Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 2533 ggr
AngelicFriend
3/13/14, 10:27 PM

Lilith

Hej jag är lite intresserad av Lilith. Kan någon av er vara söta o vänliga att skriva lite fakta om vem hon var och är nu? :)

Heej

Annons:
Challa86
3/13/14, 10:31 PM
#1

Här har du nåt att läsa :)

challameow.wordpress.com 

[Bettanbop]
3/14/14, 5:58 AM
#2

Tack Challa86 👋

Käns som vi ska låta Lilith vara ifred 😛för barnens skull🙂

AngelicFriend
3/14/14, 4:21 PM
#3

Japp. 😉

Heej

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Bettanbop]
3/17/14, 8:08 AM
#7

Hej på er nykomlingar 👋 presentera er gärna lite 👍

Twinflamewolf
3/17/14, 8:37 AM
#8

Men snälla nån hör ni inte hur tok och galet allt låter kring Lilith,hade tänkt knipa tyst i den här tråden men nu går det inte längre att bara vara åskådare 😕

Allvarligt tänk efter lite nu på vad ni läser om henne,hon ska ha fött hundra barn vilka sägs vara demoner 😮

För det första kan en kvinna inte föda hundra barn under sitt liv,för det andra kan barn aldrig någonsin vara demoner.

Lilith är så långt från ond man bara kan komma och det onda växer fram ur människans egen livliga fantasi.Ett barn föds aldrig ont men formas på olika sätt av livet vilket i sin tur medför att en person tar med sig sin personlighet över på andra sidan och därav om en medial känner in tolkar man anden helt fel och sätter genast stämpeln ond i pannan på.

Visst finns negativa väsen men onda då dömer man efter hur deras eget liv såg ut och hur dom kan ha behandlats av människor som kanske misshandlat och utnyttjat så man ska inte vara förvånad om en ande kan kännas negativ och ond för den förmedlar enbart hur den haft under sitt liv och visar oss sin personlighet.Är man dessutom jordbunden och pga olika rädslor inte vågar gå mot ljuset kan det uppfattas fruktansvärt negativt med det är ett ämne för en helt annan tråd än den här.

Inom mitt shamanska arbete möter jag detta ständigt,jag möter folk som har fått med sig negativa väsen som i sin tur gör att dom dräneras på energi och kan må väldigt pyton och varför gör dom det tror ni ? jo för dom har inte lärt sig hantera och kommunicera med anden och då tär det istället både fysiskt och psykiskt.

Det pratas en hispans massa om demoner men ordet demon kommer av grekiskans daimónion och är enbart ett ord man använder när man inte har kunskapen om andlig existens,demon är inget väsen som kan hota det är ett ord för att beskriva det människan uppfattar som mörkaste mörkt inget annat.

Det pågår idag en uppsjö av människors egna påfund om andliga väsen och världar och är inget som kommer från andevärlden utan har förts från mun till mun och sen vuxit och blivit något det inte alls var från början.

Lilith,Lucifer är bara några få som fått denna stämpel på sig genom historiens gång.Stämplar som människan själv kommit på för att skapa drama,rädsla och spänning inom andlighet och det här ser vi lite överallt men snälla var realistiska och gå inte på alla rykten som florerar där ute både vad gäller Lilith,Lucifer,demoner,Nephilimer och en massa annat trams.

Visst finns negativa väsen men lär man sig tolka och förstå då har man genast med nåt helt annat än mörker att göra så låt er inte skrämmas av dumt folk som enbart är ute för att skapa rädsla i sånt dom själva inte begriper sig på ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Winrey
3/17/14, 5:32 PM
#10

#8 Är jag ''dumt folk'' för att jag väljer att tro på en annan verison än du?🤔

May the spirit of the wolf guide me in life.

AngelicFriend
3/17/14, 6:56 PM
#11

Hej, Alla har en egen tro. Man ska ej skylla vad man tror på. Man tror på det som ser bäst ut för personens religion/tro. Ingen är dum för det man tror på, Alla är lika värda. 🌺

Heej

Denna kommentar har tagits bort.
Twinflamewolf
3/17/14, 8:03 PM
#13

Ni får nog allt läsa om vad jag verkligen skrev,under historiens gång har människan uppfunnit en massa osanningar kring tro.Man skrämmer upp folk helt i onödan och skrämsel skapar åter mer rädsla för och så har det sett ut redan när Bibeln skrevs och långt där innan.

Menar ni på fullaste allvar att ni tror på exempelvis att Lilith skulle fött hundra barn som dessutom är demoner ? räkna efter lite, hundra barn,kvinnan skulle behöva bli långt över nio hundra år själv.Nio månaders graviditet gånger hundra barn.

Nä det är skrämmande vilken utveckling andlighet kan ta,nåt som är vackert förstörs och målas upp som demoniskt men visst vill man tro på lögn och trams är det helt upp till var och en men jag gör det då rakt inte och låter mig inte luras av människors egna påfund och skrämseltaktik.

Lyssna till ljuset istället,där får ni dom äkta svaren inte från människan men dom som befinner sig på andra sidan dom om några vet.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Twinflamewolf
3/18/14, 5:31 PM
#15

Bästa Winrey nu var det ju inte alls riktat personligen till dig och i den här tråden har vi med oss två barn varav en är endast tolv år så man får nog tänka lite på vad som framförs och än en gång det handlade inte om vad just du skrivit utan vad som sägs om ont och gott.

Vem jag är att komma och gå här handlar mer om realistiskt tänk än om vad historiens gång som så innerligt gärna velat dyvla på människan inom så många former av olika tro och religioner som sig sedan också visat sig vara rena rama sektbeteenden där man är ute efter att skrämma och fängsla andra människor för kontroll och makt.

Vill minnas en tråd där någon kände sig rädd för att gå på toaletten för nån eller några hade sagt att där bor djävulen,men allvarligt är det detta andlighet handlar om nu för tiden att skrämma upp 😮vad hände med ljuset och kärleken den som övervinner allt ❤️

Nä lite framförhållning bör vi andliga ha oavsett vad vi känner till om det negativa eller inte.

Men åter Winrey det var inte riktat mot dig utan överlag vad vi läser och hör både IRL och via nätet för det finns så oerhört mycket tok och trams som människan själv uppfunnit som överhuvudtaget inte kommer från andliga sfärer.

Denna kommentar har tagits bort.
[Bettanbop]
3/18/14, 7:10 PM
#17

Men hallå!!

Ni ska inte komma och vara tuffa mot T-Wolf. DET ÄR INTE OKEJ!!!

Hon har varit här mycket längre än ni. Här på Änglar visar vi varandra vänlighet och ett trevligt bemötande.

Ursäkta men nu blev jag arg, och det blir jag sällan. Men kan man inte vara trevlig så kan man vara tyst.

Calcifer
3/18/14, 7:13 PM
#18

#17 Så för att en medlem varit på en sajt längre får de säga precis vad de tycker man ingen annan får ha åsikter om det? Klart man ska vara vänlig, men nu kanske det finns de som anser att hennes inlägg inte var direkt vänligt sinnade mot de som inte delade hennes åsikter. Det var det enda jag ville ha fram, att alla, inklusive Twinflamewolf, ska ha rätt till sina åsikter. Eller hur?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
3/18/14, 7:17 PM
#19

Nej, alla har tydligen inte rätt till sina åsikter då ett inlägg som inte bröt mot reglerna togs bort utan anledning. Nåja, då vet vi vad detta är för sajt och jag önskar er lycka till…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Bettanbop]
3/18/14, 7:20 PM
#20

Jodå man får ha åsikter.

Men man måste tänka på hur man uttrycker sig. Och era påhopp (enligt mig) är inte okej.

Man kan ifrågasätta och påstå på ett mer trevligt sätt.

Vi har 12 åringar här inte som inte behöver ert språk.

Annons:
Calcifer
3/18/14, 7:21 PM
#21

#20 Om du syftar på mitt inlägg så innehöll det varken ovårdat språk eller påhopp. Det är något du läst in helt själv och det tar jag inte ansvar för.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Winrey
3/18/14, 7:29 PM
#22

#20 Jag reagerade på Twinflamewolf's inlägg för att hon verkade säga vad som är rätt att tro på. Jag kände att hon var nedlåtande mot dom som inte delar hennes tro. Om jag väljer att tro på att Lilith är ond vem ger då henne rätten att säga att det är ''lögn'' och ''trams''? Tänk om jag skulle säga att hennes tro är ''lögn'' och ''trams''? Vilket jag aldrig skulle göra för man måste respektera vad folk väljer att tro på.

Att nedvärdera ens tro är ett påhopp, vilket hon gjorde.

May the spirit of the wolf guide me in life.

AngelicFriend
3/18/14, 7:35 PM
#23

Om det är några personer här som inte accepterar vad andra tror så är jag besviken. 💔😢 Alla tror vad dom vill! 🌺

Heej

Älvan
3/18/14, 7:45 PM
#24

Alla får tro vad de vill, men jag tycker inte man ska lyfta fram annat än ljus när vi talar om änglar. Ni som tror på demoner och annat negativt tycker jag startar en egen grupp som får heta demoner och sen måste den vara sluten för jag tycker man ska vara över 18 för att kunna diskutera sådana ämnen. Jag blev nyligen medlem i änglar i fokus och känner att det finns alldeles för mycket negativt här och kommer inte titta in här så ofta. Jag tror inte på onda änglar och demoner och vill inte ägna energi på det. Skickar dock ljus och kärlek till er som stannar.

[Bettanbop]
3/18/14, 7:56 PM
#25

Nu stoppar vi här.

Upp till toppen
Annons: