Annons:
Etikettböcker-filmer
Läst 6023 ggr
maribell
3/9/14, 10:00 PM

Ängla böcker

Änglar i mitt hår av Lorna Byrne

Änglar i mitt hår - Lorna Byrne

Änglar i mitt hår – Lorna Byrne

Lorna Byrne har så länge hon kan minnas sett änglar och de har ständigt varit hennes vänner, följeslagare och vägledare. I denna bok delar hon med sig av berättelsen om sitt liv och låter oss möta änglarna.

Lorna har som hon beskriver det alltid levt mellan två världar: den mänskliga världen och andevärlden. När hon var två år misstänkte en läkare att hon var efterbliven. Hennes familj hade även lagt märke till att hon ofta var frånvarande. Det de inte visste var att Lorna var hos änglarna. Hon pratade med dem, tittade på vad de gjorde och lekte med dem.

Under många år trodde hon att alla kunde se vad hon såg, men änglarna sa till henne att det skulle vara deras hemlighet. Först nu, med denna bok, berättar hon om det hon har sett och upplevt.

Lorna Byrnes önskan är att var och en som läser denna bok ska upptäcka att de inte är ensamma. Det finns alltid en skyddsängel vid din sida redo att hjälpa dig oavsett vilka svårigheter du hamnar i.

Annons:
maribell
3/9/14, 10:01 PM
#1

Trappor till himlen av Lorna Byrne

Trappor till himlen, Änglarna visar vägen - Lorna Byrne

Trappor till himlen, Änglarna visar vägen – Lorna Byrne

Trappor till himlen : änglarna visar vägen

Varje dag, ända sen hon var liten har Lorna Byrne sett och pratat med änglarna. Hon fick tidigt veta att hennes uppgift här på jorden var att dela med sig av den vishet och kunskap som Gud och änglarna förmedlade till henne.

Lorna avslöjar här, den kanske mest detaljerade informationen som någonsin har nedtecknats, om änglarna och om hur de arbetar i världen. Hon presenterar också jordens skyddsängel och förklarar varför det är så viktigt att vi lyssnar på honom.

De flesta som läser Lornas Byrnes böcker vittnar om att det skänker dem hopp och hjälper dem att förstå att aldrig någonsin är ensamma, att de alltid har en skyddsängel vid sin sida.

maribell
3/9/14, 10:05 PM
#2

Jag såg en ängel av Inger Waern

Jag såg en ängel - Inger Waern

Jag såg en ängel – Inger Waern

Jag såg en ängel : de bästa berättelserna ur Möten med änglar, Ljus från himlen, och mer än sextio nya.

I den här boken kan du ta del av utvalda berättelser ur Inger Waerns tidigare böcker samt mer än sextio nya om människors olika möten med änglar.

Inger Waern är kvinnan som en natt fick besök av en ängel. När hon många år senare berättade om det hon hade varit med om och frågade om någon annan hade haft en liknande upplevelse, började människor höra av sig. Människor började då berätta om sina egna möten med änglar och upplevelser av en stark gudomlig närvaro.

Här finns mannen som just skulle hoppa från en bro när en osynlig hand tog tag i honom, pojken som överlevde sju dagar i skogen och hittade vägen tillbaka och många andra vanliga människor som har varit med om något ovanligt och vill dela med sig.

”När jag öppnade ögonen såg jag att hela vårt sovrum var alldeles upplyst. Det var ett förunderligt ljussken som vilade över hela rummet. Jag reste mig upp till hälften i min säng. Ljusskenet fyllde alla vinklar och vrår. Det var som om hela luften var lysande.”

Inger Waern har i över femton års tid samlat in berättelser om möten med änglar och har medverkat i ett stort antal intervjuer och radioprogram. Många har hört henne föreläsa runtom i landet och hennes första bok, Möten med änglar, har sålts i över 20 000 exemplar och har även översatts till engelska och norska.

maribell
3/9/14, 10:08 PM
#3

Änglarnas medicin av Doreen Virtue

Änglarnas medicin - Doreen Virtue

Änglarnas medicin – Doreen Virtue

Originaltitel: Angel medicine

”Det här är en av mina absoluta favoritböcker skrivna av Doreen Virtue, ledande expert på änglar, där hon berättar om sina andliga upplevelser på den Grekiska ön Santorini. Doreen får kontakt med en grupp änglar som kallar sig Atlantis änglar genom vilka hon får en mängd information om en för länge sedan glömd uråldrig visdom från den förlorade civilisationen Atlantis. Läsaren får också detaljerade instruktioner om hur man kan be änglarna ingripa och läka allt ifrån sjukdomar till dålig ekonomi, hur man kan ge healing med hjälp av ljus, kärlek och kristaller. En ”måstebok” för alla änglaälskare!”

Branka Okeijn

”Doreen Virtue är en av de författare jag brukar rekommendera, då hon på ett enkelt och lättförståeligt sätt berättar om hur man kan arbeta med Änglar. Hon arbetar som jag själv gör i detta, eftersom hon lägger vikten vid den personliga kontakten med Änglarna, och att det viktiga är att vi har kontakten – inte vilka ord vi använder eller vad vi har för ritualer kring detta.

När Doreen Virtue besökte den grekiska ön Santorini blev hon kontaktad av en grupp kraftfulla änglar som kallade sig Atlantis änglar. Därefter började ett fantastiskt, andligt äventyr där hon upptäckte hemligheterna bakom de läkningstempel som fanns i den förlorade civilisationen Atlantis. I den här boken avslöjar hon de unika lärdomar hon fick från denna källa av uråldrig visdom.

Utöver berättelsen om ett andligt äventyr är Änglarnas medicin en referensbok med vetenskapliga studier, fallhistorier, metoder och tabeller som visar på vikten av kärlek och ljus när det handlar om läkning. Informationen ger ny tilltro och förståelse till alla som är intresserade av att läka sig själva och andra.

Doreen Virtue är en klarseende psykolog som arbetar med Änglar, Elementarväsen och Uppstigna mästare i sitt författande och på kurser.”

Eleonor Magnusson

Tarotstollan
3/9/14, 10:25 PM
#4

Jag har 3 böcker av Lorna men har bara hunnit att läsa den första och den var underbar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
3/10/14, 5:12 PM
#5

Jag har Änlar i mitt hår. Fick den av vår kära Alphira :D

maribell
3/10/14, 7:58 PM
#6

Änglarnas hemligheter : Änglars natur, språk och hur du öppnar dig för dem

Änglarnas hemligheter : Änglars natur, språk och hur du öppnar dig för dem

av Prinsessan Märtha Louise, Elisabeth Nordeng

Inbunden, Svenska, 2013

Änglarnas hemligheter har till stor del kommit till genom samtal som prinsessan Märtha Louise och Elisabeth Nordeng har haft med änglar. I boken beskriver de båda författarna hur de upplever samspelet med dem och tar dig med på en resa in i änglarnas universum. Var och en har en unik möjlighet att hitta sin egen sanning och sitt eget sätt att möta änglarna. Det finns oändligt många änglar som kan upplevas och utforskas, och var så säker: de vill gärna ha kontakt med dig.

Annons:
maribell
3/19/14, 2:33 PM
#7

Hoppets budskap från änglarna

Hoppets budskap från änglarna

av Lorna Byrne

(1 betyg) | Läs recensioner

Betyg 4 av 5

Inbunden, Svenska, 2013

Lorna Byrne har kunnat se och kommunicera med änglar ända sedan hon var liten. Hon ser dem lika tydligt som vi andra ser våra medmänniskor och hon pratar med dem varje dag. Änglarna ger hjälp och tröst; de skyddar människor som har det svårt, är deprimerade, känner sig otillräckliga som föräldrar eller har svåra ekonomiska problem. Här förklarar Lorna Byrne enkelt och varmt hur vi kan be änglarna om hjälp för att livet ska bli lite lättare och lyckligare.

Lorna Byrne är född 1955 på Irland. Båda hennes tidigare böcker, Änglar i mitt hår och Trappor till himlen, har blivit internationella bestsellers. I dem berättar hon om sitt liv och hur änglarna har förberett henne för att föra ut ett budskap till världen. Den här boken innehåller detta hoppfulla budskap och den riktar sig till oss alla, oavsett om vi tillhör en religion eller inte.

maribell
3/19/14, 2:38 PM
#8

Änglabesök

Änglabesök

av Robert Strand

Sanna berättelser om möten med änglar.

Robert Strand, författare till storsäljaren Änglar vid min dörr, har under mer än 30 år samlat inspirerande, sanna berättelser från människor som upplevt änglabesök.

I den här nya, fascinerande boken delar författaren fler berättelser direkt från verkliga livet. Bibelorden till varje berättelse förklarar syftet med varje änglabesök.

Robert Strand delar mer än 25 änglamöten, bl a:
? Ängeln på en traktor ? Med ett foto av den verkliga ängeln.
? Legioner av änglar ? Skyddade en man exakt klockan 21.45.
? Överlevde en flygolycka ? Hur en 52-årig man klarade kraschen.

[Bettanbop]
3/19/14, 4:26 PM
#9

Åå så många fina böcker som finns. Skulle behöva lägga undan datorn i flera månader för att hinna läsa de böcker jag själv har liggandes  olästa 🤓

Tack för alla fina tipps 👍

maribell
4/2/14, 4:46 PM
#10

Guiderna : andevärlden hjälpte mig att leva utan rädsla (inbunden)

Guiderna : andevärlden hjälpte mig att leva utan rädsla

av Benny Rosenqvist, Marina Nilsson  (inbunden, 2014)

Benny Rosenqvist, ett av Sveriges mest kända och etablerade medium, berättar naket och brännande nära om upplevelserna som har format honom både som siare och människa.
Guiderna är ett intimt vittnesmål om hur kontakterna med andra sidan kan stödja människor i kris, få oss att förstå att de viktigaste händelserna i våra liv alltid sker av en anledning, och hitta perspektiven som ger ro och mening när vi fastnat med offerkoftan om axlarna.

I denna andliga självbiografi, och handbok i personlig utveckling, så delar Benny med sig av hittills oskrivna levnadskapitel. Han vänder på de hemligaste stenarna och visar själv prov på det livsmod han tror är vägen till den största lyckan.

maribell
5/1/14, 8:23 PM
#11

Stora boken om änglar och änglakontakter : kunskap är nyckeln till insikt

Stora boken om änglar och änglakontakter : kunskap är nyckeln till insikt

av Cassandra Eason

Häftad, Svenska, 2005

Det finns många böcker om änglar, men det här är en alldeles enastående bok som bygger på åratals forskning i änglars historia och traditioner genom alla tider runt om i världen. Men framför allt är det en praktisk handbok som hjälper dig att komma i kontakt med dina personliga skyddsänglar, de högre ärkeänglarna och att få en glimt av de högsta änglarnas riken.
Boken beskriver hur du kan prata med änglar och skriva änglabrev för att be om speciell hjälp. Den beskriver änglar av alla de slag, hur de visar sig, deras individuella dofter och den hjälp de kan ge dig i olika situationer och för dina skiftande behov. Du arbetar med kristaller, kristallkulor, kristallgeoder, ljus, rökelser och blommor och lär dig traditionella änglaritualer och hur du skapar unika och enkla ceremonier i ditt hem, i din trädgård och på heliga platser. Du kan be dina speciella änglar om healing och ta emot den, och du kan ge healing åt andra med änglarnas hjälp.

Cassandra Eason är författare till "Stora boken om andliga guider" och en rad böcker om andlighet som getts ut i Storbritannien, USA och många andra länder. Hon var rådgivare åt andra om änglakontakt samtidigt som hon verkade som hedersledamot vid Alister Hardys forskningscenter för andlig och religiös utveckling i Oxford i Storbritannien i tre år. Cassandra arbetar med änglaenergier i seminarier och individuella sessioner.
finns på  www.adlibris.com

maribell
5/5/14, 8:02 AM
#12

Förlagsfakta för ISBN: 9177109031

Vi är inte ensamma

Vi är inte ensamma

Författare: Sandemo, Margit

Förlag:Boknöje

Upplaga:1

Utgivningsdatum:1994-01-01

Omfång:190 sidor

Språk:Svenska

Katalogsignum:Dop

En samling berättelser ifrån människor som har skickat dem till Margit Sandemo. Sanna berättelser ifrån verkligheten. Annars är ju Margit känd som författaren till Serien Sagan om Isfolket. En trösterik bok om att det verkligen finns hjälpare, guider, änglar.

Finns begagnade på www.bokborsen.se

AngelicFriend
5/5/14, 11:04 AM
#13

Jag gillar inte att läsa.. 🤔 Men blev intresserad på att läsa ALLA när jag såg böckerna! 😎

Heej

Annons:
maribell
5/26/14, 8:42 PM
#14
101 berättelser om änglavakt och övernaturliga ingripanden

av Anita Barker Andersen, Titti Axén Sonesson

Anita Barker Andersen
, Titti Axén Sonessson

HÄFTAD. Omegaskrift, Svenska, 2008-09-12

Slungades ur bilen Britt berättar: Vi var på väg från Alingsås till Göteborg med fyra av våra pojkar. Klockan var omkring 20.00 på kvällen. Det var mycket trafik på den stora vägen. Precis som alla andra körde vi i 90-100 km i timmen. Vi hade en f…

101 berättelser om änglavakt och övernaturliga ingripanden

maribell
5/26/14, 8:48 PM
#15

Änglaboken

[

Änglaboken

](http://www.adlibris.com/se/bok/anglaboken-9789185786565)

av Åsa Wettre

Inbunden, 2010, Svenska, ISBN 9789185786565

157 kr

1978 var jag med om en trafikolycka. En bil gjorde en U-sväng och körde på min dotter och mig när vi cyklade hem från daghemmet. Karin, som var fyra år då och satt bakpå, hade …

maribell
5/26/14, 8:58 PM
#16

Författare: Inger Waern
Titel: Möte med änglar
Förlag: Libris Förlag
ISBN: 917195189X
ISBN-13: 978-91-7195-189-2
Capris: 80:- 
Beställ via telefonnummer: 0501-355 01 eller
070-671 88 79
Hemsida: www.ingerwaern.se

" Möten med änglar" Svenskar berättar. Kom ut 1998 och blev översatt till engelska och gavs ut av förlaget Guideposts New York. Där blev det en samtryckning med en kvinna från Syd Afrika som gjort en liknande efterforskning. I USA heter boken " Angels Everywhere"

[Bettanbop]
5/26/14, 9:50 PM
#17

Du är ju makalöst bra Maribell 🌺

Hur många av böckerna har du läst?

Alla vi här på Änglar har nog en enormt bokinnehav. Undra om det skulle funka att ha något slags bibliotek här 🤔 Det behöver ju inte BARA vara om änglar. Det kan ju vara även böcker med andliga innehåll.

--Rose--
5/27/14, 7:48 AM
#18

Jag vill gärna rekommendera "Andliga guider & änglar av
Solkarina.
Man får lära sig vilken funktion änglar, naturväsen, kraftdjur,
andra sidan o s v har och deras uppgifter.
Tar också upp hur man renar krafter och fyller dem med ljus.
Klart 5 stjärnor.

maribell
5/27/14, 10:20 AM
#19

#17 Tack!  🌺

Jag brukar fråga änglarna om inspiration och så bara lyssnar jag och så får jag massa tips!!

Jag har läst alla böcker av Lorna Byrne,

"Jag såg en Ängel" av Inger Waern, "Stora boken om Änglar" av Cassandra Ersson, och "Vi är inte ensamma" Av Margit Sandemo.

Jag köper böcker på Adlibris lite då och då ofta i pocketform och sen kan jag inte lämna ifrån mig dem. Jag har köpt flera böcker med samma Titel och delat ut till människor som jag känner skulle känna sig tryggare om de visste att det fanns Änglar.

😇🙂

maribell
9/11/14, 10:26 PM
#20

Love from Heaven

Love from Heaven

av Lorna Byrne

INBUNDEN , Engelska, 2014

Love from Heaven will transform the way you think about love; it will stir up the love that is within you, making you more compassionate, happier and will change your life and the lives of the people around you. Lorna Byrne, the Irish mystic who sees angels as clearly as she sees people, reveals for the first time that she also sees love as a physical force. This gives her a unique insight into love. We are all born as pure love but Lorna sees 90% of all adults with what looks like a transparent iron band around the body at heart level locking away most of this love. We can't destroy or diminish this love though and Lorna, in this book, teaches us how we can release more of this love and love ourselves and others more. 'The Angels have told me that love is the most powerful force in the world. It's love that helps to steer us in the right direction and drives us forward. It's love that makes living worthwhile.' Lorna Byrne

Annons:
maribell
10/19/14, 7:59 PM
#21

Änglar som gäster

Änglar som gäster

av Inger Waern

KARTONNAGE , Svenska, 2014

I boken Änglar som gäster har Inger Waern samlat mer än 60 nya berättelser från vanliga svenskar som upplevt änglabesök och oförklarliga bönesvar. En inspirerande och fascinerande bok som vill ge läsaren mycket hopp och glädje.

"? genom gästfrihet har somliga fått änglar till gäster utan att veta om det." (Hebreerbrevet 13:2)

Bibelversen är gåtfull och den fascinerar mig. Kan det menas att vi har änglar som går mitt i bland oss?
Det är först när änglarna träder i funktion som man lägger märke till dem och som får oss att undra över det vi varit med om. Änglar verkar kunna se ut som vanliga människor, men de utgår alltid från himlen som Guds sändebud.

Änglar som gäster innehåller unika sammanträffanden av verkliga änglabesök och besvarade böner, som inte är lätt att bortförklara. Vi människor kan ibland också agera som änglar och båda dessa inslag får vi möta i boken. Alla berättelser är ärliga, öppna och väldigt personliga, som de också är i mina tidigare böcker.
Världen skulle bli annorlunda om vi såg en ängel i varje människa.

Inger Waern

Inger Waern har under tjugo år samlat in vanliga svenskars upplevelser och erfarenheter av möten med änglar. Deras berättelser om änglabesök, gudsingripanden och besvarad bön är inspirerande, uppmuntrande och tröstande. Hennes tidigare böcker har sålts i över 25 000 exemplar och har också översatts till engelska och norska. Inger Waern är en anlitad föredragshållare runt om i landet och hon har medverkat i ett stort antal intervjuer och radioprogram om sina uppskattade böcker.j

PinterestTwitter

[Bettanbop]
5/3/15, 2:42 PM
#22

Har ni läst några böcker på sistone 😃

desti
6/29/15, 7:37 AM
#23

Köpte härmondan Änglarnas hemligheter skall läsa nu. (Titta inlägg #6) Ville egentligen ha Lorn Byrne Änglarnas budskap men fanns ej att köpa. Nä mysigt med ängla böcker. Lorna Byrne skriver så enkelt aå fint att man känner igen sig mycket så det är ekstra roligt. Hon verkar vara en härlig perrson. Vi får se hur blir denna boken den är tunn och liten. Doftar gott ehehe ;)

[Bettanbop]
7/3/15, 7:57 PM
#24

Jag försöker hitta boken "Vinden är min mor" men den verkar var omöjlig att få tag på 😕

Tarotstollan
7/3/15, 8:29 PM
#25
[Bettanbop]
7/3/15, 11:23 PM
#26

Tack för tipset T-Stollan 👍 ska kolla där.

Tarotstollan
7/3/15, 11:27 PM
#27

#26. Du skulle kunna ringa till www.Stengården och fråga också, de har massor av böcker som inte finns med på nätet. Jag vet att jag sett boken där men kommer inte ihåg hur länge sedan det var.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Bettanbop]
7/15/15, 10:06 PM
#28

Tack änu en gång kära T-Stollan 🌺

Jag fick tag på både Vinden är min mor och Schamanens väg 😃

Du är en räddande ängel 🌺

Tarotstollan
7/16/15, 12:46 AM
#29

😊Vad kul att du hittade böckerna!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: