Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 1408 ggr
fatcat
2013-11-05 22:05

Hur ofta går ni i kyrkan?

Lite intresserad bara hur många av er som går i kyrkan och hur ofta? 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-05 22:27
#1

Klickade för någon gång om året.

Det bli mest när det är bröllop eller dop. Men här i norr används kyrkan även till annat också.

fatcat
2013-11-05 22:31
#2

Klickade också någon gång om året. När min morfar dog i början av året besökte jag dock kyrkan flera gånger samma månad.

Gick dit för att be om styrka till min mamma som hade en väldigt svår period i livet och för att tända ljus.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Tarotstollan
2013-11-05 22:32
#3

Inget alternativ var tillräckligt nära, så valde det sista.

Det blir vid begravningar och liknade saker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Indiania
2013-11-05 23:01
#4

Det blir vid bröllop, dop, begravning. Annars kan det vara väldigt rofyllt i kyrkor, tycker om att sjunga psalmer.

" Var nära naturen - var när dig själv "

fatcat
2013-11-05 23:37
#5

#4 De allra flesta går nog inte mer än nödvändigt till kyrkan.. Skälet är förstås förståeligt. Vi är oftast upptagna med annat i livet. Människor spar kyrkminnen till dem viktigaste stunderna som dop eller begravningar.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-11-06 10:14
#6

Som alla andra… bröllop, dop, begravning, konfirmationer…

Skulle vilja gå oftare och jag har en liten 3 åring som är fascinerad av kyrkor så jag hoppas att kunna gå lite oftare snart.

Nästa kyrkbesök blir nästa vecka då vi ska på begravning.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
fatcat
2013-11-06 18:22
#7

Tänker på dig Rosalee! 🌺 Kommer snart bli bra ska du se!❤️

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Maria Katarina
2013-11-06 20:27
#8

Förutom begravningar, bröllop osv. går jag ibland till kyrkan då det inte är högmässa. Jag bor i ett katolskt land och här är det nästan alltid full rulle i kyrkorna, med tända ljus, blommor, människor som ber osv. Då går jag dit bara för att sitta en liten stund och samla energi. Det känns som om man får massor av energi därifrån på något sätt, och känner mig som ny när jag går därifrån.

[Sol69]
2013-11-07 09:50
#9

Dop, begravningar, bröllop och konfirmation och sånt som är tradition att man gör i kyrkan som att barnen har haft lucia i kyrkan,,

Men annars tänder jag hellre ett ljus hemma.. För tror inte att du behöver vara i en kyrka för att be,, men det finns många fina kyrkor om man ser till byggnaderna sig själv som jag gärna besöker just för att titta på dem,,

majlar
2013-11-07 11:26
#10

Dop, begravning, bröllop, examen. Skolavslutningar. 

Gillar att vara i en kyrka, dom är så vackra. 

Brukar försöka titta in i kyrkor, när jag besöker andra städer. 

När jag var liten åkte vi alltid på julotta, man blev uppdragen klockan 5 på morgonen och iväg ut i snö och kyla. Men det uppvägde ju när man senare fick åka med hem till min brors hem och äta kakor och godis. Det var en fin tradition, som tyvärr inte längre finns. Vi är spridda alla för vinden och många är t.om döda. Det var ju den äldre generationen som höll den vid liv.

Upp till toppen
Annons: