Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 456 ggr
TezzD
11/19/13, 9:49 AM

Godmorgon Tisdag 19/11

Efter en natt med vakna barn. En i sin säng som skriker och en som kom in till mig och sov. Så vaknar jag trots allt utvilad och ganska pigg. Min 3 åring kan bara säga "jag vill inte" och "låt mig va" just nu. Vägrar klä på sig och blir lealös när vi ska gå not förskolan. Skrik och bråk är en vardag för mig just nu. Så nu samlar jag energi på bussen, på väg till jobbet. Självklart kommer jag då in här på Änglar

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
11/19/13, 9:51 AM
#1

Lite av min text försvann?? Jag skrev Fånga det positiva och det som är bra. Släpp det negativa och det dåliga. Så ska du seatt din dag vblir bra ändå

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Loris M
11/19/13, 11:50 AM
#2

Tack för den försvunna texten! 🌺Du har så rätt och jag vet att det är så, men emellanåt glömmer man bort det. Jag behövde bli påmind om det precis nu. Tack!

TezzD
11/19/13, 6:40 PM
#3

🌺 man behöver bli påmind ibland ❤️ det är lätt att fastna i ekorrhjulen , men helt mänskligt 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
11/19/13, 9:29 PM
#4

Usch, vad jobbigt det känns att ha småbarn ibland! Är nästan glad att jag inte har några.

Men barn i all ära…så mycket glädje dom spirar omkring sig och dom är ju en gåva till oss, även till oss som inte har egna. Men dom är bara till låns…

TezzD
11/19/13, 9:33 PM
#5

❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
11/20/13, 2:58 PM
#6

God eftermiddag alla ängla vänner 🌺

Jag ser det som ett positivt tecken när ungarna "vill inte" "kan själv" "nej inte så" osv. Visst kan det vara jobbigt som förälder 🤪 men om man ser det som att barnet håller på att utveckla sitt eget sätt att tänka,  utvecklar sitt sätt att hävda sig och öva i att våga säga ifrån och veta vad barnet vill och inte vill. Det är ett friskhets tecken på utveckling, för vad vore motsatsen. Sen är det vår uppgift att uppmuntra utvecklingen på ett sunt sett och i en bra riktning. 

Sen blir ju vår utmaning ibland svårare som förälder vart efter barnen utvecklar med åldern, min yngsta son är 19 år och det är nu något helt annat än när han var liten 🥵 nu kan jag inte ta han i armen och säga "nu är det nog!" 😉

Vad vore vi utan våra barn ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: