Annons:
Etikettkommunikation
Läst 1288 ggr
maribell
2013-11-03 14:23

Tala till sin hjälpare

Ur Margit Sandemo´s bok "Vi är inte ensamma"

Man kan tala till sin hjälpare. Men direkta svar får man aldrig, annat än inne i sitt huvud, eller att det man ber om, går i uppfyllelse. Dessutom tycker jag att man ska tala högt till denna trofasta vän, eller åtminstone viska. Tankeöverföring i all ära, men jag tycker det är hövligast att ge ord åt sina tankar. Sedan säger det ju sig självt, att man bör göra det i enrum, så inte snälla män i vita rockar kommer och bär bort en och spärrar in en.

Om man får sina önskemål uppfyllda? Ja, när man ber om något "snällt". Inte när man väser mellan tänderna: "Se till att den där jäkla personen får sitt välförtjänta straff!". Det går inte. Jag vill inte gå in på här, vad jag har fått hjälp med, det är oftast i nödsituationer, såsom vid sjukdom eller ekonomiska problem och så vidare. Jag vet bara, att min vän har hjälpt mig otaliga gånger. Man ska bara inte missbruka sin hjälpare. Det gjorde jag och fick en ordentlig reprimand.

Annons:
TezzD
2013-11-03 20:23
#1

kloka ord, de tackar vi för 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
2013-11-03 20:41
#2

Jag har fått hjälp miljoner gånger i livet.

En del av dom gångerna är sådana att jag vet att någon verkligen har ingripit i en situation, vilken slags situation det nu än kan vara.

Och ibland har jag vetat att det är en ängel eller en avliden anhörig eller Gud eller min guide/hjälpare.

Men dom flesta gångerna vet jag faktiskt inte vem det var som hjälpte mig! Men NÅGON var det!

[Bettanbop]
2013-11-03 22:04
#3

👍

fatcat
2013-11-04 09:54
#4

Intressant maribell! Tackar! 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Upp till toppen
Annons: