Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 555 ggr
[Bettanbop]
2014-02-03 20:52

En saga!

Sara står ensam ute på gården till det nya huset mamma och pappa köpt. Huset ligger lite ensamt en bit utanför stan, så Sara har inte kunnat träffa någon kompis.

Nu står Sara och sparkar lite i gruset på uppfarten och funderar på vad hon ska hitta på och leka, "Tänk om jag bara hade en kompis att leka med" så tittar hon upp på himlen där några fåglar flyger omkring "snälla ni, jag skulle så gärna vilja ha någon att leka med".

Medans Sara står där och tittar på fåglarna så hör hon att det kommer någon gående utmed vägen. "hej! jag heter Micki, vad heter du? du har flyttat hit nu va?"

Sara blir överraskad och undrar var den här tjejen kom ifrån, för det finns ju inga granar så nära att man kan gå, tänker Sara fundersamt. "Oj förlåt, du kanske inte kan prata eller förstår du inte mitt språk, var kommer du ifrån?" frågar Micki eftersom Sara inte svarade.

"Jo jag kan prata och jag förstår vad du säger, jag blev bara så överraskad, trodde inte att det fans fler barn här än mig". 

"Det gör det inte heller, jag hälsar bara på. Men ska vi leka en stund i eran trädgård?"

"Jaa! tycker Sara"

Efter en lång stund ropar Saras mamma att det är dags att komma i och äta middag.

"Då är det dags för mig att gå tillbaka, men ska vi leka i morgon också Sara"? frågar Micki. " Ja det kan vi väll, och i morgon är det ju lördag så då kan vi leka hela dagen, du kan få äta mat med oss om du vill" säger Sara.

"Vi kan leka länge i morgon, men jag kan inte stanna och äta middag, men du och jag kan väll äta picknick här ute i skogskanten"? tyckte Micki.

"Det kan vi nog, eller ska jag komma till er"?

"Nä det är bättre jag kommer hit, det är lättare"

"Men var bor du då, eller jag menar var hälsar du på! undrade Sara.

"Lite svårt att förklara. Kan berätta någon annan gång" sa Micki.

// fortsättning kanske följer 😉

Annons:
Tolv12
2014-02-03 21:58
#1

En fin saga! Ser fram emot fortsättningen! Tack för att du delar med dig till oss :-)

TezzD
2014-02-03 22:12
#2

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
2014-02-04 06:44
#3

Ja jag tyckte det var en bra början.

Ibland dyker det upp berättelser i skallen, men tyvärr har jag inte skrivit ner dem, så denna är den första jag sätter på pränt 😃

Twinflamewolf
2014-02-04 07:59
#4

Härligt Bettan och vi ser med spänning fram emot fortsättningen,underbart att läsa så nu är nyfikenheten stor 🌺

Upp till toppen
Annons: