Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1305 ggr
Loris M
1/25/14, 11:01 PM

Ängeln i mitt rum :)

Änglar har jag inte reflekterat över så mycket måste jag erkänna. Att tänka på, be till eller söka kontakt med Gud, mina andliga guider, andar…. kändes på något sätt självklart. Men inte med änglar. Vet inte varför. Kanske för att jag alltid föreställt mig änglar som några som dyker upp vid allvarliga olyckor (vilket hänt mig en gång) för att förhindra dem om tiden inte är inne för personen i fråga.

Men så en gång berättade ett av mina barn att han sett en ängel i mitt rum. 🙂Med mina barn har jag aldrig pratat om änglar eller om andlighet överhuvudtaget. Någonstans så känner jag att jag vill att de själva ska få välja vad de tror på.

En gång kom min då sjuåring fram och sa bara helt apropå: "Jag har sett en ängel i ditt rum!". Jag blev jätte förvånad och frågade var och när och då berättade han att han sett ängeln i mitt sovrum. Han beskrev ängeln som en mörkhyad kvinna med kort krulligt hår. Vingar var lite guldiga men dräkten lång och helt vit. Hon stod bara där vid sängen och tittade på honom. Han berättade att han sett henne två gånger till tidigare, men att han inte ville berätta för någon. Inte ens för sin tvillingbror som vid ett tillfälle var med honom i rummet.

Han var fullt allvarlig och höll fast vid allt han sagt. Jag tvivlar inte på hans berättelse eftersom han verkade mena varje ord och han berättade det på ett så enkelt och självklart sätt så som bara barn kan. Precis som att det var världens mest naturliga sak.

Det som är lite häftigt är att när han beskrev kvinnan så kände jag igen henne från en meditation jag gjorde i syfte att få kontakt med min guide. Då såg jag att det var en mörkhyad kvinna med kort hår och jag fick namnet Kristina till mig. Jag har inte tänkt på det mer eller undersökt det mera men tyckte nu att det var häftigt att hon såg ut precis som kvinnan som min son såg.

Jag vet inte vem kvinnan är eller var hon gjorde i mitt rum. Jag har inte sökt kontakt med henne, men det kanske skulle vara intressant att göra det. I skrivandes stund får jag en tanke till mig att det kanske kan vara min sons guide. Intressant i alla fall och nu vet jag tack vare min son att änglar kan dyka upp lite här och där. ❤️

Annons:
[Bettanbop]
1/26/14, 10:29 AM
#1

Vilken härlig upplevelse av din son och att du kände igen kvinnan 🙂

Ja änglarna finns där vilket vi vill eller inte. Sen är det upp till oss om vi vill ha en närmare kontakt med den, men det är egentligen inte så svårt.

I bland känner jag en liten avund på dem som "ser" änglarna, för det gör inte jag, men jag har egentligen inget behov av att se dem, för jag känner deras närvaro och vi kommunicerar genom tankar.

Här får ni en till ängel i rummet 🤗

TezzD
1/26/14, 9:01 PM
#2

Vilken härlig berättelse och upplevelse 🌺❤️ Jag tror nog mer på att det är din guide 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Loris M
1/26/14, 9:15 PM
#3

#1 #2 Tack! 🌺

Ja, det var en härlig upplevelse, både för mig och min son. 🙂Visst är det möjligt att det var min guide (det var min första känsla) men jag tänkte ockå att det var lite märkligt att den andra tvillingen inte såg något. Därför funderade jag om det inte kan vara hans guide.

Samtidigt vad gjorde hon i min meditation och i mitt rum. 🤔😃

Bra låt Bettan, så passande! 👍

ALPHIRA
1/27/14, 11:50 PM
#4

Intressant! Fortsättning följer, hoppas jag… ❤️

Loris M
1/28/14, 8:41 AM
#5

Bra ALPHIRA! Nu blev jag inspirerad att försöka ta reda på vem kvinnan är. 👍❤️

Kanske genom meditation (…som jag i övrigt är urusel på) eller i drömmar. Drömmar brukar fungera bäst för mig. Jag bara ber innan läggdags till mina guider att få svar och många gånger får jag det. Vi får se!

Fortsättning följer som sagt… 😉

Maria Katarina
1/28/14, 1:45 PM
#6

Utnyttja gärna tiden precis innan du somnar på kvällen! Då tycker jag att det är lättare att få kontakt. Ju mer man övar desto mer kommer man ihåg också tycker jag.

Annons:
Loris M
1/28/14, 1:50 PM
#7

#6

Jag tycker också att tiden precis innan man somnar är bra, eftersom man är så avslappnad och kan låta tankarna komma och gå…

Men, på vilket sätt menar du när du skriver uttnyttja tiden? Tänker du på meditation eller något annat?

Maria Katarina
1/28/14, 1:56 PM
#8

Förlåt mesa, jag förklarade mig inte så tydligt! Jag brukar bara ligga i sängen och söka kontakt. Precis innan jag somnar så går jag ändå ner i ett läge som påminner om meditation (väldigt avslappnad och lugn), och sen kopplar jag upp mig med (tänker på) den jag vill ha kontakt med. Den senaste tiden har det varit en ängel som jag velat ha hjälp med för healing, ibland kanske jag kontaktar någon nära som gått bort, eller om det kanske varit aktivitet i vår lägenhet och jag vill veta vem som busar med oss. :)

Loris M
1/28/14, 2:10 PM
#9

Tack Maria Katarina! 🌺 Det låter som något som skulle kunna passa mig, eftersom jag är rätt så dålig på att meditera som sagt. En gång snappade jag upp två olika bilder/händelser i detta tillstånd, som kom från ingenstans. Jätte konstigt var det och jag visste inte ens om det hade med mig att göra, eller om jag såg något som hände (eller skulle hända)någonstans i världen.

Tack för tipset i alla fall, det ska jag testa! 👍Eftersom den här ängeln redan varit i mitt sovrum flera gånger så kanske hon vill ge sig till känna om jag ber om det. 🙂Vi får se….

Upp till toppen
Annons: