Annons:
Etikettkommunikation
Läst 2850 ggr
Ella¤
1/11/14, 9:18 PM

Finns det änglar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Finns det änglar? Kan man se änglar? Kan man framkalla änglar?

Det finns så många frågor! ;)

Annons:
lenjon1
1/11/14, 9:23 PM
#1

jag vet inte riktigt vad du menar med att framkalla änglar, men du menar kanske att kalla på dem, att du vill ha någon nära.

Så klart säger jag att det finns änglar och jag har även sett änglar vid två olika tillfällen. 

Jag ber dem ofta om hjälp och det kan handla om enkla saker, om hjälp  att se klart på saker som oroar/bekymrar mig, om man är sjuk be om hjälp att  bli frisk. Det finns nog inget du inte kan be om.

Jag har även fått en änglafjäder som bevis att det finns hos mig när jag så önskar.

Kram

[Bettanbop]
1/11/14, 9:40 PM
#2

Ja Änglar finns, många.

Att komma i kontakt med Änglarna handlar om tron, din egen tro. Är du inte övertygad i ditt hjärta på att de existerar så kommer du kanske få lite svårt att få kontakten med dem.

Be att få ett tecken, ett tydligt tecken från dem, men du måste be seriöst och mena det. Tecknet kanske inte kommer direkt, men var uppmärksam så kommer det.

Tarotstollan
1/12/14, 1:07 AM
#3

Ja, jag tror att det finns änglar även om jag mig veterligen aldrig "träffat" någon!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Juel70]
1/12/14, 2:07 PM
#4

Det finns änglar och dom tjänar Gud. Dom gör bara vad dom blir tillsagda av Gud. 

Jag har träffat änglar ett antal gånger, dels genom att min själ lämnade kroppen och en gång i mänsklig skepnad (vem vet, kanske fler gånger)

Varje gång var dom sända av Gud.

[Fabulous.]
1/14/14, 9:40 PM
#5

Ja, det finns änglar, var vilse idag bad till en ärkeängel Gabriel, fick stark känsla att han var där och visade mig vägen. Gabriel & Mikael har hjälpt mig många gånger. :)

Norman Bates
10/2/14, 10:23 PM
#6

Är 1 ängels fjäder alltid vit?

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Annons:
molam
10/2/14, 11:33 PM
#7

Änglar finns dom vakar över dig för varje steg du tar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

maribell
10/3/14, 7:50 AM
#8

De änglar som jag har sett i verkligheten med mina egna ögon, har dykt upp snabbt och har hjälpt till med svåra saker och efteråt har de försvunnit  lika fort och jag har aldrig hunnit tacka för hjälpen eller kommit ihåg hur de såg ut….  

De har också hjälpt till på andra sätt . De är helt underbara… tur att de finns. ☀️

[Juel70]
10/3/14, 8:32 AM
#9

Varför tillber ni inte änglarnas skapare istället?  Änglar får inte ta emot tillbedjan.

molam
10/3/14, 9:44 AM
#10

För jag tror inte på att änglarna har nån skapare, jag tror dom är Skapade av godhet.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Bettanbop]
10/3/14, 4:27 PM
#11

Klart man kan be direkt till änglarna. De får ta emot vår bedjan och gör det också. Inga problem. Självklart kan vi be vår skapare om hjälp också. Det gör man som det känns bäst. Jag ber till vår skapare i bland och våra änglar i bland beroende på vad jag vill ha hjälp med.

Änglar kan lämna en fjäder till oss som bevis, men även som för att uppmärksamma oss på någon ting. En änglafjäder behöver inte alltid vara helt vit även om den oftast är det.

Norman Bates
10/4/14, 12:05 AM
#12

#11 hur känner man igen den sortens fjäder lättast?

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

[Bettanbop]
10/4/14, 10:11 AM
#13

Bra fråga Norman Bates. Bland alla fjädrar som "vanliga" fåglar släpper, hur kan man veta att det är en ängla fjäder.

Jag vet inte hur det är för andra. Men för mig är det så att en ängla fjäder lägger man mer märke till. Man ser och känner att just den fjädern är det något extra med. En vanlig fågel fjäder går du förbi utan att känna något. En ängla fjäder väcker en känsla i dig så du ser just den.

Annons:
molam
10/4/14, 11:11 AM
#14

Och en ängla fjäder är även Vacker, Jag har änglafjädrar i min drömfångare, eller det som är änglafjädrar för mig som jag har funnit på mina prommisar, eller när jag ska till "min" plats att meditera. jag tycker även att ängla fjädrar är Mjukare än vanliga fågelfjädrar ^^ Lenare på nått sätt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

yamher
10/6/14, 10:23 PM
#15

det finns olika slags änglar. Skyddsänglar, änglar, ärkeänglar osv. Alla med sinaolika syften.

Att be om hjälp, att prata med en ängel eller tacka fungerar lika bra som att vända sig till en anhörig på andra sidan eller Gud. Det de inte klarar av, behöver hjälp med eller liknande tar de vidare. All kanske inte är menat att ske dock. Och vi ska vara försiktiga med vad vi ber om.

Det som känns mest naturligt (inombords) är oftast det som är mest rätt. Och den som du oftast söker tröst hos, ber om styrka är den som oftast är din skyddsängel.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: