Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 4982 ggr
[Bettanbop]
2014-01-15 21:52

Att tala med änglar…

===

Artikel lånad från; http://andliga.net/wpau/andligworkshop/att-tala-med-nglar/

”Varje grässtrå har en ängel som böjer sig över det och viskar ”väx, väx” – Judiskt ordspråk.

Det ligger något i det, det finns gott om änglar och de har absolut ingenting emot att hjälpa oss, det är ju så att vissa till och med får för sig att följa oss genom hela livet och vägleda oss vid behov. Vi människor har minst en skyddsängel på vår sida, och varje projekt vi ger oss in i, varje organisation vi startar upp har sin egen skyddsängel. Det finns skyddsänglar till allt. Så är det med det.

Detta gör att du inte behöver oroa dig om det ska finnas någon ängel som har tid till dig. Det finns speciella böner och ramsor man kan rabbla upp för att kalla på skyddsänglar, men den bästa ramsan är ändå den du själv gör för att kalla på din ängel.

Så tänk efter, hur vill du kalla på din ängel? Nu undrar du förstås varför du inte får svar, det är inte den frågan du ska ställa dig – för du får alltid svar. Frågorna du ska ställa dig är snarare…

  • Är du värdig att få svar från en ängel?
  • Hur ligger det till egentligen? Anser du dig vara värdig en ängels uppmärksamhet?
  • Tror du att änglar skulle kunna tänka sig att ge upp sin dyrbara tid och sina viktiga uppgifter för att pyssla om dig?
  • Är du värd besväret?

Tänk igenom frågorna, besvara dem i ditt inre. Vad tror du själv egentligen?

Svaret på de frågorna borde ge dig förklaringen till varför du får eller inte får svar. Som artikelförfattare så har jag ju facit.

Svaren på alla de frågorna är självklart ”JA”.

Du är värd besväret, du är värd den tiden, du är värdig änglarnas uppmärksamhet och du är värdig att få änglarnas svar. Det kan kännas konstigt först men när du tänker efter så inser du nog att det stämmer, även om du inte tror det, så anser änglarna det. Därför kommer de till dig när du ropar, men om du anser dig inte vara värdig så stänger duute dem och deras svar når inte fram.

Dina böner eller rop på hjälp är inte betydelselösa eller för små för att bry sig, de är viktiga för änglarna. Änglarna existerar bortom tid och rum, de kan pyssla om dig hela livet men ändå vid en annan dimension pyssla om tusentals andra. Det är ingen större ansträngning för dem att hjälpa dig på traven, det är snarare trevligt för dem. Allt de gör, det är av kärlek till mänskligheten och till dig som person (jupp, de känner till oss var och en).

Men då vi är uppfostrade att tvivla och ifrågasätta allt övernaturligt så måste vi lära oss att tänka om för att släppa in änglarna i våra liv. Minns du när du var barn och du kunde färdas i dina fantasier till platser långt bortom fantasins gränser, du kunde möta fantastiska skapelser som aldrig synts till för någon annan i hela världen… Som barn ifrågasatte du inte lika mycket, du accepterade änglarnas vägledning. Tänk som ett barn, lek med tankarna, minns vad som roade dig som barn. Minns hur fascinerande och levande vissa leksaker verkade, hur du levde dig in i böcker och serietidningarnas värld.

Minns den känslan, från den tiden då du inte ifrågasatte utan bara accepterade det som annars är dolt för mänskliga ögon. Låt känslan värma upp ditt hjärta och plocka fram ditt inre barn.

Låt ditt inre barn kalla på änglarna, tänk inte på det så mycket, bara låt det ske. Befria dig från dina förväntningar och tvivel genom att acceptera att ditt inre barn kallar på dina änglar. Ansträng dig inte, bara låt det ske, så tar änglarna över. Du lär nog märka det när saker och ting börjar hända, om inte annat när du känner av änglarnas rena kärlek i din närhet, var tacksam för den uppmärksamhet de ger dig och tacka änglarna för det.

När du väl fått kontakt, släpp alla dina tvivel, alla dina problem, allt som förmörkar ditt sinne. Låt änglarna bada dig i sitt ljus och i sin kärlek, de vet vad som tynger dig och de vill hjälpa dig.Dina böner och rop på hjälp blir alltid besvarade, kanske inte som du förväntar dig. Ifall du anser dig förbisedd av änglarna så be om hjälp att förstå vad som hände och hur bönen besvarades. Tänk dock på att svaret på din bön kan kräva viss handling av dig, vill du exempelvis få hjälp med att sluta röka får du också sluta köpa cigaretter.

Änglarna har dock tålamod och de kommer inte att ledsna på dina böner, oavsett hur många de är, på ett eller annat sätt kommer de att nå dig när du ber om hjälp.

Så vi kan säga som sammanfattning att änglarna finns till hands för alla som ber om hjälp, de hjälper mer än gärna, men vi kommer inte att se dem eller höra dem om vi inte släpper in dem till oss. Ett bra sätt att göra det på är att kalla på dem och sedan sluta försöka hitta dem. Låt dem hitta dig.

Låt ditt inre barn leda dig till skrattets land, till fantasins land och till änglarnas kärlek.

Annons:
TezzD
2014-01-15 22:45
#1

❤️🌺❤️

Nu funkar mina "gubbar" igen! 
Tack för texten Bettan! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Tarotstollan
2014-01-15 23:08
#2

Så underbart och fint skrivit!

Fast om jag innerst inne känner att det inte är ett JA som svar på frågorna utan mer ett NJAAA, så får jag nog fundera mera på min egen självkänsla eller hur?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
2014-01-15 23:16
#3

Ja kanske, för om du tvivlar på dig själv så är det du själv som stänger dem ute. Du är värd deras uppmärksamhet.

Upp till toppen
Annons: