Annons:
Etikettkommunikation
Läst 2928 ggr
[Bettanbop]
1/24/14, 10:52 PM

Hallå! någon här???

Det är väldigt lugnt här på Änglar nu…….var är ni alla Ängla vänner?

I och för sig verkar det ganska lugnt och tyst på på fler forum.

 Många jobbar säkert och står i för att komma ikapp med ekonomin efter julhelgerna. Och snart börjar ju alla vårsjukdomar. 

På vår förskola har vi både vattenkoppor och magsjuka just nu. Så gissa vad jag ber om varje morgon innan jag far till jobbet 😉

Men tanken med Änglar iFokus och andra iFokus forum är ju ett samarbete, där vi alla har ett ansvar att göra det intressant och spännande.

Så hjälp oss med att skriva något; frågor, tankar, upplevelser, övningar…….. ja vad ni tycker kan passa här inne 👍

Själv tycker jag det är kul i bland att vrida och vända på påståenden och tankar som tex;

Om vi tror på Änglarna och väsen, på universum och gud, då har vi ju en tro. Har man en tro så betyder det oftast att man är kristen eller något liknande.

För om man är kristen (el något annat) så tror man ju på gud och tillhör någon kyrka och då bör man väl vara åtminstone lite aktiv i kyrkans aktiviteter.

Eller…….?????

Jag har lite svårt att kalla mig kristen, men om jag inte är kristen hur kan jag då tro på Änglarna och en högre makt????

Jaa man kan vända och vrida på tankarna hur mycket som helst😃

Annons:
[NeferNefer]
1/25/14, 12:35 AM
#1

Änglar är en äldre företeelse än kristendomen. Det går utmärkt att tro på änglar utan att vara kristen. Jag är inte ett dugg kristen :-) Jag trodde inte på änglar, ända tills den dag då jag såg två stycken. Jag tänker inte berätta här i vilket sammanhang eller varför, men det berörde mig djupt och jag kommer aldrig att glömma det.

Twinflamewolf
1/25/14, 5:11 PM
#2

Hallåååå,jag är här,nåja nu i alla fall 😃

Nä men det är lite lågläge i dom flesta forum har jag märkt och har vart så sen före Jul så jag vet inte ja,firar folk fortfarande tro 😮sickna Julfirare i så fall 😃

Änglar ja som Nefer skriver dom fanns långt innan Kristendomen och jag är inte Kristen alls eller följer den tron men tror på Änglar det gör jag om än jag inte är insatt.

När allt kommer omkring är ens egna bevis och övertygelse om andlig existens den absolut avgörande rollen,då först vet man,då först kan man med säkerhet säga Änglar finns eller Andar finns sen vad folk och fä tycker och säger känns för mig personligen oviktigt för det handlar så mycket om den egna personliga övertygelsen.Det jag ser och hör kan jag inte bortse från.

Jag har vart med i så många år med andlighet och bevis så jag vore skogstokig om jag inte trodde 😎

Ha en fin Lördagskväller på er 🌺

lenjon1
1/25/14, 7:33 PM
#3

Jag är här varje dag faktiskt men gör kanske inte så mycket väsen av mig….har 1001 järn i elden och detta dubbelarbete jag pysslar med slutar den 7/6…tror ni jag längtar eller?

Och med er hjälp så fungerar det även om jag INTE har något socialt liv what so ever…ni är de jag har kontakt med utanför jobbet. Helt sjukt men mina vänner vet att det måste vara så här…

Kram

[Bettanbop]
1/25/14, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

 🙂 Lenjon 😉

Loris M
1/25/14, 10:29 PM
#5

#3 Känner igen mig! 🙂Så mycket att göra och så lite tid. De få gånger man får lite tid över så hamnar man alltid här - vid datorn. Men det är ju faktiskt så som på Bettans bild. Alla andra finns där inne ju. 😃

lenjon1
1/26/14, 9:01 AM
#6

Hahaha Bettanbop just précis så där är det….

Annons:
[Bettanbop]
1/26/14, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Skönt å höra att ni är vid liv i alla fall 😃

TezzD
1/26/14, 8:49 PM
#8

Och här är jag! 
Frånvarande mot min vilja för att min dator strular titt som tätt och för att mina barn är sjuka titt som tätt… förr förra veckan kom hemska förkylningar och idag kikade ögoninflammationen fram 😕 på båda flickor… 

Jag har dessutom slutat med nikotin (Är snusare) Och det har fått mig på någorlunda hemskt humör faktiskt, haha, så jag har inte kämpat för att komma in här när datorn  krånglat kan jag ärligt erkänna, då jag blivit bannad istället 🤪

Är nyfiken på din historia Nefer! 🙂🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Josse5233
1/27/14, 3:25 PM
#9

Hej! Oj, jag kommer inte ihåg när jag var inloggad här senast… Mår inte så bra för tillfället så har inte haft ork att logga in tyvärr. Hoppas att ni har det bra!

Ha en trevlig dag! 

gardit
1/27/14, 6:36 PM
#10

Jag är här inne i princip varje dag - läser och låter mig peppas av den härliga stämningen.

Däremot skriver jag inte så ofta. Har haft svårt för att se värdet i mina tankar. Om man har kännt sig som en grå liten mus under hela sin uppväxt, är det vågat att sticka ut hakan och lufta sina åsikter.

Snälla ni flitiga som skriver och skriver, sluta inte, ni behövs för att lyfta mig och andra🌺

Josse5233
1/27/14, 6:48 PM
#11

#10 Åh, känner igen mig. Kram på dig! ❤️

Ha en trevlig dag! 

Loris M
1/27/14, 6:56 PM
#12

#10 Åh jag blir så ledsen när jag läser det du skrivit: Har haft svårt för att se värdet i mina tankar. 😕

Så får du inte tänka! Du är värdefull och dina tankar likaså.🌺 För man vet ju aldrig vad av allt man skriver kan betyda för någon annan. Ibland kan man skriva en liten grej som man tycker inte tillför något diskussionen, men det kan finnas någon där ute som behöver höra just dessa små enkla rader. En liten enkel mening kan lyfta någon annan.

Allt har en mening, alla har sin alldeles speciella plats och alla behövs. Ingen av oss är här på jorden av ren tillfällighet. Så tror jag!

Kram till dig! 🤗

[Bettanbop]
1/27/14, 8:41 PM
#13

Säger som messa 👍

Att bara skriva ett "HEJ 👋" och få ett hej till baka känns så bra i hjärtat. Då ser man någon har sett dig 🤗

Se bara vad den här tråden blev 😃

Annons:
TezzD
1/27/14, 9:11 PM
#14

#10 Inte ska du känna så! 🌺 Säger som Mesa och Bettanbop ❤️

Och glöm inte, att varje enskild individ, för något gott med sig till en annan, så man ska inte vara alldeles för tyst med risken att missa att bringa en god tanke till en andra & tredje part ❤️ Som i sin tur för något gott till dig. En god cirkel helt enkelt 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
1/27/14, 11:42 PM
#15

❤️🤗 till er alla!!!!!

Jag lever i högsta grad och hänger med här men det är inte så ofta jag skriver tyvärr.

Är så trött numera, jobbar ömsom natt, ömsom dag…blir ingen ordning med det hela.

Loris M
1/28/14, 8:49 AM
#16

Fina ALPHIRA! ❤️🤗

Jag saknar dig och dina berättelser!! Men jag förstår att det är mycket nu. Det verkar som om halva landet har förkylning och vinterkräksjuka o.s.v. medan andra halvan jobbar och sliter och har andra bekymmer och mår eländigt. 🤦‍♂️

Men skönt att vi möts här ibland och ger livstecken. 🙂

Maria Katarina
1/28/14, 1:43 PM
#17

Jag är också här,  fast jag inte gör så mycket väsen av mig! 😊

Just nu är jag inne i en period då jag "jordar mig" så mycket jag kan, det känns som att det behövdes just nu! Så jag har en liten paus från det andliga för att sen igen komma med nya krafter och insikter. Men jag tjuvkikar in här med jämna mellanrum..! :) Tack till alla som håller upp aktiviteten här!

gardit
1/28/14, 5:12 PM
#18

Tack kära ni för alla glada tillrop❤️

Visst vet jag att jag är värdefull - jag har börjat inse det med tiden👍 Men vissa spår är svåra att sudda ut, man får jobba på det länge, kanske hela livet.

Jag tror att det finns fler som jag, som hittar hit och läser men kanske inte vågar skriva av olika anledningar - så jag menar verkligen det jag skrev: TACK att NI skriver!🤗

[Bettanbop]
1/28/14, 5:43 PM
#19

Tack själv vännen för att du skriver❤️

Vi kan behöva lite andra tandställningar i bland, så att vi inte bara är uppe och flyger med änglarna jämt 😉

Tolv12
1/28/14, 5:51 PM
#20

Bettanbop, apropå att vrida och vända på tankar och funderingar.

Tänk om det finns änglar som inte tror på människor?

Annons:
[Bettanbop]
1/28/14, 5:58 PM
#21

Hahaha 😃 huga vilken hemsk tanke 😢 man vet ju aldrig 🤦‍♂️

Näää, klart de tror på oss 😉

Zamizen
1/28/14, 7:40 PM
#22

haha att änglar inte tror på oss låter så fel 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

TezzD
1/28/14, 8:42 PM
#23

Att änglar inte tror på oss ÄR fel… 

Det var ju faktiskt som så att Lucifer (Också kallad satan) 
Blev bannad ner i "helvetet", eller rättare sagt förvisad… för att han vägrade att älska människan mer än sin fader, sin gud. Han vägrade att tro på människan lika mycket som han trodde på gud… Sägs det. 

Så Lucifer är inte  en ond ängel egentligen, det har bara blivit lite fel från början…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

idailsk
1/30/14, 9:35 AM
#24

Hej :)

Jag är rätt ny här och jag får se om jag passar in… Jag älskar Doreen Virtue och hennes böcker om änglar, finns inget klarare för mig än det. För mig har änglar inget med kristendomen att göra, inte på det sättet. Kristendom som alla religioner, är en tolkning bara. Tror jag ;)

Att vara andlig och kristen är inte samma sak. ❤️

Kul med en änglasida! Jag pratar med dom varje dag, utan dem hade jag inte klarat mig. Jag hade en hemskt svår tid, och de var min tröst, hela tiden. Evigt tacksam…

Kram Mila Kär

J-Artur-K
1/31/14, 2:35 PM
#25

#23 Nog har det blivit fel. Lucifer har inte fallit ens. Han är fortfarande en God Ärkeängel. Är missuppfattat ifrån bibeln. Står inte Lucifers namn i bibeln. Har varit ett antagande att är han. Men är en annan ärkeängel dom syftat på. Finns ju många fler ärkeänglar än dom som är skrivna om. Lucifer är en av dom äldsta och största ärkeänglarna. Men blivit mest missuppfattat. Han är den han alltid varit: )

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
1/31/14, 2:35 PM
#26

#23 Nog har det blivit fel. Lucifer har inte fallit ens. Han är fortfarande en God Ärkeängel. Är missuppfattat ifrån bibeln. Står inte Lucifers namn i bibeln. Har varit ett antagande att är han. Men är en annan ärkeängel dom syftat på. Finns ju många fler ärkeänglar än dom som är skrivna om. Lucifer är en av dom äldsta och största ärkeänglarna. Men blivit mest missuppfattat. Han är den han alltid varit: )

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
1/31/14, 8:14 PM
#27

Oj vad ni kan o vet mycket 😃 Toppen 👍

Annons:
LenaK63
1/31/14, 11:59 PM
#28

 Litet OT här om Lucifer. Jag har köpt två hundar från en belgisk kennel som heter 'Lucifers Delight'. Helt underbara labradorer.

TezzD
2/1/14, 11:46 AM
#29

😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: