Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 428 ggr
[Bettanbop]
2014-04-26 07:54

Lördags snacket

Hej alla Änglar 👋

Börjar med att säga förlåt att jag varit tyst ett tag 😕 men det är ju så att jag har ett liv utanför datorn också 😊

Funderar på att göra som Anna Lena Vikström, ha en datorfri vecka i månaden, ojoj hur ska det gå 🤪

Satt och bläddrade i min kalender. Där i finns det ett citat eller ordspråk för varje vecka, och på en sida så stod det; 

"Vist blir man klokare med åren, men alltid några år försent"

Och vist är det så, att man blir klokare och visare med åren. Erfarenhet gör en ju visare. Men av alla de människor jag möter, och det är ganska många, så säger de ibland " Hade jag vetat då vad jag vet i dag så hade jag nog gjort annorlunda", även jag har sagt det ibland. Men det är ju alltid lättare att vara efterklok i efterskott 😉

Det är ju lika dant när man jobbar med det andliga. Då måste vi ju ha det STORA tålamodet och skynda långsamt. Ibland så ploppar det fram en ny tanke som svar på något man inte har förstått och gått och funderat på länge. Då kan jag säga " Men varför fattade jag inte det på en gång, för det här visste jag ju egentligen redan." 😃

Nähä nu är det dags för frukost säger magen. Undra om jag ska ta den med ut och sätta mig i solen. Vi har blivit lovade en underbar dag här, så då vill åtminstone jag vara ute. Blir nog att fortsätta med att kratta 🥵

Önskar er en skön skön lördag 🤗 Bettan

Annons:
AngelicFriend
2014-04-26 10:59
#1

Ha en skön lördag du med Bettan! 🤗

Heej

Zamizen
2014-04-26 12:29
#2

Haha ja, oftast är ju dom gamla dom visaste! Och det kanske är därför du är så smart betten? ;) haha ne nu ska jag inte va elak!Här nere så skiner solen som in i attan!Men ja ha en fortsatt trevlig dag! ;)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: