Annons:
Etikettbudskap
Läst 541 ggr
[Bettanbop]
2014-01-04 14:02

Rens ditt energisystem

Rensa upp i ditt energisystem

De flesta människor tänker inte på hur energi fungerar och hur den påverkar dem själva och andra. 

Vi är inte medvetna och vi gör inte varandra illa med flit. Vi vet helt enkelt inte bättre. Det är inte heller alltid som vi har koll på vilka tanke- och känslotillstånd som är våra egna och vilka som kommer från en yttre källa. 

Vi behöver hitta en okomplicerad metod för att rensa upp i vårt energisystem och det är än mer viktigt för dig som upplever världen först och främst genom dina känslor. Du behöver vara extra noga med att klippa negativa energiband både dem som du skapat själv och de band som andra skapat till dig.

Det är bra om man kan rensa sitt energisystem regelbundet, helst varje dag. Detta gäller särskilt om du har sömnproblem, lever med någon som mår dåligt eller har mycket mental energi dvs. om du har svårt att stänga av dina tankar. 

Det är mycket vanligt att vi tar på oss andras känslor och problem. Du kan skapa dina egna rutiner som passar ditt sätt att leva men här kommer några förslag och tips som jag själv använder framgångsrikt.

På kvällen, innan du ska lägga dig för att sova, kan du sätta dig eller lägga dig ner. Ta några djupa andetag för att centrera dig och koppla upp dig. Kalla på Ärkeängeln Mikael och be honom klippa alla negativa band. Du kan tala till honom tyst inom dig själv eller högt, om du föredrar det;

”Mikael, jag behöver din hjälp nu! Tack för att du klipper alla negativa band som kan ha skapats mellan mig och……………[namnet på den personen du tänker på]. Jag är villig att släppa alla dåliga energier som kan finnas mellan oss för allas högsta goda och jag vill ersätta all rädsla med frid. I ljus och kärlek!"

Om du vill göra en mer allmän rensning byter du bara ut personens namn mot ”alla människor som jag haft att göra med idag/senaste veckan/hela min livstid” (beroende på när du gjorde en utrensning senast).

Fortsätt att vila och andas lugnt en stund medan Mikael arbetar med dina energier. Du kan gärna somna med denna ritual men kom ihåg att släcka ljuset innan du somnar. Under natten fortsätter Mikael att arbeta med dig och det är då du är som mest mottaglig. I sovande tillstånd har vi inte våra vanliga kontrollmekanismer igång. Eftersom du gett Mikael klartecken genom att kalla på honom och be om hjälp kan han nu jobba med ditt energisystem medan du sover.

En variant är att tända upp några ljus i badrummet, sätta på meditativ musik och tappa upp ett varmt bad. Lägg i en näve havssalt som du kan köpa i närmaste mataffär eller den mer lyxiga varianten, Himalayasalt, som har samma renande effekt och är rik på mineraler och spårämnen. Salt är mycket renande och just kombinationen vatten och salt har en balanserande och helande inverkan på hela ditt energisystem. Häll också i några droppar väldoftande olja som kommer att hjälpa dig att slappna av och göra dig mer mottaglig. När du så ligger i badet kan du ta några riktigt djupa andetag och upprepa ritualen ovan, du vänder dig till Ärkeängeln Mikael och ber om hjälp med att klippa negativa band.

Annons:
Upp till toppen
Annons: