Annons:
Etikettmeditation
Läst 1866 ggr
emma2
2014-04-19 16:25

Gör jag något fel?

Hej När jag mediterar får jag väldigt ont i huvudet. Det värker och "svider" När jag försöker släppa alla tankar (vilket också är svårt). Hur ska jag göra, och vad gör jag för fel..?

Annons:
Jina.
2014-04-30 16:10
#1

Balansera dina chakren, det låter som om de är obalanserad och du därför har svårt att släppa tankar och får ont i huvudet.

www.mediumjina.se

ALPHIRA
2014-05-07 23:22
#2

Bästa Jina ❤️ 

emma2 kanske vet hur man ska göra när man balanserar sina sina chkran…

Men det vet inte jag. Mediterar inte över huvud taget. Så hur gör man det då?

Problemet är tydligen också att jag aldrig riktigt förstått vitsen med att meditera. Jag mår bra ändå…

Du får gärna lära mig lite.

Jina.
2014-05-08 14:54
#3

Man måste först meditera och i meditationen visualiserar jag en lotusblomma vid kronchakrat, som jag öppnar sakta blad för blad, fast inte att den bli vidöppen, bara halv öppen, så arbetar jag mig chakra för chakra ner till baschakran. Jag jobbar likadant med varje chakra/blomma.

På så sätt balanserar jag mina chakren.

Men jag vet att det inte är enkelt att göra det själv, man behöver nog öva och öva några gånger.

Jag brukar balansera chakren hos mina klienter och vänner som har svårt att göra det själv. Men som sagt det är en övnings sak.

Sedan tänkte jag på en sak, det kan också vara ett slags tecken att du emma2 inte är riktigt redo för meditation om din kropp säger emot. Det kanske är mycket runtomkring dig och du har svårt att slappna av.

Jag hoppas du lyckas och mediterar igen och att du kan balansera dina chakren, det minskar även stress och tar bort negativ energi.

Hälsning

Jina

www.mediumjina.se

Zamizen
2014-05-08 15:37
#4

varför inte öppna hela blomman?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Jina.
2014-05-08 15:49
#5

Jag har upplevt att det kan bli för mycket intryck och det tär lite på kroppen. Man kan även ta åt sig mer negativ energi från andra om man är helt öppen och jag har även lärt mig att man kan ta med sig hem andar som man "träffar" på vägen nånstans, för är du vidöppen så syns du i andevärlden väldigt väl. Jag öppnar mig alltid helt när jag ska ta kontakt med andar.

www.mediumjina.se

Zamizen
2014-05-08 16:24
#6

okej, men just nu så är jag öppen, eftersom min faster öppnade mig. men jag har inte märkt av något direkt andligt efter att hon öppnade mig. vad kan det bero på?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
[Bettanbop]
2014-05-08 16:30
#7

När jag arbetar med healing energin så håller jag händerna över eller på kroppen. När jag kommer till en chakra pungt så kan mina händer börja rotera medsols. Det är ett tecken på att det chakrat behöver balanseras. Jag låter mina händer rotera tills de själva slutar och då är balanseringen klar på den punkten.

I en meditation så brukar jag börja nerifrån med rot chakrat och visualisera en rund virvel som jag sätter fart på och när den slutar snurra så är balanseringen klar, så går man till nästa.

Ordet chakra är sandskrift och betyder hjul eller cirkel.

chakra1

ALPHIRA
2014-05-14 21:34
#8

Tack Jina, nu vet man HUR man balanserar sina chaktran om jag skulle vilja göra det.

Problemet snarare är att jag för det mesta inte vill ha kontakt med andevärlden men det händer ändå spontant. Mår dock inte dåligt av det. Men helst inte, tack, brukar jag säga.

Jag troligen måste tvärtom lära mig att stänga av, med samma metod. Om jag nu vill det. Vet tydligen inte själv vad jag vill egentligen…

Upp till toppen
Annons: