Annons:
Etiketthealing
Läst 1678 ggr
christina-1980
1/23/14, 10:20 PM

vad är healing?

Hejsan, jag är ganska nybörjare på det här och just änglar väcker mitt intresse. Så har en fråga:

Vad exakt är healing?
(Har aldrig fått en riktigt bra förklaring)

Annons:
[Bettanbop]
1/24/14, 9:25 PM
#1

Hej Christina 👋 Ja det här med healing kan kännas som ett mysterium i början, men när man väl har fattat så tycker man inte att det är så konstigt längre. Men nu heter ett år som helare kan jag fortfarande känna mig imponerad av dessa krafter, för det är häftigt.  

Här nedan följer ett utdrag från min hemsida.

//Healing är, oavsett vilken metod man används, energi från universum/healingguider (eller vad man vill kalla det) som förmedlas kärleksfullt genom healern till den som vill ha healing. Det är alltså inte healerns energi som ges ut.

Det finns många olika metoder att förmedla dessa energier. Det finns Reiki healing, Ängla Healing, Kristallhealing, Andlig healing osv. osv. 

Men som sagt, vilken metod som än används, är det den universella, kärleksfulla energin som förmedlas genom healern till mottagaren.

Alla som är kapabla att känna kärlek till sin nästa, kan förmedla healing genom en kram, ett handslag, en önskan om tillfrisknande/tröst/styrka. Det kan räcka långt.

Vill man sedan utveckla sin förmåga lite mer så finns det kurser/utbildningar på många ställen i vårt avlånga land. 

Om vår Livskraft är låg eller blockerad så blir vi lättare sjuka och när energin flödar fritt håller vi oss friska och mår bra.

För att lösa blockeringar kan vi tillföra mer energi som vi kallar Healing.

När du tillför healing skapar du en rörelse i energiflödet, ett energitillskott som gör att dina blockeringar löses upp.//

[Bettanbop]
1/24/14, 9:26 PM
#2

Hmm…. varför blir det färg under texten???? 😕

christina-1980
3/12/14, 9:25 PM
#3

Men kan vem som helst börja heala?

ALPHIRA
3/12/14, 10:56 PM
#4

#2 Oroa dig inte för färgen, Bettanbop. Lila är en andlig färg…

Du beskrev bra vad healing är.

[Bettanbop]
3/13/14, 5:37 PM
#5

Ja alla kan heala, vi har förmågan i oss.

Att ge någon en kram är också en healing handling.

Det finns massor att läsa och lära sig av på Healing iFokus och under "Artiklar" här på sidan. Jag googlade på Healing när jag var nybörjare och gör fortfarande ibland.

Sen fins det ju kurser att gå.

Tack min vän 🤗 har varit sömnlös sen färginlägget 😉 nu känns det bättre 😃

Upp till toppen
Annons: