Annons:
Etikettbudskap
Läst 2433 ggr
[8sara888dormina]
12/7/13, 1:24 PM

inkarnerande änglar

detta kan vara känslig ämne och prata om, men sajtvärden kan ta bort den om den känns olämpligt,

Jag vill veta om detta med inkarnerande änglar i människokropp, att de är här för att lära oss och väcka oss andra själar, och jag är bara nyfiken men kan det inte vara tvärtom att det är vi andra själar som ska lära de inkarnerande änglar, ni kan ju inte ha varit perfekta om ni hamnade här

Annons:
[8sara888dormina]
12/7/13, 9:39 PM
#1

Vågar ingen svara på det,

[8sara888dormina]
12/7/13, 10:49 PM
#2

---

TezzD
12/7/13, 10:59 PM
#3

Alla lär varandra här på jorden 🌺 Ingen är bättre än någon annan.
En inkarnerad ängel är inte bättre än någon annan, dock så har dom själva valt att inkarneras på jorden för att hjälpa människorna att bli upplysta och försöka få människan att tro. Endast detta är deras uppgift.
Men det är endast människan själv som kan göra jobbet genom viljan. Därför är människan något bättre såklart, den fria viljan, det är något som alla inte har.🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/7/13, 11:15 PM
#4

jag har inte den fria viljan

TezzD
12/7/13, 11:17 PM
#5

Alla har den fria viljan inombords. Det finns ingen som kan bestämma hur en människa ska leva, slutvalet är alltid ditt eget. 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/7/13, 11:19 PM
#6

nej det är inte sant, jag är tvungen och vakna 

här ett gammalt inlägg som jag la ut

http://andligutveckling.ifokus.se/discussions/529e34d28e0e740f80000109-fria-viljan?discussions-2

Annons:
TezzD
12/7/13, 11:23 PM
#7

Det är för att du vill vakna. Alltså är det din vilja. Hade du inte velat så hade du inte gjort det. Det är det som kallas den fria viljan. Om man känner sig tvingad till något så underkastar man sig, men det betyder också att man gör det för att man innerst inne tror på att det är den rätta vägen att gå. 
Åter igen, din vilja om du ska ta den vägen eller ej 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/7/13, 11:33 PM
#8

vad menar du med innerst inne, själen eller, och jag blir mycket stressad som om jag inte skulle hinna komma fram i detta liv,

TezzD
12/8/13, 8:35 AM
#9

Innerst inne, ja, det väljer du också själv vad som kan menas med det. Om du anser att du känner att du vill innerst inne i själen så gör du det :)
Du ska absolut inte känna dig stressad! Det kan bli ett hinder för dig att utvecklas, du lägger för mycket press på dig själv.
Det bästa är att släppa taget lite och låta själen och sinnet vila en dag. 
🌺 Man kan inte trycka in information dygnet runt och försöka ändra på saker och ting över en natt.
Man behöver inte hela tiden leta efter svar. Även svaren finns inom dig och dom kommer till dig när du är redo.
Lev ditt liv lyckligt, inte under press.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/8/13, 9:00 AM
#10

#9

de som stressar mig är också att jag inte hittar likasinnade, och jag har en drivkraft som driver mig mot andliga personer, men jag hittar inga och du har rätt om stressen min utveckling har tom. backat tillbaka

jag har bara träffat en andlig sökare i mitt liv, det är de som stressar mig, man behöver en annan andlig analys för att kunna utvecklas och som kan se de man inte kan se själv

TezzD
12/8/13, 9:13 AM
#11

Dom finns överallt. Men många talar inte öppet om det idag.
Det var ännu värre förr. 
Idag har det börjat att accepteras mer av samhället och man blir inte lika utpekad om man är andlig idag.
Det gäller bara att kolla åt rätt håll, och som jag läste någonstans så är du inte intresserad av andra människor. Där har du en sak som du borde ändra på. För att utvecklas lite snabbare så borde du söka dig till alla människor och försöka hjälpa på de vis som du kan.
Annars så blir det lite omedveten egoism om du endast tänker på dig själv och din utveckling. 
När du själv öppnar ditt hjärta för att hjälpa andra så som du själv vill bli hjälpt så är du ett stort steg i rätt riktning. ❤️ För att utvecklas själv så är det bra att kunna hjälpa andra att utvecklas också. 🌺 Bry sig mer.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/8/13, 9:24 AM
#12

#11

ja pratar aldrig om andliga med andra än här på iFokus förutom min tjej hon kallar sig andlig men hon är inte mot utveckling hon har bara andlig intresselast, och jag vill söka mig till andra människor har försökt och vänja mig men det är något omedvetet att jag tappar intresse för de, jag har svårt och förklara riktigt men tror du vet vad ja menar

TezzD
12/8/13, 9:35 AM
#13

Jag förstår 🌺

Kan det vara så att du anser dig vara längre fram i utvecklingen än andra så att det är därför du tappar intresset för att du känner dig lite överlägsen de andra? 
Isf borde det vara din nästa uppgift. Att faktiskt lyssna på andra, trots att du känner dig veta mer och hjälpa dom framåt. ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[8sara888dormina]
12/8/13, 11:22 AM
#14

#13

De är svårt och svara på, men jag sitter på en tung högmod och heder, men tro inte jag viftar bort allt jag tar åt mig mycket av andra, och är öppen för kritik mot mig, och jag är i början av min utveckling så långt framme är jag inte,

[Lynx1]
12/8/13, 2:32 PM
#15

Vi har alltid en fri vilja, vår fria vilja kan fördröja milstolparna i våra liv (exempelvis är ditt uppvaknande en milstolpe) men den kan inte sätta emot det helt. Det kommer en tid då det helt enkelt är dags. Och om du säger nej tack jag vill inte nu heller - då kan du må väldigt dåligt som resultat, eftersom det faktiskt är _dags_ för dig nu. Så jag förstår precis vad det är du går igenom och vad du menar när du säger att du inte har någon fri vilja. Så har jag känt med. Att jag inte har något annat val. Men så är det, när det verkligen är dags för en.

[8sara888dormina]
12/8/13, 3:29 PM
#16

#15

Vet du något om andliga lagar, inte universums lagar

vet man om de så kan det gå åt helvete och överträda de, de är som påminnelse och när man vet om de och bryter mot de så blir påminnelsen värre

[8sara888dormina]
12/8/13, 3:32 PM
#17

#15

ok jag har haft diskussion med dig på pm, men du vill hellre ha såna diskussioner helt öppet, vill du göra reklam för dig, du har bara intresse av andliga

[Lynx1]
12/8/13, 3:35 PM
#18

Reklam? förlåt? Vi pratade om något helt annat via PM vad jag minns..

Andliga lagar är kosmos lagar, de finns där av en anledning…

[8sara888dormina]
12/8/13, 3:38 PM
#19

---

[8sara888dormina]
12/8/13, 3:45 PM
#20

#18

jaha du har rätt

Annons:
Tarotstollan
12/8/13, 7:13 PM
#21

Inkarnerade änglar är för mig änglar som kommit så långt i sin utveckling att de vill hjälpa oss människor på jorden att komma vidare i våra ansträngningar att utvecklas. Sen ser jag det också som en hjälp för änglarna själva att kunna utvecklas högre också genom att de ser vad vi kämpar med och lär sig att varje utveckling kan gå ett steg framåt och två steg bak. Alltings utveckling rullar ju inte som på räls, ibland måste man gå bakåt och tänka för att kunna ta nästa steg framåt. Detta är min uppfattning, alla har vi olika uppfattningar om saken och inget är fel. Känns det rätt för dig så är det rätt för dig. Att tvinga sig själv till utveckling leder inte vidare, det blir bara en felaktig stress och kan i slutändan bara leda fel. Allting tar tid och när det är rätt tid så kommer det till oss i rätt tid!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[8sara888dormina]
12/8/13, 7:16 PM
#22

#21

Men var är de då, jag behöver hjälp med min utveckling

Tarotstollan
12/8/13, 7:31 PM
#23

Ja du, det är det som är poängen att vi inte vet vem de är! Hur skulle det se ut i samhället om vi visste vilka änglarna är?!

Det kan vara sopåkaren, brevbäraren, den stressade frånskilda mamman i trappuppgången jämte oss, den ilskne grannen, osv
Alla dessa människor lär oss något om oss själva!
All utvecklas framåt för oss är att vi sätter oss i deras situation och ser oss själva genom deras ögon.

Detta är bara ett steg framåt för att utvecklas framåt och inte är det lätt att göra detta heller!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[8sara888dormina]
12/8/13, 7:34 PM
#24

#23

Kan de vara du då

Tarotstollan
12/8/13, 8:21 PM
#25

Tror inte det😃! Fast vad vet jag!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: