Annons:
Etikettkommunikation
Läst 1311 ggr
[Bettanbop]
2014-04-27 20:59

Djurkommunikation

Tänkte lägga in en liten enkel artikel som jag knåpat ihop. Den finns på min Facebook sida, men på min hemsida står det lite mer. Vet inte om ni har något intresse, men så här ser det ut Skämtar Att få kontakt och faktisk kunna prata med djuren är en helt underbar känsla.

Som djurkommunikatör använder jag mig av min telepatiska förmåga när jag tar kontakt med djuren. 

Jag uppfattar och tar emot information som bilder, känslor och tankar som jag antecknar och vidarebefordrar till ägaren. 

När man tar kontakt med ett djur vet man inte vad som väntar, speciellt inte med bortsprungna djur.

Det är viktigt att låta det ske utifrån djuret på djurets villkor.

En kommunikatör pratar med alla slags djur, men aldrig utan ägarens tillstånd.

Djuren “berättar” om olika saker antingen via bilder, känslor eller ord. 

De är ärliga och lever i nuet, och de har inga förutfattade meningar. 

Många djur, speciellt hundar, känner stort ansvar för sina ägare. 

Ibland kan de bry sig så mycket om sin ägare att djurkommunikatören får avlägsna matte eller husse, så att djuret vågar slappna av och öppna sig för kommunikationen.

**Vad kan vi t.ex fråga djuren om?                                    
**

  • Hur mår du?
  • Har du ont någonstans?               
  • Är det någonting du saknar?
  • Förstår din ägare dig?
  • Tycker du att det är roligt att träna? Vad tycker du speciellt mycket om?
  • Är din mat god och bra för dig? 

En del djur ger svar fortare än andra. En del är på bushumör. Andra har svårt att berätta om saker som har varit eller är jobbiga. Det är viktigt att det får ta den tid det tar. Skynda långsamt.

När vi kommunicerar på distans så använder vi oss av ett fotografi på djuret, samt får djurets namn. Som djurägare kan man få skicka med 3-5 frågor till djuret.

 Djurhealing

Många djurkommunikatörer utför även djurhealing. Syftet med healing är att aktivera de naturliga energierna och på så sätt harmonisera sinne, kropp och själ. Healingen hjälper till att frigöra flödet av energi, som kan vara blockerat av skadade eller sjuka kroppsdelar.En healingbehandling har en avslappnande och rogivande effekt på djuren, samt smärt- och stresslindrande.

Försvunnen 

Den förtvivlan man känner när ens djur springer bort är svår. Ovissheten är fruktansvärd; oron äter upp en inifrån. Lever han? Är han skadad? Hittar han hem?

Kan vi se var din älskling finns?

I många fall går det lätt att hitta djuren men ibland är det svårt att få grepp om var de är.

Man kan också kontakta personer som är duktiga på att arbeta med kart och pendel.

Jag har försökt hjälpa djurägare att hitta sina djur, men det är inte alltid som det lyckas. Djur som försvunnit är oftast en svår nöt att knäcka…

Tänk positivt och sänd glada tankar till ditt djur och be att det kommer hem igen. Be om ursäkt om du till exempel varit bortrest och katten rymt under tiden. Tala om att du är hemma igen och att du önskar att din älskling kommer hem till dig igen. Det är alltid viktigt att vi ber om ursäkt när vi gjort något som irriterat djuret. Orsakerna kan vara många.

Jag hoppas att din älskling aldrig försvinner!!

Annons:
ALPHIRA
2014-04-27 21:29
#1

Oj, vilken fin artikel! Ska läsa den lite noggrannare senare och har säkert funderingar.

[jnordstrom]
2014-04-29 07:34
#2

Oj vad bra och enkel skrivet!:) om jag hade kunnat pratades djur så hade jag kollat läget med min gamle hund. Han är svår att tolka men de känns som något inte är hundra.

[Bettanbop]
2014-04-29 17:24
#3

Jag är ganska ny diplomerad som djurkommunikatör och tar därför inget betalt än, 0 kr alltså 🙂 (ser det som träning fortfarande)

Så välkommen med ett PM 👍 Läs gärna mer på hemsidan 👍

Zamizen
2014-04-29 20:03
#4

Min 11 åriga kusin kan prata med djur, han kan göra vad som helst när det gäller med andar osv.. har aldrig mött någon som kan göra så mycket!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-04-29 20:46
#5

Så kul Zamisen 👍 önskar att jag också hade en sådan kusin.

Zamizen
2014-04-29 21:37
#6

Haha aa, men även dåliga saker kan få kontakt med han då

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
[Bettanbop]
2014-04-29 22:23
#7

Nä de dåliga hoppar jag över 😉

Tyvärr så har jag ingen kusin alls, Varken andlig eller oandlig 😃

ALPHIRA
2014-04-30 01:45
#8

Mina tre katter diskuterar ganska okomplicerat med mig.

Kan säga att det inte alltid är så kul när dom så att säga "kritiserar" mig.

För övrigt är det jobbigt att känna djurens känslor över huvud taget, det finns så mycket som inte är bra…

Bettan, tycker du inte att denna kommunikationsförmåga kan vara lite "för mycket" ibland…?

[Bettanbop]
2014-04-30 10:31
#9

Nä det tycker jag inte, inte än iallafall 🙂 det beror lite på hur man ser det. Min ena hund mår dåligt ibland, hennes känslor är väldigt påfrestande ibland. Men annars går det bra. Går inte öppen och mottaglig hela tiden.

Katter kan vara lite frustrerande. För dem så är ju vi deras betjänter och ska tjäna dom. Katterna gör som dom vill oftast.

Jag håller på att jobba med en katt som varit på vift ca en vecka nu. Hon har absolut inte bråttom hem 😛 och hemma sitter matte och är orolig och undrar om det hänt henne något.

Skogshumblan
2014-05-02 22:36
#10

Vilken bra artikel, tack! Jag kan tillägga att jag aldrig pratar med någons djur utan att ägaren vet om det och förberett djuret, undantag är,såklart om djuret sprungit bort. Orsaken är enkelt, respekt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Bettanbop]
2014-05-02 23:11
#11

Tack Skogshumblan 👋

Du har så rätt i att man inte pratar med någons djur utan tillåtelse, det gör inte jag heller.

Om det är ett bortsprunget djur så är det ägaren som kontaktar mig och ber om hjälp och får då tillåtelse.

Undantaget för mig är när djuret själv tar kontakt med mig först, men då talar jag om för ägaren efteråt att jag har haft kontakt (om jag vet eller det framkommer vem ägaren är 🙂

All kommunikation sker på djurets villkor.

[Bettanbop]
2014-05-04 21:33
#12

Vill bara säga TACK för er intresse. Jag fick några extra djur att prata med. Jätte kul 👍

Jag är ju fortfarande en nybörjare så samtalen blir inte så jätte ingående och långa men jag får svar på ägarnas frågor till sina djur 🙂

MsSofieG
2014-05-06 10:25
#13

#12 Det är bara säga till om du vill öva mer så har jag två villiga långöron här hemma 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: