Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1230 ggr
Maria Katarina
2014-01-13 13:36

Maten är klar!

Igår kokade jag soppa och lät kastrullen koka på låg värme ett tag och gjorde annat medan det blev klart. Efter ett tag när jag funderar jag om jag borde gå och kolla till soppan hör jag hur det piper till i köket som det gör när man stänger av spisen (en induktionsspis). När jag kommer till köket ser jag att spisen är avstängd och min är soppa klar! Perfekt med alla rotsaker lagom mjuka, och vätskan har kokt bort precis lagom. Spisen är inte avstängd på det sätt som den blir då jag stänger av den och ett H fortsätter att lysa tills den har svalnat, utan den är helt avstängd, utan H:et. Och det här är inte första gången det händer att spisen stängs av när maten är klar! Flera gånger har det hänt sig att jag kokat mat, gått iväg (aldrig väldigt länge, vi talar om en kvart eller så) och hittat spisen avstängd och maten precis perfekt klar. 

Jag blir så rörd och glad när detta händer, känns ju som att nån håller ordning och reda och tar hand om oss! Stänger av spisen när maten är klar. Nu vet jag ju inte om det finns nån konstig funktion på induktionsspisar att dom ska stänga av sig själv på nåt sätt… Men jag föredrar att tänka på mitt vis. 😊

Annons:
Twinflamewolf
2014-01-13 13:45
#1

Härligt att läsa 😎

Har ingen aning jag heller om dom kan stänga av sig helt själva men däremot vet jag en del spisar kan slå ifrån plattan om den överhettas men inte stänga av sig själv med knappar det verkar bara för mycket så snacka om att ha en liten hjälpreda med dig i köket.Underbart 🌺

[Bettanbop]
2014-01-13 18:41
#2

Glöm inte att tacka dem 🙂

Låter som du har småfolk hos dig så som jag har 😃

Maria Katarina
2014-01-17 09:39
#3

Absolut, tackade genast! :) Till saken hör att vi har en väldig aktivitet i köket, man hör hela tiden oväsen därifrán när man är i ett annat rum. Men det känns aldrig negativt pá nágot sätt, sá jag tror benhárt pá att vi har en hjälpreda. :)

Upp till toppen
Annons: