Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 1983 ggr
Twinflamewolf
2/16/14, 4:12 PM

Mörker Seende

Det här tog jag upp för några år sedan på en dold sajt och det visade sig att en till medlem där inne kunde se i mörker men jag tycker det här är intressant och vill höra om fler av er ser i mörker.

Att kunna känna in rum som man är bekant med är ju inget konstigt alls för då kan man ju gå på det som redan finns i minnet men jag har under årens lopp gjort flera tester där jag bett nån släcka ner ett rum jag inte alls är bekant med eller ens vart in i.

Rummen har blivit helt kolsvarta och jag brukar göra som så att jag avvaktar en liten stund så ögonen får vänja sig vid mörkret och när dom gjort det då får jag som ett grönt svagt dämpat ljus som lyser upp rummet och då ser jag hur rummet ser ut och kan sen beskriva för den som följt med mig in och känner till vad som finns,möbler,tavlor allt möjligt.

Det här är en riktigt kul grej att sysselsätta sig med så prova ska ni se,börja i ett rum hemma om ni vill bara för att upptäcka det gröna ljus som kommer och gör att rummet lyser upp.

Nu vet jag inte om alla får just en grön färg men jag får den och det är en riktigt härlig känsla att gå runt i detta ljus eftersom man vet rummet är helt mörkt och med fördragna fönster så inget ljus kan sippra in.

Nåt att roa sig med för den nyfikna och kul är det på kuppen när man sen väl tänder och gör rummet ljust att se hur rätt och riktigt man sett i mörkret Cool

Annons:
[Bettanbop]
2/16/14, 4:46 PM
#1

Tack vännen, ska prova detta när tillfället ges.

Har ju familj och djur hemma här som jag måste få vara ifred från.

Ena hunden och ena katten har en förmåga att komma och vill vara med när jag mediterar eller något liknade. En katt i knät och en hund tass på armen eller på benet 😃

Twinflamewolf
2/16/14, 6:24 PM
#2

Har samma bekymmer här så fort det är dags för det andliga arbetet vilka dyker upp jo fyra katter och ska vara med 😂

Men djuren gillar energierna så inte konstigt dom dras till oss när vi jobbar.På tal om hund nån skrev nån gång i forumen om just en hund som absolut skulle vara med vid meditation så det är nog vanligt och man får ibland tyvärr stänga dörren om sig 😃

Tarotstollan
2/17/14, 1:52 AM
#3

Undrar varför djuren inte får vara med? Är det för att de stör?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Twinflamewolf
2/17/14, 6:46 AM
#4

För mig får gärna mina katter vara med och dom är med i en del men exempelvis om jag ska gå ner i trance då behöver jag få vara ifred eller om jag jobbar med eld,tända ljus,rökelser som kanske för djuren är jobbiga att andas in då måste jag ju tänka på dom så ibland får man så lov att stänga om sig beroende på vad det är man gör.Men annars får dom mer än gärna vara med för dom tillför sån underbar energi.

Men katter,ljus,eld ingen bra kombo om man säger så 😉

[Bettanbop]
2/17/14, 7:36 AM
#5

Mina djur får gärna vara med de också. Men oftast så klätras det på mig och puttas.

Tarotstollan
2/17/14, 7:27 PM
#6

#4. Nej katter och levande eld hör liksom inte ihop det förstår jag och även att andas in rökelse behöver man inte vara katt för att det skall vara jobbigt. Jag har själv väldigt ont av rökelser, för jag får ännu värre rinnsnuva än jag redan har och ibland får jag hemsk hosta.
Däremot går doftoljelampor jättebra!🙂
#4 och5. Nej att de klättrar på en är ju inte bra särskilt när man skall försöka att meditera eller annat djupgående.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Timmorn
2/17/14, 10:11 PM
#7

Jag upplever i alla fall att jag ser mycket bättre i mörkret än mina vänner och familj. När jag är i rum eller är ute och går. Inte när jag kör bil, ljusen förstör och jag känner mig jättekänslig.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Tolv12
2/17/14, 10:33 PM
#8

Upplever samma som Timmorn, andra tycks sakna mörkerseende och mitt tycks bättre än andras. När de helst vill använda lampor/ficklampor så tycker jag det går bättre att se utan. Däremot så kisar jag nästan konstant i vanligt dagsljus och använder gärna solglasögon inte för att det är ballt för det tycker jag inte, ,men det känns skönt för ögonen som blir väldigt ansträngda i solljus.

Till råga på allt var det en som kallade mig vampyr idag när vi var ute i solen😂

Alla är väl mer eller mindre ljus/mörkerseende-anpassade och måste finnas många av oss som ligger på olika sidor om vad som är normen.

Timmorn
2/17/14, 10:42 PM
#9

Jag tycker man ser mycket sämre med ficklampa! Då blir man ju bara bländad av ljuset. Mycket mysigare att gå i mörkret också, för man ser, hör och känner mycket mer. Alla sinnen fungerar så mycket bättre!

Tips från någon som jobbar på glasögonaffär är att använda solglasögon med polariserat glas. Ska stå polarized på de färdiga man köper. Jag har med min styrka :D De tar bort alla reflexer det kan bli av solljus, vid vågor osv. och gör att man ser allt mycket tydligare. Enorm skillnad. 

Jag är så satans blek så klarar knappt av solljus även om jag trivs i lagom värme, röd, vit, röd går det till här :P. Någon sa till mig (vet inte om det är sant) att om man har ljusa irisar så kan man vara känsligare för ljus.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Josse5233
2/19/14, 11:34 PM
#10

Vad häftigt! Mina egna rum ser jag i men tror inte att jag skulle kunna göra det någon annanstans hehe :)

Ha en trevlig dag! 

Upp till toppen
Annons: