Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1930 ggr
fatcat
2013-10-25 23:47

Mediala krafter

Kan medium känna av energier i bilder genom datorskärmen? Förlåt att jag låter skeptisk nu men arbetar som datortekniker så känns bara lite konstigt🤪 Jag tror energier kretsar kring saker, alltså vanliga fotografier som fysiskt kan beröras borde ge större utslag än intuitionen vi får via datorn..

Synd att jag inte ställde denna fråga till forskaren i Parapsykologi som besökte min skola när jag gick i högstadiet.😕

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
ALPHIRA
2013-10-26 01:10
#1

Nämen, tror du att den där forskaren skulle ha kunnat ge dig ett uttömmande svar?

Mitt svar på frågan: vet ej. 👋

fatcat
2013-10-26 01:29
#2

Ja, kanske 🙂Han hade skrivit flera böcker om andar o nästan utdöda spökhistorier från bygden. Var smått roligt att vi lyckades övertala vår lärare att kalla dit honom till föreläsning. Minns i alla fall när forskaren berättade att platsen eller området var skälet till varför energierna höll sig kvar. Saker som hänt på samma ställe fick rastlösa själar att gå tillbaka. 

Såklart finns det också mycket som vi inte vet🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Lynx1]
2013-10-26 11:06
#3

90% av min verksamhet sker online och också då via bilder på människor som jag känner in på via min datorskärm så allt är verkligen möjligt. Hur det kommer sig att det blir rätt får man nog fråga Gud om.

Indiania
2013-10-26 11:38
#4

När det fungerar att sända healing på distans (ett exempel) varför skulle det inte kunna gå via datorskärmen? Så tror jag!

" Var nära naturen - var när dig själv "

fatcat
2013-10-26 14:18
#5

Kan mycket väl vara så.. 🙂För mig är dock en datorskärm starkt förknippat med arbete. Känner till varenda beståndsdel i skärmen, allt från elektroner som sänder ut färg i pixlar till Dvi-kabeln som sänder vidare informationen från datorn.

Hade kanske tänkt likadant om jag arbetat med traditionella fotografier. Problemet är kanske att det blir opersonligt för mig.. 

Tack snälla för alla svar! 🙂🌺

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

ALPHIRA
2013-10-26 20:30
#6

fatcat! Hur är det om du t ex ser en bild på en främmande människa på datorskärmen… Kan du få någon KÄNSLA då…att denna person skulle vara trevlig att träffa medans någon annan väcker inga känslor alls eller känns rakt ut motbjudande…? (Nu pratar jag inte utseendemässigt…)

Eller ser du bara elektroner och pixlar…så KALL kan du väl inte vara..😕

Annons:
fatcat
2013-10-26 20:46
#7

Jodå Alphira, känslor får jag genom att kolla på bilder men samtidigt vet jag inte om dessa kan förknippas med andlig spiritualistisk intuition. Samma känslor får jag genom att se en film med sorgsna ansiktsuttryck där någon gråter men samtidigt vet jag ju att det är skådespeleri.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Lynx1]
2013-10-27 08:46
#8

"misstaget" många gör är att tro att andlig intuition eller vad man vill kalla det är någon känsla utöver det vanliga och jättesvår att uppleva etc. bara det blockerar en. slappna bara av och känn efter hur det känns. lita sen på det.

J-Artur-K
2013-10-28 13:41
#9

Man kan ju känna in bara genom höra namn på en person. Även genom att man läser en text ifrån vad en peson skrivit. Men man kollar ju bara mera med tillåtelse. Men man kan få vis information automatiskt när man hör ett namn eller läser en text som personen skrivit på nätet. Jag använder mig inte av bilder när jag läser av. Jag tänker bara på personen eller läser texten där den ber om att bli avläst. Så man kan göra på vilket sätt man vill bara det passar en. Ett namn har energier o en text har energier ifrån personen som bär på det namnet. När en person sagt namnet så tänkte den just på den personen så blir den personens energier i namnet. Samma med en text. Texten jag skriver nu är mina energier i. Genom det kan man läsa av mig med min tillåtelse såklart. Men man kan få automatiskt information om mig bara genom läsa texten. Som kommer automatiskt. Men sedan kollar man bara närmare med tillåtelse. Fungerar samma som läsa av en bild. Men det använder jag mig inte av. En bild för mig kan vilse leda med ansikts uttryck och annat. Jag vill helst inte veta något om personen alls och utseende. Så jag kör på bara text och att tänka på personen bara det räcker. 🙂 Är som Lunx1 säger genom lita på sina egna känslor o det man får till sig så kan man få fram rätt mycket. Visa kan få fram jätte mycket på en gång , o visa tar det längre tid för. Men är inget konstigt med att det kan ta tid men man utvecklas ju genom att man övar o blir bättre o bättre genom att lita på sig själv o det man får till sig . 🙂

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: