Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1220 ggr
WhiteLight55
4/14/14, 12:28 PM

ta bort henne...

hej är ny här och har läst era inlägg. jag tror att om man har en skyddsängel så har man en skyddsdemon. Jag vet inte hur man mediterar exakt men jag undrar om man kan be änglarna att ta bort skyddsdemonen ur mitt liv och hur tar jag bort skyddsdemonen?

vill bara ha änglar i mitt liv och inte mörker.

tacksam för svar.

Annons:
Zamizen
4/14/14, 12:29 PM
#1

En skyddsdemon? har jag aldrig hört talats om

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Skogshumblan
4/14/14, 12:32 PM
#2

Har aldrig hört talas om demoner heller. Med all respekt för din tro, det vore oerhört intressant att läsa mer om det här. Vad har du hört som,gör att du tror så?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Zamizen
4/14/14, 12:33 PM
#3

Tror heller inte att man skulle ha en "skyddsdemon"  eftersom demoner är något väldigt ont och skulle inte vilja skydda en människa precis? Demoner "hatar" oss människor så varför skulle vi ha en demon som vill skydda oss?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
4/14/14, 12:35 PM
#4

Be till Gud och sedan till Ärkeängeln Mikael om att hjälpa dig, 👍

Lycka till.

Heej

WhiteLight55
4/14/14, 12:37 PM
#5

:s okej men det är vad jag tror…

angelicfriend okej ska testa.

WhiteLight55
4/14/14, 12:45 PM
#6

alltså en sån skyddsdemon är en demon som vill oss göra dåliga saker och sånt. inte kärlek eller nått sånt bara mörker.

Annons:
Zamizen
4/14/14, 12:56 PM
#7

varför skulle det då heta "skyddsdemon"? det betyder ju att den skulle skydda dig? annars så är det ju bara en vanlig demon som vill dig illa

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
4/14/14, 1:06 PM
#8

Jag respekterar vad folk tror och hoppas ni också gör det. 👍

Heej

Zamizen
4/14/14, 1:35 PM
#9

Jodå men jag bara undrar

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Skogshumblan
4/14/14, 1:47 PM
#10

Klart vi respekterar olika sätt att se på saker och olika trosuppfattningar men du förstår säkert att man blir nyfiken och frågar så man själv kan få läsa på eller få bilda sig en uppfattning om saker och ting. Så man växer och utvecklas. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

AngelicFriend
4/14/14, 1:54 PM
#11

Ja, det är bra med frågor! 😃

Heej

WhiteLight55
4/14/14, 3:34 PM
#12

🙂

[Bettanbop]
4/14/14, 4:04 PM
#13

Hej på er och välkommen till oss WihteLiht55 👋

Jag är en av de som är lite ansvariga här på Änglar med god hjälp av finfina medlemmar, vi håller hårt på respekten och gott bemötande 👍

Du har en väldigt spännande och intressant fråga. Egentligen pratar vi inte demoner här, men denna har en annan synvinkel 🙂

Min tro är att vi alla har en skyddsängel från samma stund vi börjar växa i mammas mage. Men en skyddsdemon har inte heller jag hört talas om. En demon är en person eller ett väsen som inte är så trevlig av sig. Om man tänker sig en levande person som har haft en väldigt jobbig och svår uppväckts blir kanske en väldigt bitter människa. Den människan tar med sig sitt dåliga humör även till andra sidan och blir av oss då kallad en ond ande, fast den inte egentligen är ond. 

Här har nu ordet Demon vuxit fram, för ordet Demon är bara en benämning och inte en egen "varelse". Även så benämns endel väsen som är lite vresiga av sig.

Hoppas du förstår hur jag menar 😎

Men är väldigt nyfiken på varför du tror att vi måste ha en skyddsdemon om vi har en skyddsängel 🤔🙂 Berätta gärna och stilla vår nyfikenhet,  men vill du inte så säg bara nej tack 👍

Annons:
AngelicFriend
4/14/14, 4:06 PM
#14

Bra skrivet Bettan!! ❤️

Heej

[Bettanbop]
4/14/14, 4:17 PM
#15

Tack 😃❤️

Zamizen
4/14/14, 4:24 PM
#16

Bettan måste det vara på det viset du säger? ;)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Zamizen
4/14/14, 4:27 PM
#17

Oj bettan mitt fel!! Såg inte att du skrev att det var din tro! Ber så hemskt mycket om ursäkt!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
4/14/14, 4:37 PM
#18

Ingen fara 🙂

Proktologi
4/14/14, 6:36 PM
#19

med allt gott så kommer allt ont.
Varför tror ni att man brukar se en ängel och en demon på axeln i film när dom kommer i olika situationer de inte vet hur de ska hantera.

/skeptisk atheist.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

AngelicFriend
4/14/14, 6:39 PM
#20

Ängel och demon på axlar? 🤔

Heej

Annons:
Zamizen
4/14/14, 6:40 PM
#21

men kan ni förklara mer om "skyddsdemon"

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
4/14/14, 6:45 PM
#22

Zamizen jag vet inte mycket om dem. 🤔

Vet bara det som #6 WhiteLight55 sa:

" alltså en sån skyddsdemon är en demon som vill oss göra dåliga saker och sånt. inte kärlek eller nått sånt bara mörker. "

Heej

Zamizen
4/14/14, 6:46 PM
#23

men varför heter det då "skyddsdemon"?🤔

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Proktologi
4/14/14, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

well yes?

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

AngelicFriend
4/14/14, 6:48 PM
#25

#23 Vet inte. 🤪

#24 😎

Heej

Zamizen
4/14/14, 6:50 PM
#26

Och undrar varför Gud skulle tillåta att alla skulle få en demon med sig? jag har iallafall ingen 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Proktologi
4/14/14, 6:53 PM
#27

då kan man ifrågasätta Judendomen (Orginalet till "kristendomen").

Och sen kan man läsa på lite annat om själva religionen.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
[Bettanbop]
4/14/14, 7:08 PM
#28

Tack för bilden Proktoligi, tänkte just det svaret 😉

I bland pratar man om sina egna inre jag, den positiva och den negativa. Den positiva säger åt dig vad som är rätt och fel och vill att du väljer det rätta, Den negativa vill att du skiter i det rätta och bussar och gör elaka saker oavsett följderna.

Alltså det goda och det onda i dig själv. Blir man arg och förbannad så kan man ju göra något dumt. Och det är ju det dumma jaget vi vill ha bort 👍

Zamizen
4/14/14, 7:12 PM
#29

Det var det jag trodde Bettan 🌺

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
4/14/14, 7:15 PM
#30

Japp. ✨

Heej

Upp till toppen
Annons: