spirits och fysiska människor/djur.Möter vi en människa vi känner rädsla för så är den personen till för att vi ska konfrontera den rädslan och få bort blockeringar eftersom vi ska efterstäva inre balans och skala bort olika rädslor som bara är i vägen i våran vardag.

Samma med djuren,möter vi ett djur som vi känner rädsla med är det till för att lära oss möta och ta itu med rädslor vi helst bara vill fly från.

Så det är egentligen inte just djuret,människan eller anden vi är rädda för utan att ta tag i våra egna rädslor som löser upp knutar som hindrar oss i vår egen vardag.

Som Lance just sa,konfronterar vi rädslan för exempelvis en orm och sen möter ormen kan vi möta den med respekt men utan rädsla.

Har vi rädslan för ormen drar vi oss för att vara ute i skog och mark så där ska vi konfrontera rädslan och lära oss leva med respekten och på så vis kunna njuta av naturens skönhet utan att känna rädsla för att sätta ner fötterna på marken.Vi blir trygga istället och kan få ut så mycket mer än om rädsla hindrar oss på vår väg.

Det här var bara lite kort förklarat och nu förstår jag vad det var ni menade men vi använde oss av olika ord 🙂

agneta-43
2014-05-12 09:39
#29

Men hur jobbar man bort skräcken då?

I många år har jag haft skråck/rädsla för ormar. Jag har till och med sprungit skrikandes ifrån en orm och gallskrikit "STEFFE TETFFE!!!" För 2 eller tre veckor sedan såg jag en huggorm på skyttebanan och utan att tänka drar jag bort pilen från bågen, sliter fram mobilen, knappar fram kameran… Springer sedan efter ormen och tar 3 kort då vände sig ormen och fräste ett "Håll avstånd TACK!!" 😃

Sekunderna efter blev jag att fundera 🤔 vart var min rädsla? Kan jag kalla mig ormrädd efter detta? Kunde jag inte svara på då jag inte kunde testa för ormen hade ringlat bort. Däremot började jag fundera kring OM jag skulle kunna hålla en orm och ja, jag tror det. Men hur kom jag hit??? Hahahaha har ingen aning

Ormar är det vääre med jag ryser bara jag ser plastspindlar får panik om jag får förmig att en spindel landat i håret eller nacken… På vår altan finns noh hundratals skapligt stora och stora feta…. jag har under ett par år stålsatt mig att gå fram nära och titta på dem, mer går inte. Däremot kan jag flytta på de små nu och det gick inte för år sedan utan då skrek jag också på "STEFFEEE!!!" 😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

Twinflamewolf
2014-05-12 09:59
#30

Ha ha ha känner så bra igen mig Agneta fast med getingar istället.,springer och skriker och beter mig som jag vet inte vad 😂Det värsta var nog den gången jag hoppade ur en bil i farten bara för en geting fanns i bakrutan och det klarade jag inte av ☺️jösses jag är en säkerhetsrisk när getingar kommer i krokarna.

Det är det som är det svåra,hur konfrontera och hur komma över.Ett jättejobb men det går bara man tar sig för.Själv tar jag hellre flykten vad beträffar getingarna fast jag verkligen borde ta itu med dom men men det är ju som sagt lättare att fly 😃

agneta-43
2014-05-12 10:19
#31

Hahahahaha förlåt men jag ser bilder 😃 men tur du klarat dig bra trots dina flyktbravader gumman 🙂

På jobbet skrattade malin i samlingen, ena kollegan hade tagit fram olika små askar kollegan valde ut barn i tur och ordning som fick välja ask. När barnet öppnat och tagit ut föremålen fick de bla räkna hur många det var i asken… Det var i en av dessa askar spindlarna låg och jag bara rös och ryser i skrivande stund 🤐 Men hur i hela friden skulle jag kunna ta i de stira läskiga sakerna 🤢🥶🤪😮🤪

Medarbetare på Druid & Shaman 

Zamizen
2014-05-12 13:48
#32

Jag fick informationen av "Stora boken om kraftdjur" av cassandra eason :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

agneta-43
2014-05-12 13:56
#33

Tack Zamizen jag ska kolla upp den boken 🙂 För mig som för många andra blir ju skräcken ett stort hinder och så vill jag inte ha det.

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Bettanbop]
2014-05-12 19:51
#34

Ojojoj fick ont i kinderna ju 😂 Ni är för härliga 😃

Getingar ÄR inte farliga om man inte retar upp dem 😛 Inte spindlar heller, men de lever farligt i min närhet om de visar sig 😉 Ormar är egentligen inte farliga heller, inte livshotande. Vet inte om jag är så rädd för dem, ser dem aldrig. Har haft en stor Legoanödla som husdjur en gång i tiden 🙂

Men tack för en jättebra beskrivning om skugg djuren👍

Annons:
Zamizen
2014-05-12 19:55
#35

Ska faktiskt skaffa orm nu 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

agneta-43
2014-05-12 22:34
#36

Vi hade med en leguan, en grön leguan för ödlor har ben 😃 Min sambo ville ha in ormar, men jag sa "kommer inte på tal, kommer du hem med orm vet jag att det är dags för mig att packa väskan för att flytta" Då frågade han om han kunde komma hem med en ödla 😂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2014-05-13 09:58
#37

Det låter som om herrn i huset gillar ormar.. Blir det för mycket får du flytta hem till oss Agneta😃Här kommer inga ödlor eller ormar in i vårt hem 😎

Älvan
2014-05-13 21:25
#38

Vad rolig tråd! Detta kan ju vara förklaringen på varför en väldig elefant gav mig en fantastisk ridtur på dess huvud vid en meditation. Sedan har jag ofta sett ett hästöga som tittar på mig vid meditationen. Den ser trogen och snäll ut. Även allvarlig/bekymrad. Sen har jag hört att jag har en hund med mig som beskyddar mig. Jag blev så glad för den uppgiften för jag älskar hundar, men kan inte ha en "riktig" hund. :-D Jag hatar verkligen håriga spindlar så det är väl min skugga. Usch jag ryser bara jag tänker på dem nu. Blääää. Nu vet jag 4 djur. Bara 6 djur kvar att ta reda på då. :) Vet ni vad elefant, hund o häst står för?

Zamizen
2014-05-13 21:45
#39

Sök på "elefant kraftdjur" osv.. på google så kommer det upp :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: