Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 2039 ggr
[NeferNefer]
2013-11-08 19:36

Så synd

Det känns hemskt tråkigt, men jag måste lämna den här fina sidan trots att jag tycker att den är väldigt bra. Änglar för mig är varelser som utstrålar medkänsla och kärlek till alla människor. Därför blev jag så glad när jag hittade den här sidan, och därför känner jag mig så besviken och bedrövad nu när jag finner att en av värdarna här propagerar för SD på en annan sajt och påstår att invandrare ligger bakom allt möjligt hemskt. För mig är rasism inget annat än ondska och hat. Allt annat än vad änglar står för. Änglar gör inte skillnad mellan människor, änglar ser själen och godheten hos varje människa.

Ja, jag är ledsen, men jag får avsluta mitt medlemskap här. Tack för den här tiden, förvisso kort, men för mig ändå givande.

Annons:
Loris M
2013-11-08 19:49
#1

Oj, det var jätte tråkigt att höra. Jag råkar vara en s.k. invandrare och om det du skriver (#0) stämmer så är jag nog inte önskvärd här. 😕Jag får också lämna sajten. Andlighet och änglar rimmar väldigt dåligt med rasism. Om man tror att ens kulturella och etniska bakgrund definierar den man är så kan man inte kalla sig för varken andlig eller för en bra medmänniska. Synd, säger jag också! 😕

Amandla
2013-11-08 20:57
#2

Det här gör mig beklämd, jag funderade på om jag skulle bli medlem här men inser att det inte är en sajt för mig. Jag kan heller inte se hur man kan kalla sig för andlig om man har såna fördomar som SD och deras anhängare har. Det går inte ihop alls.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sjöstjärna
2013-11-08 21:26
#3

Oj! Jag som precis hittat hit och börjat se mig omkring och tänkte bli medlem. Men om det finns rasistiska åsikter här så är detta inte rätt grupp för mig. Ärligt talat kan jag omöjligt förstå hur en och samma person kan vara både andlig och tro på änglar och samtidigt rasist. Synd om gruppen att ha en sån admin.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Bettanbop]
2013-11-08 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Men vad???

Nä här hoppas jag verkligen inte det finns någon rasism för det hör inte hemma här.

Började tänka efter vad jag kan ha sagt någon ting någonstans, för ibland kommer orden innan tänket, men nej något rasistiskt har jag inte fått ur mig någon stans.

Inte ska ni behöva lämna oss för något som någon sagt, blir hemskt ledsen i så fall 😢 men ni måste följa ert hjärta ❤️

[NeferNefer]
2013-11-08 23:19
#5

Jag skrev värdar, men jag menade medisar. Ledsen, Bettan. Du får ett PM av mig.

[GunillaF]
2013-11-09 00:05
#6

Håller fullkomligt med #0 och andra i den här tråden.

Änglar hör inte ihop med rasism. Läste i en tråd där det inte alls går att tvivla på vad personen har för syn på invandrare mm.. Ogillar.

Annons:
lenjon1
2013-11-09 08:56
#7

God morgon

Nu har jag grunnat på det som skrivits här sedan igår kväll. Det gör ont i mitt hjärta att någon som är medis här bär på främlingsfientliga åsikter samtidigt som man talar om andlighet och änglar. Det blir en ekvation som inte går ihop för mig.

Jag kommer att lämna den här sidan jag också. Tycker det är tråkigt men så får det helt enkelt bli.

Kram Lena

[Torahzen]
2013-11-09 09:26
#8

Jag gillar också änglar och blir förskräckt när jag får höra att någon "blandar ihop" änglar med rasism. Det går bara inte ihop!

Jag kunde tänka mig att bli medlem här, men inte nu längre.

[Sol69]
2013-11-09 09:28
#9

Undrar om ni som skriver era inlägg här har pratat med personen i fråga och hört vad denne säger om saken?? 🤔

Twinflamewolf
2013-11-09 09:45
#10

Är det något jag har svårt med så är det främlings fientlighet och jag hoppas innerligt nånstans att ni missförstått den personen men känner helt klart lika som # 0 men önskar man frågade personen hur det verkligen förhåller sig för nu blir hela admin dragen över en kam och misstänkt eftersom dom är ju ingen stor grupp.

Men att främja sån fientlighet får mig att må fruktansvärt illa för vi är ju människor allihop med samma värde så varför det kan bli så övergår mitt förstånd.

Nu tänker jag på dom människor som ligger mig varmast om hjärtat,Navajos och dom är ju utsatt som så många andra men oj så fina kärleksfulla personer så sånt där gör riktigt ont i mitt hjärta.

Nu hoppas jag ändå att det nånstans finns ett missförstånd i det hela men kan bara hålla med det går inte hand i hand med änglar och det kommer från en som inte ens har änglakontakt men dom belyser ju kärlek till alla oavsett var vi kommer från ❤️så jag lämnade Änglar jag också 😕

Jag är ju invandrare jag också som adopterad från Tyskland😕

maribell
2013-11-09 09:49
#11

Jag blir ledsen och besviken, men jag tänker inte sluta,

för det GODA och SANNA vinner ALLTID om jag slutar på den här fina sidan, så har det som inte är gott vunnit och det kommer inte att ske i min värld. Om ÄNGLARNA kämpar för oss, så måste vi kämpa för dem.

❤️

Loris M
2013-11-09 10:51
#12

#9 Nej Sol, det har jag inte. Men jag har läst två trådar där personen har uttryckt sina åsikter. Skriver bl.a. att invandrare är kriminella, psykiskt sjuka och våldtar kvinnor. Personen propagerar tydligt för SD och tar de och deras politik i försvar. Jag kan inte se att det går att tolka på så många olika sätt, därför kan jag inte se att det finns en anledning till att fråga personen hur hen menar.

Fjäril
2013-11-09 11:08
#13

#12 Det är beklagligt, att ens uttrycka sig så, oavsett trosuppfattning.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-09 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag blir glad att se att några blir kvar trotts det som hänt ❤️

Här inne på Änglar har vi en fin och kärleksfull stämning. Alla är vänliga och kärvänliga mot varandra och bidrar med så mycket, att dela med sig av sina erfarenheter och kunskap och artiklar. Jag ser oss som Medarbetare allihop 🤗

Vi kan inte låta "Änglar" påverkas eller oss av att någon gjort ett uttalande på någon annat sida i något hela annat ämne, det får stå för denne.

Alla har vi våra åsikter, många tycker ganska lika om saker och ting, medans andra har en annan åsikt. Men oavsett det så är vi lika mycket människor och lika värda oavsett var vi kommer ifrån.

Jag har läst allas åsikter och har hört vad ni tycker och tar det i beaktande. Ni måste följa er känsla om ni stannar eller inte, men från min sida så är ni hjärtligt välkomna att stanna eller återuppta medlemskapet

Indiania
2013-11-09 13:52
#15

Ja visst är det beklagligt det tycker jag också. Delar Maribells åsikt i inlägg#11 Jag tänker också som så att det goda segrar över det onda och för mig är det bara goda tankar i samband med Änglar.

Därför stannar jag kvar och ser hur det hela utvecklar sig. ❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

fatcat
2013-11-09 14:05
#16

Nu förstår jag ingenting.. 🤔😕 Antar att denna diskussion utgår från mig? Kan någon här förklara vilka åsikter jag har som är främlingsfientliga och i vilket inlägg? Att propagera mot regeringens invandringspolitik är inte rasism i sig utan endast mina egna reflektioner vilket jag har rätt att uttrycka på en annan Ifokussajt..

Jag emot all form av främlingsfientlighet! Har dock inte skrivit så mycket om just rasism vilket säkert gör att många missuppfattar var min ståndpunkt är i dessa frågor. Jag arbetar på en skola och träffar barn varenda dag från andra kulturer vilket är helt underbart!!☀️ Tar starkt avstånd från rasism och diskriminering!

Min roll som Medarbetare för Änglar eller Brott har inget o göra med mina politiska uttalanden på andra sajter. Om det är av sådan stor betydelse att jag inte får skriva vad jag tycker och tänker rörande politik på andra sidor så avsäger jag mig mitt uppdrag som Medarbetare.

Vill inte att mitt inflytande på något sätt påverkar Änglar negativt! Vill bara avsluta med dessa ord - ALLA människor är precis lika mycket värda!!🌺☀️

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: