Annons:
Etikettkommunikation
Läst 917 ggr
[Bettanbop]
12/18/13, 6:53 PM

Bönen i praktik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fundera på om det är vickigt hur man Ber.

Praktiskt alltså, inte vad själv bönen innehåller. 

Spelar det någon roll vad man gör med händerna? Måste man ha knäppta händer eller hålla dem i ……… hm, som Lucia.

Måste man stå på knä eller sitta rakt? tycker ju inte det ska spela någon roll hur man gör….praktiskt med kroppen…..eller?

Hur gör ni?

Annons:
Indiania
12/18/13, 7:18 PM
#1

Man gör nog så som det passar en själv när man ber. Tror det viktigaste är känslan och att man är i stillhet med sig slälv. Ibland tänder jag ett ljus också.❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

CarolinaE
12/18/13, 7:23 PM
#2

Precis vad jag har tänkt på !
När jag ber till Gud Fader så känns det helt naturligt
att knäppa händerna och så lutar jag dem mot hakan
och blundar. 
Jag vill helst ligga på sidan på sängen och har lugn
och ro omkring mig. 

Men när jag ber till våra budbärare Änglarna så
känns det inte riktigt rätt för mig att knäppa händerna
utan då ligger jag med händerna emot varandra. 

Intressant att få höra hur andra gör, för som sagt,
jag har också haft funderingar om detta. 

Vilken underbar bild! Får jag knycka den ? 🙂

TezzD
12/18/13, 8:20 PM
#3

Jag knäpper häderna är jag ber till gud om så pass allvarliga och starka saker som mirakel, men när jag gör enkla böner om fris, harmoni osv så sitter jag bara i lugn och ro och blundar.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
12/18/13, 9:26 PM
#4

Intressant hur andra gör. 

Alla har vi ju samma mål med våra böner, oavsett om det är en stark bön eller en almen bön. Målet är ju att bli hörd.

Jag tror som ni, att hur man gör med kroppen och händerna är inte så vickigt, bara det känns rätt för var och en. Det viktigaste är känslan och att det kommer från hjärtat ❤️

* knyck bilden du Carolina, den kommer från Google bilder*

gardit
12/19/13, 5:57 PM
#5

Jag har lite svårt för "ritualer" som man "måste" följa, när jag ber blir det mest som att jag för ett samtal med gud eller en viss ängel.

Ibland blir det ungefär som när man ber en god vän om hjälp, ibland (ensam i bilen) sjunger jag ut min bön och min tacksamhet.

Och ibland sitter jag djupt koncentrerad, typ meditation, rak i ryggen händerna i knät med handflatorna uppåt.❤️

Upp till toppen
Annons: