Annons:
Etikettkommunikation
Läst 1416 ggr
emma2
3/26/14, 9:49 PM

Bara jag?

Hej. Haha, vet inte om jag har gjort en sån här tråd tidigare, men isf gör jag en till ;) Är det bara jag som inte har fått kontakt med min guide/skyddsängel/ kraftdjur? Känns som alla ni har kontakt med dem medan jag inte vet hur man får kontakt :/. Hur gör ni?! Och även om jag fått svar från dem märker jag det inte. Vet inte vad det är man ska kolla efter, eller hur man kan vara säker på att man inte bara inbillar sig. Dela gärna med dig om hur du gör för att få svar! :)

Annons:
Zamizen
3/27/14, 2:50 PM
#1

Att kontakta andevärlden eller änglarna är inte så lätt, man måste ha mycket tålamod, vi människor vill att allt ska hända nu men man måste ha ett bra tålamod så kommer det när du är redo. du kan alltid meditera varje dag så får man svar och utvecklar sig snabbare! lev i nuet, var ute mycket, var med djur osv.. så kommer det när du är redo 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

emma2
3/27/14, 3:02 PM
#2

Okej tack

[Bettanbop]
3/27/14, 4:05 PM
#3

Du är så klok Zamizen 👍

Zamizen
3/27/14, 4:12 PM
#4

Du ska inte säga något Bettanbop! 😉 du är ju smartast här

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
3/27/14, 4:16 PM
#5

Nä det tror jag inte. 😉

Men jag ska berätta en grej jag upplevde i gårkväll för första gången.

Nu måste jag skynda mig till baka till jobbet för ett personal möte 👋

emma2
3/27/14, 4:20 PM
#6

#5 spännande!

Annons:
Zamizen
3/27/14, 4:21 PM
#7

ja berätta sen!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
3/27/14, 7:58 PM
#8

Jo så här var det …

Med tanke på Emmas inledning. Ämnet är väldigt intressant och spännande men samtidigt lite frustrerande ibland.

Man hör ju många som säger att "nu har jag pratat med den och den anden eller fått budskap eller träffat sin guide, skyddsängel mm.

Jag startade min andliga bana (ordentligt) för ca 1 år sedan. Har väll alltid haft en viss kontakt men ingen riktig.

I går gjorde jag en vägled meditation av Jane Lyzel inne på övernaturligt iFokus. På slutet så var hon tyst en stund för att man skulle få egen tid i meditationen. Jag kände hur jag hade någon närvaro av en ande och frågade vem det var, då får jag svar i huvudet, jag hör alltså ingen röst utan det kom som en tanke "det är mormor". Min mormor har varit på andra sidan i många år, och har önskat så att få kontakt med henne. Och i går hände det!!!!

Jag fick kontakt med mormor och vi pratade en kort stund 🙂 NU har jag också pratat med en ande 😃 blev så glad och är det fortfarande.

Men till dig Emma och er andra … TÅLAMOD måste man ha, för eller senare händer det 👍

Zamizen
3/27/14, 8:07 PM
#9

Aww! Vad kul! Det är inte varje dag det händer! Vilken rolig upplevelse! :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

emma2
3/27/14, 8:53 PM
#10

Kul!! :D

Twinflamewolf
3/28/14, 5:05 PM
#11

Håller helt med övriga i tråden,tålamod är A och O men faktum är att det är egentligen väldigt enkelt och kontakten den har vi redan sen gäller det att lära sig att lita på och där kommer tålamodet in.

Guiderna exempelvis har vi känt hela livet,vi känner dom redan i evigheten innan vår inkarnation.Vi gör upp vår livsplan tillsammans med vår huvudguide så dom är inga främmande själar alls för oss tvärtom så vet vi redan allt om varandra men vi kommer hit,vi får en fysisk kropp och lär oss jordiskt tänk.Vi får redan som barn lära oss blockeringar med ord som du fantiserar eller hittar på.Ju mer olika blockeringar vi får ju lättare täpper vi till den rena kanal vi har med andra sidan.

Men den finns där,en del använder telepatiskt kontakt jag använder min fysiska hörsel och har man tålamodet kan man öppna upp.

Jag vet inte hur många jag genom åren mött som trott dom inte kunnat men med rätt tips och redskap i hur det fungerar så har massor av människor sagt efteråt att oj är det så enkelt och oj nu förstår jag att jag hela mitt liv kommunicerat med guiderna.

Vi krånglar lätt till det här för oss och jag brukar ge ett enkelt råd av många och det är att prata med dina guider,skyddsänglar,kraftdjur om allt.Säg från hjärtat att du bjuder in och du får snart både ord och bilder till dig som du sen lär dig att tolka om man nu inte har fysisk hörsel.

Dom kommunicerar mestadels via känsla,dofter,bilder,ord och även genom att förflytta föremål för oss som vi med säkerhet vet vi ställt på en viss plats och med säkerhet vet att ingen annan kunnat flytta på.

Ett enkelt exempel på,du får en inre bild av ska vi säga en dam.Är du under mediumträning ska du beksriva hur damen ser ut,få med så många detaljer som möjligt.Det kan vara allt från dolda ärr till dolda födelsemärken eller något annat personligt.

Kanske ser du efter en stund andra bilder som damen förmedlar,bara gå på första ingivelsen och prata på i takt med att bilder eller ord dyker upp i ditt inre.Kanske känner du doften av en viss parfym,förmedla doften och vad för doft du känner.Det kan vara vilka olika dofter som helst som kan dyka upp.Tobak,mat och en massa annat som kan förknippas med just den anden man har på besök.

Så håller man på,man tar hela tiden det som kommer här och nu och gör inte om informationen om den kanske känns knasig för dig för det är inte mediet som ska känna igen utan den som är sittern.

Likadant med våra guider,lyssna på det som kommer här och nu.Gör inte om utan låt det bara komma utan din egen påverkan.

Tålamod till tusen men alla kan vi och har alltid kunnat sen gäller träning träning träning så man får säkerheten och vågar lita på.Ändå bättre är om man kan få informationen om både guider och andra bekräftat och då ser man hur himla rätt man verkligen har.

Viktigt är att lyssna på det absolut första som kommer till oss och inte börja ändra och göra om.Låter det svårt 😃 det är det verkligen inte,prova så får ni se.Låt en komis exempelvis vara ert "offer" nån som kan bekräfta det ni får fram och ge inte upp om det inte fungerar första gångerna för det gäller att vara avslappnad och inte låta sin egen tanke påverka utan lyssna inåt,se bilder,känn dofter eller smärta som onda ben eller ryggar.Man kan känna både sjukdom och smärta rent fysiskt i sig själv och då är det bara att förmedla den känslan vidare.

Det här är ju väldigt enkelt förklarat och det är ju också väldigt enkelt men vi komplicerar gärna till det för oss men några lätta redskap att ta med sig och bara öva öva öva så ska ni se det sitter och väl det sitter så går det aldrig ur.Lycka till 🌺

Bettan vilken underbar läsning och så himla härligt du fick kontakt med din mormor.Sånt där blir man så innerligt glad av att få läsa och höra om.Underbart till tusen ❤️

emma2
3/28/14, 5:24 PM
#12

#11 tack så mycket! :) Men även om det inte är svårt, så kan jag inte. Jag tar över och gör om personen hela tiden…

Illusion
3/28/14, 7:41 PM
#13

Jag mediterade och bad att få träffa min guide, istället dök en stor örn upp och jag blev helt paff så jag avbröt meditationen..hehe


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
Gahella
3/28/14, 8:02 PM
#14

Tror att vi byter beroende på vad vi behöver för kraftdjur just nu. Jag brukar drömma vilket kraftdjur jag har om det är viktigt dvs.

Och nu har jag drömt 2 ggr om elefanter, i den första var det en liten elefantunge som kramade om mig och sa att den tyckte om mig :) Härom natten red jag på en stort svart elefant som hade väldigt vacker sadel och fina dekorationer på huvudet.

--Rose--
3/28/14, 8:16 PM
#15

Undrar om kraftdjur är något som man i det verkliga livet dras
till ? Varför vi har så olika uppfattningar när det gäller olika
sorters djur. Varför vi känner en väldig dragning till vissa men
inte alls till andra ?
Eller har det bara med det verkliga livet att göra och inte våra
kraftdjur ??

Upp till toppen
Annons: