Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 8325 ggr
AngelicFriend
2014-03-02 11:18

Böner till ärkeänglarna.

Bönen till Ärkeängeln Gabriel.

Gabriel , jag tackar Gud för att göra dig en kraftfull budbärare för att leverera gudomliga budskap . Snälla hjälp mig att höra vad Gud har att säga till mig , så att jag kan följa hans vägledning och uppfylla sina syften i mitt liv . Rensa bort förvirring och ge mig den visdom jag behöver för att fatta bra beslut och det förtroende jag behöver för att agera på dessa beslut . Lär mig hur man kommunicerar effektivt med andra människor när jag har något viktigt att säga till dem , och lyssna bra när andra människor har något viktigt att säga till mig . Amen .

Bönen till Ärkeängeln Michael.

Michael, jag tackar Gud för att göra dig en stark ledare som kämpar för bra för att vara segerrik över det onda . Snälla ge mig det mod jag behöver för att övervinna min rädsla . Ge mig den styrka jag behöver för att stå emot frestelser till synd och istället göra det som är rätt , även i de mest utmanande situationer . Varje gång jag möter fara , snälla hjälp att hålla mig säker . Amen 

Bönen till Ärkeängeln Raphael.

Raphael , jag tackar Gud för att du medkännande mot människor som kämpar fysiskt , mentalt, känslomässigt eller andligt . Vänligen bota mig om de specifika sår på min själ och kropp som jag tar innan du i bön . Må din oro för hela Guds skapelse - inklusive djur och miljö - inspirerar mig att göra min del för att ta väl hand om skapelsen . Visa mig hur Gud vill att jag ska medkänsla nå ut till dem som är sårade för att bidra till läkning i deras liv . Amen .

Heej

Annons:
[Bettanbop]
2014-03-02 18:49
#1

Tack för att du delar med dig av bönerna 👍

Bönen är ju så bra, den kan uttalas hur som helst, man behöver inte veta hur eller vad man ska säga, bara att säga som man känner i sitt hjärta. Man behöver inte ens komma ihåg att tacka eller säga amen efteråt för det kan man göra sen när man kommer ihåg det.

" Jo du Gud/Ängeln, jag glömde att tacka dig så jag gör det nu. TACK❤️"

Kram Bettan

[Bettanbop]
2014-03-03 15:53
#2

Gjorde en ändring i mitt svar, nu när jag är hemma hos datorn igen 😉

AngelicFriend
2014-03-03 16:16
#3

Ja, kul att du gillade det! 😃 Wow så dom kan höra oss utan att be och vi behöver inte säga amen? Oj är lite förvånad! 👍

Heej

[Bettanbop]
2014-03-03 16:34
#4

Ber gör vi ju många gånger utan att vi tänkt att det skulle vara en bön.

Tex; "Hm..VAD ska vi äta för middag i dag?" och snart dycker det upp en middags ide i huvudet, fast du trodde att du bara funderade för dig själv.

De hör oss alltid, med det är våran känsla och intensitet som gör dem uppmärksamma och ger dem ett okej för att hjälpa oss.

Men glöm inte att tacka dem senare när du kommit på att du fick hjälp, eller så bara tacka dem ändå 🙂

AngelicFriend
2014-03-03 16:50
#5

Wow, det är ju jätte bra. Kan man be i tanken också då? 🌈

Heej

[Bettanbop]
2014-03-03 19:01
#6

Jadå 🙂

Det är ju det som är så bra. Stor du tex i affären och glömt vad du skulle köpa, så kan man låsas att man står och läser innehållsförteckningen på en vara medans man ber tyst för sig själv 😉

Annons:
AngelicFriend
2014-03-03 21:19
#7

Åh vad kul! 😃

Heej

AngelicFriend
2014-03-03 21:20
#8

Dom blir ju våra hemliga bästisar! 🤫✨

Heej

Upp till toppen
Annons: