Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 1142 ggr
yamher
2013-12-28 09:03

Ärkeängel Rafael

                               
                                          Rafael

Gud har helat eller den Gud har helat

Identifieras ofta av oss människor med en smaragdgrön nyans.

Det som kännetecknar Rafael är hans förmåga att kunna få sjuka att läka. Det behöver inte enbart innebära fysiska sjukdomar utan även psykologiska och emotionella skador. Eftersom vi till viss del har samma själsubstans som de flesta djur så helar Rafael djuren också. Själen är lika viktig som kroppen. Han kan hjälpa oss att hela oss själva. Han bistår gärna vid healing och utlärandet av healing för den som har kunnandet och redo att lyssna.

Rafael finns med i både judisk, muslimsk och krisen tradition som ärkeängel. I muslimsk tro är han också den som ska blåsa i hornet då domedagen gryr. I bibeln omnämns han som ängel som kom till Adam och varna honom från att äta av livets träd och konsekvenserna. Utifrån det har det förekommit eller förekommer det att han också skulle vara den skyddsängeln som vakar över livets träd.

Han var också den budbärare som gick med "de goda nyheterna , av stor glädje och lycka, som var för hela folket" till herdarna men även ytterligare tillfällen i bibeln då han hjälper till att hela eller läka.

Avbildas ofta med en fisk och pilgrimsstav (som symboliserar beskydd).

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
TezzD
2013-12-28 10:49
#1

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

CarolinaE
2013-12-28 12:14
#2

Jag har alltid känt att just Rafael är min Ärkeängel
som jag tillber. ❤️
Flera som också känner så ?

Upp till toppen
Annons: