Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1813 ggr
Ebbi13
2014-03-29 17:05

Vad menas med kraftdjur..?

Vet inte vilken grupp jag skulle ta, men bli inte arga!;) Undrar då vad kraftdjur är för något? Ni verkar så kunniga här på iFokus.. :)

Annons:
[Bettanbop]
2014-03-29 18:19
#1

Ett kraft djur är som en personlig guide. En personlig guide har vi alla från det vi föds även så kraftdjuret.

Men jag överlåter till vår kära Tvinnflamewolf att svara på detta då hon är mycket mer kunnig i ämnet.

Eller om någon av våra andra stjärnor här inne vill ge sig på ett svar.

AngelicFriend
2014-03-29 20:24
#2

Såg denna tråden så jag ba. Nu är det dags att skriva med fingrarna igen! 😃

Kraftdjur är ett andedjur som har varit med dig sedan du föddes. Du kan ha 2 kraftdjur men du har även ett huvudkraftdjur.. Huvudkraftdjuret kommer aldrig lämna dig och ditt kraftdjur beskriver dig hur du är, vad du gillar även hur ditt utseende är. Mitt huvudkraftdjur är räv. Jag kan använda magi och det är inte svårt att kontakta änglar/andar. Det finns en användare här Zamizen. Hennes är örn, hon är född till ledare och kan även se i framtiden. Kraftdjur är så kraftfulla så dom kan även ge dig kraft. Ska ge ett exemple på mig. Jag gillar att springa i skogen och det gör rävar också. Jag har lite av ögonfärg av en räv + människorna som födde mig. Du kan finna ditt kraftdjur genom att meditera eller att göra trumresa. Vi kan prata PM om du vill veta mer. 🌺

Heej

Twinflamewolf
2014-04-01 08:19
#3

# 0 Du har fått så många bra svar här i tråden och vi hade en fråga uppe nyligen inne på en dold sajt om underjorden,kraftdjuren mm så jag kopierar in mitt svar därifrån så får du en överblick i vad det rör sig om.Men precis som övriga svarat i tråden är kraftdjuret en andlig guide från djurriket.

Här kommer inlägget och ger lite mer om hur shamanen reser och finner kraftdjuren.Jag är för lat för att skriva om allt igen så jag gör en fuskis och kopierar 😊

Underjorden,ordet underjorden är ju egentligen väldigt missledande eftersom dom som inte är insatt i det shamanska tolkar det genast som en dyster plats och ett helvete medan det egentligen är en vacker plats fast den är mörkare än vår eftersom ljus inte tränger ner på samma sätt där som här.

Under trumresan besöker man tre världar.Övre,mellan och undre.Övre världen är andra sidan där vi finner guider,änglar och våra nära och kära.Mellanvärlden är vårt eget astralplan och under världen där finner vi kraftdjuren och en massa andra väsen som kan tyckas vara av mörker men inte alls är.

Anledningen man möter kraftdjuret där beror på att under resan nedåt är det dom som skyddar och ledsagar oss.Kraftdjuren kan som guider,änglar förflytta sig i samtliga dimensioner men är dom bästa beskyddarna på resan genom under världen.

Till trummans ljud försätter man sig i trance och man har alltid samma utgångspunkt där man startar sin resa nedåt.Man väljer själv vilken plats eller vart man vill påbörja resan men man byter inte läge utan startar alltid vid samma.Jag har valt en bergsgrotta i Navajo som jag bara älskar,en plats jag alltid besöker när jag åker dit och där finner jag både ro och kraft så den har blivit min utgångspunkt när jag påbörjar mina resor.

När man försätts i trance så sker resan astralt och anden hämtar information från dom olika världarna.Shamanen jobbar som så att om man har någon man ska resa för eller om man reser för egen del så hämtar man informationen genom trumresan eftersom man kommer betydligt närmare alla former av väsen och dimensioner under trance och genom den atsrala förflyttningen.Man får betydligt mer djupgående information än ett vanligt medium kan få fram,det är helt enkelt mer kraftfullt och väl tillbaka efter resan har man kunskap,visdom om det som en "klient" behöver och orsaken till olika sjukdomar eller krämpor.Dom av er som besökt trancemediala demonstrationer vet att det är mer kraft och betydligt mer djupgående än när mediet ger en vanlig seans eller sittning utan trancen.

Det är inte ofta jag hämtar kraftdjur åt andra samma med guiderna men det förekommer om än sällan eftersom det är själar vi redan känner och alltid har känt.

Dom gånger jag hämtar djuren är om en person är under 25 år,det finns ingen åldersgräns för att resa eller ägna sig åt shamanismen men här är jag personligen försiktig för att resa innebär ett enormt ansvar för mig om jag trummar ner nån annan i trance eftersom man konfronterar så många känslor,man väcker undermedvetna och det kan bli fruktansvärt jobbigt så jag har valt på inrådan av min mentor Lance i Navajo att sätta en åldersgräns på 25 år men det där är helt upp till var och en hur man väljer att jobba.

När jag hämtar kraftdjuret om det inte sker via distans så låter jag klienten ligga bredvid mig under trumresans gång och när jag kommer tillbaka "vaknar" ur trancen har jag med mig djuret vars själ jag sen blåser in i klienten och på så vis sammansmälts man med sitt djur och lär känna det ändå närmare.

Jobbar jag med helande reser jag och hämtar tillbaka förlorade själsdelar men först tar man reda på vad för problem en person har fysiskt eller psykiskt för det handlar om att obalanser skapas på alla olika plan när vi förlorar våra själsdelar.

När man är klar med vad problemet ligger för man dessa delar på plats och det här kan ta många timmar och många besök hos en shaman beroende på hur sjuk eller hur djupt smärta sitter hos en person.Med själsdelarna på plats kan läkning påbörjas och personen blir successivt bättre.

Det här är ett jätte stort ämne och område och det jag skrivit nu är bara en droppe i havet för shamanskt arbete går verkligen på djupet och leder till både läkande,upplysning och kraft.Jag kan omöjligt få med allt men det är lte om vad det shamanska och krafdjuren innebär.Som med andliga guider kan vi ha flera djur men vi har alltid ett huvud djur som finns för evigt vid vår sida.Kraftdjuret är ju en guide fast i djur form.

Jag har valt att enbart ha Wolf som guide men har två kraftdjur med mig,vargen och en av mina egna katter som jag fick möjligheten att lära känna i fysisk form under tio månader och det är första gången jag är med om att ett av mina egna djur blivit ett kraftdjur.Eliah var och är en väldigt speciell själ och han kompletterar mitt shamanska arbete perfekt.Det är en lång historia med Eliah och den orkar jag inte gå in på här och nu men känner en enorm glädje i att jag fick lära känna honom i fysisk form Hjärta

Upp till toppen
Annons: