Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1969 ggr
[isabellascheja]
2014-01-28 22:09

Medium

Hej! Mitt namn är Isabella. Min väninna är lite av ett medium men är inte duktig till 100% då hon har svårt att kontrollera sin gåva. Hon har sett ett tag att jag har en skugga efter mig och hon säger klart och tydligt att det är en man. Enligt vissa sierskor är jag ett medium men det begriper jag ej då jag varken kan se, känna eller höra något. Så min fråga lyder: Vem är denne man och vad vill han mig? Hur kan jag vara ett medium och om hur bryter jag lös min kraft att kunna kommunicera med andar? Tacksam för svar!

Annons:
[VampireGirlElvira]
2014-01-28 22:15
#1

Som jag känner, så kan det vara din morfar, farfar eller din skyddsängel. Att få känna av andar och höra dom så krävs det att du blir mer öppen för det övernaturliga. Jag har alltid haft den förmågan att känna av att någon finns i närheten. Det tar tid att bli mer öppen, så låt det ta sin tid. :)

TezzD
2014-01-28 22:20
#2

Nu var jag lite fräck och drog ett kort för dig, med grund frågan vem mannen/skuggan är.

Och jag fick svaret att det är dina hjärtas önskningar.
Änglarna guidar dig och skyddar dig medans din dröm blir verklighet. 🌺 Med andra ord, du vill så mycket att dina egna tankar och önskningar håller dig tillbaka.
Ta det lugnt, stressa inte fram något, låt det komma av sig självt, var öppen. Men framför allt, om du är osäker på dig själv och dina svar som du får till dig så rekommenderar jag dig att gå en kurs i andlig eller medial utveckling till att börja med.❤️

Mannen/skuggan, kan vara vem som helst och av vad jag tolkade korten så är det inte vårat (någon annans) jobb att lista ut det, utan det är du som ska göra det 😉 LYCKA TILL! !🌺

Glöm inte att änglarna är med dig, så ställ frågor och var lyhörd

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[VampireGirlElvira]
2014-01-28 22:22
#3

Hehe, jag hade alltså liiiite fel. :D Men det är som du säger, #2. :)

TezzD
2014-01-28 22:25
#4

Ingen som sagt att du har fel #3 😃 Man vet aldrig 😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[isabellascheja]
2014-01-28 22:40
#5

#1 #2 Kändes ganska skönt och få reda på det lite, tack snälla!

[isabellascheja]
2014-01-28 22:42
#6

Kändes ganska skönt och få reda på det lite, tack snälla!

Annons:
[isabellascheja]
2014-01-28 22:43
#7

Jag har försökt att använda vanlig kortlek, meditera och ta det lugnt. Är en ganska så ensam och ledsen person så jag känner på något sätt mer starka band för det döda än mänskligheten. Jag har vänner som kommer och går men andar som följer efter mig och inte "tröttnar". Jag har försökt enda sedan jag var liten kommunicerat med min bortgångna mamma. Ville att hon skulle natta mig (dock när jag vart liten. Haha!), vara på min student, hälsa på mina syskonbarn och trösta mig när jag gråter. Men det tar verkligen tid att bli ett medium och jag är ganska avis på dem som kan detta. Det finns kurser men problemet är bara det att kostnaderna tar död på min plånbok helt och hållet och jag känner mig på något sätt kass. Som jag kommer bli sierskornas "Mr Bean". "/

TezzD
2014-01-28 22:47
#8

Redan när du skriver detta nu så märker jag att kortet jag fick hade rätt… det är din a drömmar, du vill så mkt, du stressar fram och du försöker att pressa fram något som tar tid och faktiskt kräver en utbildning 🤐 tyvärr… jag vet själv hur det är att ha dåligt med pengar… men allting är relativt och det finns faktiskt kurser som inte kostar skjortan. Det handlar om prioritering  😎 Jag hoppas innerligt att du kan lägga undan en slant i månaden och hitta en kurs som kan passa dig. 
Inne på Spiritualism (Se min länk nedan) Så finns det massa massa info om just medialitet, spiritualism, medium, kurser, utveckling osv! 👍🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[isabellascheja]
2014-01-28 22:51
#9

Jag får försöka med det, jag vill verkligen detta. Jag är från Göteborgs området så där kanske det finns något. För jag vill verkligen må bra och kunna själv hjälpa andra som har det svårt. Så tack för att jag fick så snabba svar från er, betyder mycket för mig.

TezzD
2014-01-28 23:12
#10

Det är därför vi finns här ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
2014-01-29 19:04
#11

Det är som de ovan säger det går inte att skynda fram det mediala. först måste man bli tillfreds med sig själv och tycka att man är okej trotts sina brister och fel. Sen är det bra att trygg med sin vetskap att andarna finns där och inte bli rädd om man får syn på någon.

Egentligen tror jag inte att det är så många som "sett" en ande, det är mer att man anar att någon är där. Däremot så kan man få fram en bra känsel, att man känner av anden och om det är en man el kvinna, och utvecklar man sitt kännande så kan man börja förnimma hur anden ser ut och vad de säger.

Personligen har jag aldrig sett, men har en bra känsel när de är närvarande och kan få en tanke som bara ploppar upp i skallen från dem.

Det är lika dant med Änglarna. Låt det ta den tid det tar, så kommer det så småningom om. Och läs allt vad du kommer över om hur man gör, det finns massor på nätet.

Sen är det bara att fråga, så ska vi försöka svara så gott vi kan.

Välkommen hit 👋

J-Artur-K
2014-01-30 22:00
#12

Fast man behöver ju inte gå utbildning för bli ett bra medium och healer, Är mest att det ser bra ut på pappret. Långt tillbaka fans det ju inte ens utbildning inom detta. Men fanns ändå väldigt duktiga medium och healers. Utbildning är bra hjälpmedel men är inget måste för att man ska lära sig. 

Om man har medium förmågor fast man har en blockering eller liknande så det inte kommer fram. Så kan en sådan blockering släppas på 1 sekund vilken dag som helst. Allt sitter i ens tankesätt. Våra bästa lärare är alltid andra sidan. Dom kan lära en saker som inte en levande människa kan göra.

Utbildning är mycket bra och bra start för en. Men är aldrig ett måste 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-01-31 00:33
#13

Nyckeln är ju det undermedvetna. När vi tänker vad vi ska handla så tänker vi utåt. Men inom det andliga använder vi det undermedvetna. Då tänker vi inåt. Vi använder vårat inre genom kontakten. När vi tänker utåt igen brytts kontakten. Är som en strömbrytare. Stängs av direkt.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Twinflamewolf
2014-01-31 06:36
#14

#0 Egentligen är det ganska enkelt och ett medium är vi allihopa eftersom vi föds med gåvan sen är det livet som formar oss under vår uppväxt och livet,andra människor kan lätt stänga ner den kanlen genom ord som du fantiserar eller du inbillar dig men kanalen kan öppnas och den stängs aldrig riktigt igen.

Jag ar under hela mitt 48 åriga liv sett och hört andar lika tydligt som jag hör och ser en fysiskt levande person.Det har liksom alltid bara vart en naturlig del av min vardag medan andra människor förnimmer och använder telepatisk kommunikation.Min guide är den jag har ren röst kommunikation med och hör lika tydligt som vem som helst medan andra kan vara svårare att förstå och ofta är mer som ett mummel så där får jag anstränga mig eller ta till den telepatiska kontakten men den behövs inte med min guide för han är så pass tydlig med sina ord och sin röst.

Att vara medium kan man vara på så många olika sätt,man måste inte följa det traditionella mediumskapet där man ger seanser eller privata sittningar.En gång i tiden hade jag just den inriktningen men så fann jag den shamanska vägen på tidigt 90-tal och jag jobbar på ett helt annat sätt med bla husreningar men jag ger inga privata mediala rådgivningar eller seanser sen kommer ju självklart släkt och nära anhöriga igenom om är jag ute på en husrening.

Det finns en uppsjö med olika uppgifter för oss inom det här och det gäller att finna det som känns rätt för sig själv.En del blir medium,andra healer,ängla kommnikatörer,djurkommunikation/healer,Shamaner och mycket mycket mer så medium är vi allihop men vi jobbar på så olika sätt utifrån det arbetsätt som för just oss känns bäst och rätt.

Din mor finns där vid din sida,hon är med i allt sen kan det svåra vara att ta in det dom vill förmedla och allrahelst om man inte har hörsel och seendet då får man gå på känsla.Man får använda den telepatiska kontakten med bilder inom sig och ord.

Dom kommer i så många olika form just för vi ska känna igen dom,det kan vara ett minne som poppar upp ur det blå utan att man ens haft tanken på det,bara där har du en kommunikation.

Det kan vara en doft som du känner igen från nån som gått över,det kan vara en vindpust från ingenstans där alla dörrar och fönster är stängda.Det kan vara en smekning på kinden eller pannan,ljussken eller att saker byter plats fast man vet själv man inte gjort och ingen annan heller har vart där och flyttat på saker och ting.

Tecknen är så oändligt många och så individuella beroende på vad det är vi kan känna igen oss i med dom på andra sidan.Dom använder sånt som vi kan minnas dom med och på så vis kan vi känna igen när dom finns nära.

Väl man börjar lita på det man får till sig då öppnas många dörrar men det är ofta vi själva som blockerar oss med tanken jag inbillar mig.

Hoppas du kommer iväg på nån kurs för får du väl lära dig att lita på det som kommer till dig här och nu och inte göra om den informationen om än den kan kännas konstig för dig för det man ska komma ihåg är att du som medium är inte den som ska känna igen utan det är den som besöker mediet som ska kunna ta emot och ibland kan dom mest underliga saker dyka upp som man ofta kan tänka men det där kan jag väl ändå inte säga men faktum är att går man på första känslan som kommer här och nu utan att göra om då hamnar man också rätt.

Medialt arbete handlar även om personlig utveckling,man får jobba med sig själv och det är många tårar och mycket svett innan man rensat sin egen ryggsäck på skräp ur sitt liv som kan blockera oss från att ta emot budskap från andevärlden.

Alla kan och alla har vi det med oss från födseln men av olika orsaker blockerar vi oss under livets gång men med lte träna och kämpa öppnar man snart upp sig och en kurs är kanon om man vill ha andra att öva på och du kommer att upptäcka efter ett tag att det här är inte så svårt alls bara man släpper greppet om sina egna blockeringar och vågar förmedla det som kommer just här och nu utan att göra om den informationen.

Även om du just nu inte kan se och höra så kan just den biten öppnas upp ju mer du jobbar men det kan också vara så att du är ett medium som får jobba med bilder,känslor,ord,dofter mm för att upprätta en kommunikation med andra sidan.Sätten är så individuella men det där ger sig med tiden väl du börjar jobba med den här biten och du kommer att forma ditt eget personliga arbetssätt.

Lycka Till 🌺

[Bettanbop]
2014-01-31 20:43
#15

Du har fått så bra råd och vägledning så jag har inget att tillägga 🙂

För mig har min utveckling skett etapper, typ att vissa perioder sker ingenting och rätt som det är så har jag flyttats upp ett pinnhål och kan något mer.

Upp till toppen
Annons: