Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1238 ggr
[Bettanbop]
2/9/14, 12:16 PM

Tystnad

Man läser ibland på olika forum om Andlig tystnad

För mig kan det betyda lite olika, som att det blir tyst från andevärlden och att jag inte får svar på mina frågor eller böner. Men det tolkar jag som att jag måste tänka själv också och hjälpa/utmana mig själv ibland. Och det är bra tycker jag för annars skämmer vi bort oss själva med att låta tex våra kära Änglar fixa allt.

Eller att det blir tyst i dig själv, i din själ. Ock det kan ju också va bra. Det är nyttigt att va tyst i bland. Kanske för att bearbeta andra tankar, hitta din egen rytm igen, varva ner för att kunna utvecklas.

Och det är där jag är nu tror jag. Det händer med jämna och ojämna mellanrum att det blir tyst i mig, har inget att säga liksom, har inget att tillföra, finns inget att berätta orkar knappt läsa ens. Fast jag mår bra. Ska bli spännande och se vad som kommer efter denna tystnad.

Vad betyder Andlig tystnad för dig?

Annons:
Twinflamewolf
2/9/14, 12:58 PM
#1

Härliga funderingar Bettan 🌺

Det här betyder nog olika för oss alla,jag har själv aldrig upplevt att andevärlden tystnat för mig däremot Andlig Tystnad för mig betyder kontemplation och dom perioderna ger jag dygnets allt timmar åt Wolf.

Det kan vara allt från dagar till veckor och under den tiden har jag liksom inget att säga,dela med mig av eller tillföra någonstans det liksom bara dör medan Wolf är i full gång med att lära mig något nytt.

Andlig Tystnad är ren kontemplation för mig och då spelar det ingen roll vilken tid på dygnet om så mitt i natten väcker Wolf mig och ska ha en "lektion"'.Vi behöver såna tider för tystnar gör det inte fast vi kan tycka så själva men under tiden fylls vi med ny kunskap och visdom för att sen få ny fart att kunna dela med oss.

Jag hör ofta folk som känner att nu är andevärlden tyst men hela tiden får vi nytt till oss även fast man kanske inte känner men efter en tid ser man att det var ju massor som kom till sig under den tysta perioden.Jag har aldrig vart med om det men många som har berättat och sagt dom kände en total tystnad och tomhet men sen i efterhand såg dom hur mycket som hände under den tiden utvecklingsmässigt.

Ska bli spännande att följa tråden för det här är nog väldigt olika från person till person vad Andlig Tystnad betyder.Just nu är jag också i det läget,har inget att säga,inget att dela med mig av så nu är det Wolfs tid igen och hur länge vet jag aldrig men han får all den tid han behöver och det märks även här i forumen att jag inte har något att komma med just nu🌺

Loris M
2/9/14, 1:13 PM
#2

Andlig tystnad brukar jag "drabbas av" när jag har för många bollar i luften. När det vardagliga tar överhand och jag inte riktigt har tid att blicka inåt eller fokusera på mig själv. Då händer det ingenting, upplever jag det som.

Men jag vet också att det handlar inte om att det inte händer något utan snarare att jag inte är uppmärksam på det och har min uppmärksamhet någon annanstans.

En annan sort andlig tystnad är när jag själv börjar känna mig lite "mätt" på det andliga och kan nästan känna en tomhet och motstånd mot allt som har med andlighet att göra. Oftast är det när jag läser på diverse forum och inser vad mycket oärliga människor det finns inom andliga kretsar och som tjänar på andras sårbarhet. Tänker på alla kurser, alla medium m.fl. som erbjuder sig att lösa våra problem och komma med det "rätta" svaret/lösningen… Då blir jag lite trött på det och inte vill kännas vid det andliga.

Twinflamewolf
2/9/14, 1:23 PM
#3

Där är vi två mesa 😎jag kan tröttna nåt oerhört och bara känna nu ger jag blanka i det här för det finns så mycket oseriöst så man baxnar många gånger då känner jag att jag tröttnar på allt vad andliga kretsar heter men aldrig andligheten i sig utan människor som för sig med dumheter.

Så där är jag så enig med dig som man kan vara för det ligger så mycket i dom orden ❤️

När jag möter sånt då tystnar jag en tid sen nya tag igen,just idag är en sån dag som jag funderar på om jag ens ska vara kvar men men det brukar lägga sig om jag får vila några dagar så inga förhastade beslut men på vippen ur är jag.Ytterligare en form av Andlig Tystnad kom jag precis på ☝️

Loris M
2/9/14, 1:30 PM
#4

Ja, Twinflamewolf! Ibland tar orken slut liksom. Men så klart du ska vara kvar. Du med dina härliga och kloka inlägg gör att många av oss som drabbas av tillfällig andlig tystnad, lyckas komma tillbaka igen! 😉❤️

Twinflamewolf
2/9/14, 1:43 PM
#5

Visst tar orken slut ibland och detsamma till dig mesa,du har så mycket djuphet och klokt att dela med dig av som man blir så innerligt glad av att läsa ❤️

[Bettanbop]
2/9/14, 1:45 PM
#6

Då är vi tre, mätt på det andliga var ett bra ord 😉

Annons:
Loris M
2/9/14, 1:48 PM
#7

😘och 🤗 på er båda andligt mätta! 😃

Twinflamewolf
2/9/14, 1:48 PM
#8

Ha ha ha ja andligt mätta kanske vi är = fullärda visa och upplysta så vi inte kan lära mer för nu vet vi allt😃dom orden lät dom minsann 😂

[Bettanbop]
2/9/14, 5:01 PM
#9

Nja full lärd är jag inte på låååånga vägar än 🤓 men för tillfället mätt 😉

TezzD
2/10/14, 11:35 AM
#10

Jag har "andlig tystnad" just nu.
Så typiskt när jag just nu behöver dom som mest känner jag 🤦‍♂️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: