Annons:
Etikettgud
Läst 1015 ggr
[Fabulous.]
2/26/14, 4:23 PM

Nere i jorden.

Gud sände oss till jorden för någon annledning. Vad vill han att vi ska göra? Vad är meningen med livet? 🤪

Annons:
AlienInvasion
2/26/14, 5:35 PM
#1

Utvecklas, tror jag.

lenjon1
2/26/14, 6:39 PM
#2

utveckla våra själar, låta dem växa och lära sig.

Zamizen
2/26/14, 7:41 PM
#3

man ska utvecklas, man ska lära sig mer och bli smartare. jorden är nästan som ett träningsläger för våra själar 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2/26/14, 8:03 PM
#4

Jag vill nog också säga utveckling 😉

För mig är meningen med livet att leva det. Att leva det så som jag vill att det ska vara, som jag mår bra av, utan andras inverkan. Att stå för mina egna tankar och värderingar. Att skapa mig själv en sån personlighet som jag tycker är bra för mig och inspirerande.

Att utveckla mig så att jag är bättre rustad kunskapsmässigt/ känslomässigt att möta utmaningar och motgångar vi möter utefter livets väg.

Zamizen
2/26/14, 8:10 PM
#5

Vi får "liv" för en anledning, vi kommer möta rädslor i livet Men då ska vi övervinna vår rädsla! vi kommer möt utmaningar i livet Men då ska vi klara av utmaningen och lära oss av den!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Fabulous.]
2/26/14, 9:48 PM
#6

Tack för era svar, spännande!

Annons:
yamher
2/26/14, 11:14 PM
#7

oavsett hur det ligger till eller inte så tror jag det är typiskt mänskligt att svara utvecklas (och liknande). Vad skulle annars meningen vara?

Ett kretslopp för oss själar där vi alla bidrar med något oavsett hur långt civilisationen har kommit blir inte lika spännande eller attraktivt som en rak väg från okundskap om allt till att vi alla skulle bli visa och höjas till skyarna!?!

Oavsett så tjänar vi till för något syfte, och själar som vi är tjänar ett ännu större eller viktigare syfte vilket det än är i alltet… Litet som stort.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: