Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 635 ggr
Piixy
2/24/14, 10:03 AM

Änglars beskydd

Vi alla på jorden kommer hit med ett datum då det är säkert att vi kommer dö. 

Är det änglars uppgift att se till att vi inte kommer till skada förän våran tid är kommen? 🙂

Om det är så hur är det då när man hänger sig? Är man odödlig? 🤔

Annons:
[Bettanbop]
2/24/14, 10:20 AM
#1

Nä odödliga är vi inte. Mycket kan ju hända på vår livsväg som gör att det inte blir som det var tängt. Mycket utsätts vi för på vår väg och hörda prövningar, och ungdomarna i dag har det inte så lätt med deras jag. De vuxna har det inte häller så lätt, fast det är på ett anatt sätt. Kan förstå att man vill geupp ibland, särskilt när man inte vet varför man mår som man mår och inte ser någon utväg. Men tyvär är det ju vi skälva som formar vårat mående och påverkar oss själva. Det gör att komma ur nästan all elände bara man vill och ger sig f-n på det. När man har en skit dag så är det inte så lätt att rycka på axlarna med ett leend och säga "jaha, en sån här dag i dag- ockej" Så ta fram dina hårdhanskar och bestämdig för att kämpa för ditt liv så som du vill att det ska vara Kram Bettan

Twinflamewolf
2/24/14, 12:11 PM
#2

Du har fått ett kanonsvar från Bettan och vad du gör så gör inget dumt Pixy,minns en tråd inne på himlen om det här med självmord så jag blir uppriktigt oroad över dina tankar kring just detta ämnet.

Vi är ju inte odödliga,visst anden lever vidare men vi är ju här för att lära och växa och det ska vi ta till vara på hur jobbigt det än må vara.Vi går alltid starkare ur motgångar och kriser än vi gick i men det är väldigt svårt att se om vi är mitt upp i svårigheter men faktum är vi går starkare ur och det är jag ett levande bevis för som inte alls trodde på dom som sa det till mig men det är verkligen sant man blir starkare.

Instämmer med Bettan,fram med hårdhandskarna och forma dit liv som du vill,kämpa kämpa kämpa för det är verkligen värt det 🌺❤️🌺

Piixy
2/25/14, 12:08 PM
#3

Jag vill absolut inte ta livet av mig utan hellre lära mig om allt :D Jag ser livet som en gåva och för mig så är det viktigare att leva. Även när det inte är jätte lätt :P 

Jag tar en dag i taget. 🙂

[Bettanbop]
2/25/14, 4:13 PM
#4

Åå det var det bästa jag hört i dag. 

tack Pixy för att du hyllar livet ❤️ blev lite orolig…… det har varit mycket prat om just att ta bort sig själv på olika sätt på sista tiden tycker jag.

Livet är ju inte så lätt alltid tyvärr 😛

Du är så välkommen med din livsglädje. Du får gärna vara med och stötta andra som har det jobbigt och dela med dig glädje och kunskap.

Kram Bettan

Twinflamewolf
2/25/14, 4:39 PM
#5

Härligt att höra Pixy och det är som Bettan skriver det pratas mycket om just det så vi blir oroliga när vi hör och tack och lov för din härliga livsglädje.

Varm kram till Dig Pixy ❤️

yamher
2/26/14, 11:23 PM
#6

Vi kommer ner på jorden och det finns säkert flera möjliga slut beroende på vad vi väljer och vad vi möter. "krusningar" av våra val, konsekvenserna av dem, andras val och vad andra sidan påverkar och inverkar i våra liv styr skutan mot endera målet.

Det finns alltid möjligheter att det avbryts innan men aldrig så att de på andra sidan inte hänger med.

Vi har inte och äger inte rätten att bestämma vem som ska leva och dö. Vi får inte ta livet av oss. Väljer vi den vägen så kommer allt att förändras och livet kommer att gå vidare. Vad du kommer att bearbeta eller möta på andra sidan står i konsekvens till vad det kostar. Att tex lämna med man fortfarande är relativt ung, fly från sitt ansvar är att undkomma sina livsuppgifter, att "misslyckas" med syftet med livet.

Att välja den vägen om döden väntar runt hörnet ses kanske med blidare ögon eftersom man redan har uppfyllt det mesta man ska.

Oavsett vet vi inte när, varför eller hur och det är inte för oss att veta heller. När det är menat att dö så är det. Men självmord är inte förutbestämt- Inte heller om kroppen ger upp.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Upp till toppen
Annons: