Annons:
Etikettbudskap
Läst 673 ggr
[Bettanbop]
2014-02-20 16:55

Vad är intution

För att lättare kunna förklara vad intuition är så kan det vara bra att först beskriva vad den inte är. Den är inte det sinne som funderar ut och klurar ut allting. Intuitionen använder sig inte av logikens principer. Intuitionen är inte heller egots röst.

Intuition är förmågan att veta utan ord, att känna sanningen, utan förklaringar. Den fungerar bortom tid och rum och är länken till ditt högre jag. Intuition begränsas inte av den fysiska kroppen och utgår från det faktum att dåtid, nutid och framtid sker samtidigt. 

Den tar emot dina önskningar och går in i framtiden för att ta reda på hur du ska skaffa det som du vill ha. Den talar till dig genom insikter och starka önskningar. Den säger inte: "Jag måste göra det här i morgon, det står på min lista och det skulle vara bra om jag kunde få det gjort.", som intellektet skulle ha uttryckt det. Intuitionen säger istället: "Skulle det inte vara roligt, skulle det inte vara kul? Det här är vad jag har lust att göra idag." 

Ofta kan intuitionen kännas som ett lekfullt inre barn, som med sina starka och lustfyllda känslor försöker lura bort dig från ditt hårda arbete till glädjens och lekfullhetens värld. 

Märkligt nog kan du i den här lekfulla världen finna alla svar som du kanske tillbringat månader med att försöka tänka dig fram till.

Intuitionen kan sammanställa många olika idéer till en sammanhängande enhet på ett ögonblick. 

Många dörrar kommer att öppnas när du följer din intuition.

På en sekund kan du finna lösningar på problem som du har arbetat på under åratal. Anta att du vill lämna ditt jobb men att en inre röst hela tiden upprepar: "Om du lämnar ditt jobb kommer du att svälta. Det finns inte tillräckligt mycket pengar. Du kommer inte att klara det." Det är ditt ego som resonerar så. Under tiden säger intuitionen: "Varför inte låtsas som om du kan göra det? Kanske finns det något mirakel runt hörnet som kommer att göra det möjligt." För att överbrygga gapet mellan intellekt och intuition kan du använda hjärtats kraft, din tillit och tro. Intuitionen ger dig ofta svar som inte verkar särskilt logiska, men som kommer visa sig stämma om du vågar lita på dem och handla därefter. 

Denna text är delvis hämtad från Sanya Romans bok "

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-20 19:21
#1

Vilken bra och enkel förklaring på Intuitionen sen är ju ofta problemet att människan har svårt att lita på.Det tog mig många många år att våga lita på just Intuitionen men attans vad bra den är att ha 😎

Tack för en bra och läsvärd text Bettan 🌺

Upp till toppen
Annons: