Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 814 ggr
CarolinaE
2013-12-04 21:22

Människans Änglaegenskaper

Vilken/vilka egenskaper hos oss människor tycker
du stämmer överens med Änglarna ?

Att förlåta andra och oss själva.

Annons:
[8sara888dormina]
2013-12-07 10:08
#1

att förlåta andra kan se ut som något positivt, men går du djupare så i vissa situationer är det negativt och förlåta andra, man kan förlåta med insidan men med fysiska behöver man inte förlåta allt

Indiania
2013-12-07 11:33
#2

Älska din nästa såsom dig själv tycker jag är fina egenskaper.

Att inte döma din medmänniska och att ge kärlek till dem står utanför (till andra också förstås).

Helt enkelt att göra mot andra som du själv vill bli bemött!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[8sara888dormina]
2013-12-07 12:00
#3

"Älska din nästa såsom dig själv tycker jag är fina egenskaper."

Det är ett känd citat och nämns i budorden också, men ska inte tolkas som det hörs, 

"Nästa" symboliserar andliga sökare

[8sara888dormina]
2013-12-07 12:04
#4

ni får ursäkta mig för mina åsikter, kan tänka mig att de blir inget välkomnande för mig på denna sajt, men ge mig en chans och döm mig inte innan jag får förklara mig

Indiania
2013-12-07 12:34
#5

#3 Mig behöver du då inte be om ursäkt 🙂

För mig är alla människor andliga, vi består ju utav kropp, själ och ande i en förpackning men det är min åsikt det. Tycker det är fint att inte alla tycker lika!❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

[8sara888dormina]
2013-12-07 13:01
#6

#5

"För mig är alla människor andliga, vi består ju utav kropp, själ och ande i en förpackning men det är min åsikt det. Tycker det är fint att inte alla tycker lika"

De kan jag inte hålla med att alla människor är andliga, jag har mött många som går emot andliga och gud men de är omedvetna om det, finns många själar som inkarnerats som går mot andliga, utveckling och gud, och de försöker omedvetet stoppa vår utveckling, kan tänka mig att många finns här på iFokus också, men de kan vara bra mot vår utveckling, och andliga vinner alltid i slutet

Annons:
[8sara888dormina]
2013-12-07 13:39
#7

"Att inte döma din medmänniska och att ge kärlek till dem står utanför (till andra också förstås)."

i vissa situationer är det faktiskt bra och döma och kritisera, för att man ska utvecklas, om allt är bra och perfekt hur ska man utvecklas, det kan vara mycket svårt och se sina negativa sidor för vi försvarar de omedvetet, och blir man kritiserad så avslöjar det sanningen, men också när man kritiserar andra så är man likadan det är därför man kritiserar

CarolinaE
2013-12-07 18:54
#8

#7 Vem har egentligen rätt att döma och kritisera ?
Vem äger all denna kunskap som gör att fördömandet
och kritiken är befogad ? Tänk om den är helt fel ?

Så mycket mer har jag inte att säga angående detta.

[8sara888dormina]
2013-12-07 21:31
#9

#8

Du har rätt och kritisera mig så jag ser mina negativa egenskaper, hur ska jag annars se de om ingen kritiserar mig,

[8sara888dormina]
2013-12-07 21:46
#10

---

Upp till toppen
Annons: