Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 3320 ggr
Harrysmatte
2013-12-26 15:43

Skyddsänglar?

Alla har en skyddsängel. De kan ha olika namn, hjälpare, ängel, ledare, vägvisare…

Har du sett din? Vet du kanske vem det är? Vad har han hjälpt dig med? Smått o stort? 

Jag blir aldrig utan P-Plats!! Ber jag om en får jag en! 😉

Jag ä yfiken😊

Min Skyddsängel var min Pappa på 800-talet. Jag vet hans namn, men behåller det… Han har visat sig några gånger för mig så jag har en bra bild över hur han ser ut. Sista gången jag såg honom var i en meditation. Vi hade en gruppmeditation och vi följde (en cd) en röst, upp för en gyllene trappa till en dörr, du stannar framför den och när du öppnar kommer du se någon som har ett viktigt budskap till dig. 

Jag öppnar dörren och han står där! I hela sin längd, med sina otroliga vingar utfällda….Ni må tro jag var….impressed!!! 

Bredvid står min mamma, liten där bredvid… hon säger till mig, Lita på detta! (ni vet, olydiga ungar, kräver en mamma som säger till)

Och min ängel säger. Mannen du mött nu är för dig! Lita på honom. Han kommer göra allt för dig, du kommer bli lycklig! 

Jag hade levt i ett miserabelt förhållande innan, och tappat all tro, all tillit till människor. 

Mamma sa det till mig, lita på detta, Min ängel sa det…och min man är på något konstigt sätt väldigt lik min skyddsängel även till utseendet….jag undrar ibland om jag verkligen är så trög i skallen, så han är lik min ängel, mamma var med, för att jag över huvud taget skulle fatta!!?? 

Berätta nu, snälla!!😍

Annons:
CarolinaE
2013-12-26 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tack Harrysmatte för att vi har fått ta del av din
berättelse. 

Det finns nog många här som har så mycket mer att
berätta än vad jag själv har. 
Genom medium har jag fått bekräftat genom sådant som
ingen annan vet att det först var min Mormor och sedan
min Pappa som har varit mina skyddsänglar. 
Det har hänt så mycket under mitt liv då jag inte hade
klarat av det hela utan deras hjälp, ex i trafiken, i sam-
band med bergsklättring o s v. 

Min pappa har aldrig visat sig men i mellanrummet 
mellan dröm och vakenhet så har jag fått bekräftat
att han velat ändra på sig vad gäller sitt sätt (till det
bättre förstås) och att han samma natt lovade både
min kära Mor och mig att han skulle fortsätta att vara
våran skyddsängel så länge vi är kvar på jorden. 

Vad jag också fick höra var att vi måste själva be
om hjälp och inte bara förvänta oss. 

Kanske att någon mer vill berätta om sina skydds-
änglar ?

maribell
2013-12-26 19:54
#2

Vilken härlig och fantastisk upplevelse, du har verkligen tur som har din skyddsängel så tydligt. Det är inte alla som har det.

Jag har sett min skyddsängel en gång och då sa han ingenting men jag vet att han finns i min närhet och hjälper till när det verkligen behövs. Jag ska försöka få bättre kontakt under 2014, det är mitt nyårslöfte, hoppas jag kan uppfylla det, ska försöka lyssna mer.

Har faktiskt sett lite olika hjälpare och det är ju också fantastiskt…

😇

TezzD
2013-12-27 09:55
#3

Min skyddsängel är min farfar som dog när min pappa var 13 år, med andra ord så har jag aldrig träffat honom. Jag har inte heller sett honom nu, men jag kan känna av honom.
Mina vägledare har jag börjat att känna av mer också och det ska jag försöka att förbättra från 2014 har jag också bestämt mig för 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Harrysmatte
2013-12-27 22:16
#4

Jag tror att man har en skyddsängel som är med från det att man föds. Den är med hela livet, hjälparen. 

Sen kan man ha de som följer en en bit på vägen, som ens far i detta livet t ex. Personer som behövs just då, ett tag, Jag hade min lillebror med mig i några år, jag sörjde honom något så fruktansvärt då han dog, han tröstade mig och gjorde bus - fick mig att skratta OCH banna honom! Sen  min farfar  med en period. När jag behövde en extra pappa!  I samband med att jag gjorde en "nystart" i livet hade jag en kvinna med mig. Vet inte vem, men hon lärde mig vara själv. Ensam hemma liksom, som jag aldrig varit förut. Hon "tvingande mig att sticka och sen att baka"! Saker jag tycker är roligt nu, sysselsätter mig bra då jag är ensam mycket då min man bor i Stockholm i veckorna.

Upp till toppen
Annons: