Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 3557 ggr
emma2
2014-03-09 18:46

Din skyddsängel

Hej hej! Nu kommer jag med en konstig idé;) Vet inte om det finns en sån här tråd, men aja. Jag tänkte att ni som vet hur er skyddsängel ser ut och lite vem det är skulle kunna presentera dem för oss:) så vi får lära känna dem;) Det var bara en idé, jag kan inte så mycket, eller ja, hehe ;)

Annons:
[Bettanbop]
2014-03-09 21:09
#1

Yes! gillar frågor 👍

Inte för att den är konstig på något sätt, men en svår fråga.

Många säger sig ha träffat och sett sin skyddsängel, men jag är inte en av dem. Jag pratar med min och får svar tillbaka. Har ibland sett en skepnad när jag mediterar men inget så tydligt så jag kan säga hur hon ser ut.

Det fins vägledda meditationer du kan följa som hjälper dig att träffa din ängel, men om du inte är redo så visar den sig inte.

En Ängel har egentligen ingen kropp som vi utan de är "bara" en energi, en ljuskropp. Men beroende på om de måste visa sig så brukar de visa sig i en kropp för att inte skrämma oss.

Har du provat att meditera? då kan du prata med din skyddsängel och be att få ett tecken från den. Får du kontakt så kan du känna om det är en hon eller han, fråga vad ängeln heter. Det kan dyka upp svar som en tanke i huvudet eller som en känsla.

Hoppas du förstod vad jag menar.

🤗 Bettan

emma2
2014-03-09 21:36
#2

Hej Bettan! Hehe, jag förstår;) och jag har provat att meditera, men tror inte det funkar… Jag får liksom inget "svar" eller kontakt…. Kanske jag gör fel;)?

[Bettanbop]
2014-03-10 17:10
#3

Nä du gör nog inte fel, inte om du verkligen vill. Spelar egentligen ingen roll hur man gör, svar får vi, men det är så lätt att missa det om man inte vet hur man får svaret. Prova att be om att få träffa din ängel i sömnen när du sover.

emma2
2014-03-10 18:24
#4

Ja, jag har försökt det.. Ber till Michael varje vkäll om att få träffa min skyddsängel i en dröm…. Men inte har jag "träffat" honom/henne….

emma2
2014-03-10 22:50
#5

Mikael*

[Bettanbop]
2014-03-11 06:04
#6

Deppa inte för det för jag har inte heller "set"han, men jag har känt hans närvaro.

Jag ber han låta mig känna hans närvaro i meditation och då kan det komma som ett pirr i kroppen, sen kan jag fråga "är de vekligen du Mikael" då blir jag som varm i hjärtat ❤️

Vid några tillfällen har jag hört en röst men då har jag pratat med en annan ängel 🙂

Ge inte upp, någon dag händer det 👍

Annons:
emma2
2014-03-11 07:04
#7

Tack Bettan!

ALPHIRA
2014-03-11 09:20
#8

emma2.

Tänk på att i drömmen kan en ängel eller änglar även visa sig i en annan klädnad, som en "vanlig" människa. Det gäller att vara uppmärksam på detaljer och tolka det sedda rätt…

Tänk tillbaka, har du i drömmen haft på något sätt en "märklig" människa…

Jag tror att i andevärlden tänker man så att det kan bli "för mycket" för en vanlig människa om man ser änglar (som dom verkligen ser ut) stup i kvarten.

emma2
2014-03-11 14:06
#9

Jasså! Intressant, men hur ska jag kunna veta om det är just min skyddsängel eller bara någon "random" person..?

ALPHIRA
2014-03-11 18:57
#10

Jag tror att det är så att man BARA KÄNNER det.

Änglarna jobbar mycket med intuition och känsla.

Om det är någon "random" person, det lär man också KÄNNA rätt så klart i sinom tid.

Kan tänka mig att att om du ber att du ska drömma om en ängel så är det en ängel som på sätt eller annat visar sig i drömmen.

Likväl om du ber att du ska drömma om en "random" person…så visar hen sig på ett speciellt/identifierbart sätt.

Änglar kan man inte identifierra på SAMMA sätt som dom andra. Där gäller nästan bara känslan.

emma2
2014-03-11 21:55
#11

Tack ALPHIRA! Jag trodde inte att det var så lätt.. ;)

AngelicFriend
2014-03-11 22:29
#12

Nej.. :( Jag har ingen ide hur min skyddsängel ser ut eller fått svar..

Heej

emma2
2014-03-12 06:57
#13

#12 åå,vad tråkigt… Inte jag heller

Annons:
ALPHIRA
2014-03-12 11:34
#14

Sen finns det ju människor som har fått en uppenbarelse av änglar/ärkeänglar. Det är inte alls ovanligt. Vi har såna bland annat här på sajten, hoppas dom kan komma med sina tankar.

Jag har själv mött en ängel men hon var inte min skyddsängel utan en speciell healingängel och jag gjorde en resa i rymden med henne. Men vet inte om jag såg henne med mitt tredje öga eller vad det var…

Och jag har sett en arm (!!) av en ärkeängel men vet inte vilken av dom den var…

Mina änglar har kommit bara så där BUMS plötsligt, har inte mediterat eller något.

Min syster har berättat att när hon var ca tre år, föll hon ner i trappen från övervåningen. Hon såg en ängel som tog tag i henne så att hon inte gjorde sig illa. Hon uppfattar denna ängel som sin skyddsängel. Systern säger att hon såg ängeln klart och tydligt, vad man nu menar med det…

Tips: Låna Lorna Byrnes bok "Änglar i mitt hår" på biblioteket.

Zamizen
2014-03-12 11:55
#15

jag har pratat med ärkeänglar (eftersom jag har en ärkeängel som skyddsängel)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
2014-03-12 12:22
#16

#15 kan man ha ärkeängel som skyddsängel? Jag får ganska bra kontakt med Gabriel.

Heej

Zamizen
2014-03-12 16:17
#17

ja vad jag har uppfattat, men det är bara vissa ärkeänglar, t.ex. gabriel är en ärkeängel som inte bara skyddar en person, utan skyddar ala som ber om hjälp. så vad jag tror så kan man nog inte ha gabriel som skyddsängel  :/

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

AngelicFriend
2014-03-12 17:59
#18

Nej men det är ändå bra att ha kontakt & skyddas av honom. :) vilka ärkeänglar kan isåfall?

Heej

Zamizen
2014-03-12 20:05
#19

Det är inga som du känner till, det finns flera hundra ärkeänglar fast människorna vet inte om alla, så det finns många ingen vet om men som jag har träffat och pratat med.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Upp till toppen
Annons: