Annons:
Etikettgud
Läst 1649 ggr
[Sella90]
3/21/14, 10:40 PM

Tillkalla gud - Jesus, hur? "nybörjare" ny troende

Jag känner att jag vill förenas med gud jag trodde aldrig på gud förut men i vuxen ålder känns det som jag vill ta närkontakt med honom. Tycker själv att jag inte lyckas särskilt bra på jorden, så jag skulle vilja ha när kontakt med jesus - gud. Jag vill se ljuset i livet kunna släppa det som är tungt och göra rätt i världen. Jag vill förenas med gud och känna hans närvaro, vill visa honom att även jag finns och behöver hans hjälp. Jag har aldrig bett till gud förut, vet inte hur jag ska göra, jag är en vilsen skäl med ett stort tomrum. Jag vill reparera och göra rätt och gå framåt tillsammans med gud, hur ber man till Jesus? om man ska be, vad ska man säga? hur lyssnar han och tilltalar andra som han hjälper, jag tror på Jesus, att han hjälper andra, jag tror även på änglarna - Mikael och Gabriel jag tror dom kan hjälpa, och visa vägen. Jag behöver dom, och andra till hands, förenas med gud och lära mig, vill kunna det han kan och vill visa världen, vill ge budskap till världen, och göra rätt för mig. Jag har vänt mig till gud förut, men inte fått någon hjälp eller täcken på att han finns. Kanske Jesus inte vill hjälpa mig? jag vill i alla fall få vila i hans öppna famn och kunna luta mig emot hans axlar. Hur kan jag förstå, förenas, och lära mig av gud.?

Annons:
Älvan
3/22/14, 9:07 AM
#1

Sella90 Du har redan i ditt inlägg bett Gud och Jesus komma och vara närmare. Nu återstår att öppna ditt hjärta och sinne och ta emot.

[Bettanbop]
3/22/14, 10:50 AM
#2

Precis så är det, kan inte säga det bättre än Älvan.

Redan i din tanke har du redan bett dem komma. Sen gäller det för dig att öppna dig tillräckligt för att ta emot deras tecken och hjälp.

Lättare sagt en gjort tycker en del, men det är inte så svårt. Det vickiga är att men gör det med hjärtat.

[Sella90]
3/22/14, 3:53 PM
#3

Vill gärna komma närmare gud. Ser honom som ett bra sätt att ha någon att tala till med problem. Hur ofta ska man be? hur märker jag att han uppenbarar sig framför mig.? :-) Jag tror att GudJesus finns.

Älvan
3/22/14, 5:40 PM
#4

Sella90 Jag tror jag skippar berätta hur jag ser och känner honom. Det kan vara på ett helt annat sätt för dig och då uppfattar du inte Gud lika lätt om du tror min metod är rätt. Det finns ingen mall. Du ber när du känner och vill på det sätt du vill. Det som är bra med Gud är att han står bredvid hela tiden oavsett och när du vill öppnar du dig mot hen. Jag försöker vara öppen för henne hela tiden.

[Sella90]
3/22/14, 5:59 PM
#5

Okej

Jag har inte kännt någon närkontakt med gud.

Jag vill kunna det, men vet inte hur jag skulle känna det

därför är det svårt att veta

typ en röst? genom tankar?

Älvan
3/22/14, 6:03 PM
#6

Jag kan se Jesus i huvudet. Jag känner från och till Gud flöda genom hela mig. Jag ser och känner Gud när jag möter ex tiggaren blick. Du måste hålla alla sinnen öppna för det är inte alls säkert att det är som du tror. Troligen kan du redan nu känna Gud ex genom glädje, livslust, kärlek. Konstigare är det inte. Att bli fylld av Guds ande är mäktigt och då tror jag man måste vara öppen och redo att ta emot.

Annons:
[Sella90]
3/22/14, 6:43 PM
#7

Ja. Okej. :)

Upp till toppen
Annons: