Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 407 ggr
Twinflamewolf
4/13/14, 8:04 AM

God Morgon 13 April

God Morgon på er !

Här har vindarna tjutit hela natten och gör fortfarande fast det lugnat ner sig.Ett typiskt Aprilväder med regn,rusk,sol,vind och lite snö.

Här började dagen bra med att sätta kaffepannan på spisen men en fördel är ju om man lägger i sump också så det blir lite smak men jag lyckades bara koka vatten så bara att koka om Skrattar

Ha en alla tiders skön Söndag på er Glad

Annons:
Skogshumblan
4/13/14, 8:16 AM
#1

God morgon! Haha Twinflame, jag känner igen det där. Men en sak är säker, SÅ välkokt kaffe kan ingen få utan att koka det två gånger ;) Ha en fin dag alla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Twinflamewolf
4/13/14, 8:20 AM
#2

Ha ha ha ja det är sant Skogis,välkokt blir det ju 😃åtminstonde vattnet som kokades två gånger 😃gött blev det i alla fall till slut 😎

[Bettanbop]
4/13/14, 11:20 AM
#3

God förmiddag på er alla finingar 🌺

Känner fortfarande en sån glädje efter vår finbesök i går här på Änglar. 

Så gott det låter med kokkaffe, jag kokar mitt i perkulator, det är nog det närmaste man kan komma kokkaffet 😉händer att  man får koka om i den också av samma anledning😃

Tack för morgontråden TW och Skogis och alla andra som tittar in 🤗

I dag ska jag nog piffa lite här hemma, vill nog Påska till det lite grann iallafall 🎈

Har ni Påskpiffat än?

[NeferNefer]
4/13/14, 1:20 PM
#4

Kokkaffe, det var länge sen … jag är bekväm och kör med bryggare, men visst är kokkaffet det bästa. Borde kanske ge mig ut på loppmarknaderna och rota fram en fin gammal kaffepetter.

Skogshumblan
4/13/14, 1:43 PM
#5

Jag kör i kastrull, blir lika gott!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Twinflamewolf
4/13/14, 4:59 PM
#6

Jag tycker kok är både bekvämare och betydligt godare än brygg,med en bryggare krävs mer arbete än en panna så här är jag bekväm 😃

Kastrull går ju utmärkt det också och den här pannan har jag haft i kan det vara mellan 15 och 20 år tro 🤔och den är lika fin som när den var ny,man spar massor med pengar medan bryggarna blir klen och fula efter några år och måste bytas ut.

Det verkar som om kokkaffet är på intågande igen,fler använder och dessutom maler sina egna bönor.Kul när det gamla får nytt liv igen men jag gillar inte eldrivna kaffekvarnar gammaldags ska det vara 😎

Annons:
Skogshumblan
4/13/14, 9:47 PM
#7

Jag har eldriven kvarn. Men har en gammal vevsak någonstans som jag gärna får igång igen. Har provat att mortla kaffe men det blev mest flis å inget pulver.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: