Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 1656 ggr
Illusion
1/25/14, 2:30 PM

Bön?

Nån som vet nån typ av bön man kan be för att bli glad så jag slipper behöver ta droger/alkohol för att inte få panik. Bad nyss ärkeängeln Gabriel och gud att ta bort min panik ångest, nu är den borta men jag är inte glad.. bara ledsen och trött… gaaah.


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
[Bettanbop]
1/25/14, 4:12 PM
#1

Här Illusin…..Prova denna 👍 och tala gärna om sedan hur det gå, kanske måste göras fler gånger 🤗 härligt att du fick hjälp med paniken och ångesten 👍 ljus och kärlek till dig ❤️

Ho’oponopono
”Förlåt mig, jag älskar dig, tack”…
Dessa ord betyder väldigt mycket… mer än vad vi anar. Nu ska man inte tro att det är ett sätt att ta på sig skulden för allt som hänt. Nejdå!  Ho’oponopono är något helt annorlunda. 
Det är ett sätt att uttrycka och påminna sig själv om att vi är alla länkade. Det är också ett sätt att hela sig själv, genom att göra det så helar man andra.

Låter det förvirrande?

Hur det fungerar

Det är tanken bakom Ho’oponopono. Man kan hela andra genom att hela sig själv. Ho’oponopono är en hawaiiansk problemlösningsmetod / läkningsmetod, en förlåtelseprocess som utgår från sig själv som person.

”Om vi upplever ett problem i vårt liv så går man i Ho’oponopono in och utgår från sig själv. Genom att läka det som är inom dig själv så läker du också omvärlden och dina ”problem”.

Det du gör med dig själv sprider ringar på vattnet kring din omgivning. Det som läks i dig läks också utanför dig själv. Så med andra ord så kan vi bara jobba med oss själva för att få en förändring i våra liv. Så med andra ord så släpper man och läker ut det som påverkar oss negativt, att ”tvätta” sinnet rent och detta görs genom orden:

Förlåt mig, Jag älskar dig, Tack.

Bönens förklaring

Bönens ord är känsloladdade ”älskar, förlåt, tack”.. det är ord vi ofta säger med många känslor bakom, men i detta fall har de en annorlunda tanke som driver.

Det är en bön till den gud du tror på, och du ber för din egen skull.

Förlåt mig (för att jag ältar det gamla)
Jag älskar dig (Alltet, Gud, Universum …)
Tack (för hjälpen jag får att lösa det som jag själv inte kan lösa)

Healing

Så hur ger man healing enligt Ho’oponopono. Metoden är enkel och ganska vanligt när det gäller att ge distanshealing. Man håller ett papper med personens namn, ett foto, eller något annat som symboliserar personen man vill hela. Sedan säger man bönen “Förlåt mig, Jag älskar dig, Tack”, om och om igen tills man känner att det är dags att sluta för den här gången.

Det kanske känns svårt att hela någon som gjort en illa, men tänk på att i Ho’oponopono så helar du inte en annan person, du helar dig själv och genom att hela och förlåta dig själv, så ger du healing till andra.

Som vanligt är det bra att ta ett glas vatten efteråt.

Du kan förändra din värld genom att förändra dig själv. Ge dig kärlek så kommer kärleken att nå alla omkring dig. Hela dig själv och alla omkring dig kommer att helas.

Hur du än gör, vad du än gör, gör det med kärlek.

Maria Katarina
1/28/14, 1:58 PM
#2

Meditation är också väldigt bra för ångest och självkontroll, det rekommenderar jag varmt.

Upp till toppen
Annons: